Täältä löytyi sopiva ketju esittäytymistä varten - eli siis tervehdys kaikille, uusi harrastaja esittäytyy!
Asun Lohjalla, työssä Helsingissä ns. kynähommissa. Vapaa-ajan harrasteet liittyvät itse tekemiseen ja puuhaamiseen, mutta myös musiikki, liikunta ja eläimet ovat sydäntä lähellä:
* uinti; Masters-ryhmässä (yli 25-vuotiaille tarkoitettu uintiryhmä) treenaamista, lähinnä omaksi iloksi, mutta syksyllä olisi tarkoitus lähteä kisaamaankin
* koirat; huusholliin kuuluu kaksi kultaista noutajaa, jotka ihan puhtaasti kotikoirina. Kuulun myös Helsingin Koirapuistoyhdistys Ry:n hallitukseen, pidämme yllä mm. Rajasaaren koirapuistoa. Olen myös rivijäsenenä rotuyhdistys Golden Ringissä.
* musiikki; luokittelen itseni lähinnä aktiiviseksi musiikinkuuntelijaksi, mutta jotakin omia soitteluprojektejakin on toki ollut. Genret ovat lähinnä eurodance, trance ja scifi-tekno, eli konemusiikki kiinnostaa.
* tee-se-itse; väkertelen käsilläni kaikenlaista. Asun vanhassa omakotitalossa, jonka kunnostus on jatkuva, mieluisa harrastus. Tällä hetkellä työn alla mm. talon pääsisäänkäynnin vaihtaminen toiselle seinälle, uuden eteisen rakentaminen ja olohuoneen laajentaminen. Muuta vireillä, mm. ulkovalaistuksen ja räystäiden nikkarointi.
* autoharrastus; olen innokas monimerkki-autoharrastaja. Harrastejuureni ovat Saabeissa, mutta arkiset käyttöautot ovat kyllä muun merkkisiä. Sydäntä lähellä ovat myös - öh, jos kehtaa tunnustaa - 1980-luvun Mazda 626:t sekä niinikään -80-lukulaiset Mitsubishit. Tätäkin harrastetta itse tekeminen ohjaa ja vie eteenpäin. Harrastesuuntina ovat oikeastaan autourheilua lukuunottamatta kaikki: mobilismi, tuning, ICE (in-car-entertainment eli äänen- ja kuvantoistovempeleet), käyttöautojen kunnossapito ja kaiken maailman "helmien" keräily.
* veneily; harrastesuuntina matkaveneily sekä traileriveneily, kahdella eri moottoriveneellä. Laivurikurssit on käyty 2008 - 2009, harrasteessa on isot tavoitteet ja "viisivuotissuunnitelmat", saa nähdä, miten käy.
* erilaisten vempeleiden parissa puuhastelu; kolvi pysyy jotenkin kädessä, kaikenlaista tulee silloin tällöin värkättyä.
Kopteriharrastus on kytenyt jo pitkään, varmasti jokainen on jossakin vaiheessa haaveillut jonkinlaisesta radio-ohjattavasta, ja RC-leluja monella on varmasti ollutkin. Toisaalta olen haaveillut myös lentämisestä; siitä taianomaisesta tunteesta, joka syntyy maan vetovoiman voittamisesta ja kaksiulotteisen perspektiivin laajenemisesta korkeussuunnassa. Tuosta tunteesta saa ehkä häivähdyksen sukeltaessaan hiljaa syvässä altaassa, kun vettä on sekä ylä- että alapuolella.
Viime viikolla pitkään mietinnässä ollut ajatus konkertisoitui kompaktin valmiskopterin, Parkfun Blitzin, muodossa. Sillä on harjoiteltu leijumista ja otettu tuntumaa kopterin liikkeisiin, ja nyt on hakusessa seuraava askel, kenties 450-kokoluokan itsekoottava sähkökopteri.
Uutena harrastajana olen ensalkuun tietysti vain kyselijänä, mutta toivon, että osaltani jossakin vaiheessa voisin olla myös muille harrastajille avuksi. Pikku hiljaa, pala kerrallaan!