Kentällä ehti käydä.
Disco toimi hienosti noilla 9x5 potkureillakin, mutta täytynee koittaa kotoa löytyvillä kymppituumaisillakin kun ensi kerran lennättämään ehtii.
Nazan pudottelujen kanssa paininut edellisen kiinanrungon kanssa. Oletus on ollut, että akku kyykkää ja laite tulee alas sen takia. Eilen oli kuitenkin käytössä uudet akut, moottorit, noparit ja kaikki. OSD lähetti näytölle akun jännitteen, käytetyt amppeerit ja kulutetut mahit. Noista ei siis enää jäänyt kiinni. Vähän kaueammas kun lensi, tuli se kuitenkin alas ihan samalla lailla kuin ennenkin. Kulutettu oli alle 1000mah. Ja sitten se valkeni. Ei ole tyhmä miettinyt sitä, että tuo tapahtuu aina kauimmaisessa nurkassa kun kääntyy takaisin päin. Silloin ollaan kantaman rajoilla halpis orangen vastarin kanssa ja kääntyessä antenni jää kopterin taakse jolloin yhteyden täytyy katketa. Ja koska mitään preset failsafea ei tuosta vastarista löydy, laittaa se vain kaasun nollille ja kopteri tippuu maahan.
Tuon tiputuksen jälkeen lensin vähän lähempänä, eikä mitään ongelmia ollut. Paremmalle vastarille jo ehdinkin ostoilmoituksen laittaa...
Kuvauskamerana mulla on edelleen se ensimmäinen GoPro Hero HD. Nyt kun laitoin sen TBS Loveseatin päälle, tuntuu toimivan melko hyvin. Vaimoke näki kun tätä videota väsäsin ja kysyi heti olenko mä ostanut uuden kameran.
Uuden kuulemma saa ostaa vasta kun vanha menee rikki. Nyt kun se on tuossa kokoonpanossa ilman koteloa, voi olla, että sekin päivä vielä koittaa...
FPV kameraksi tullut TBS 59 toimii sekin kyllä hyvin. Saa nähdä alkaako edelliseen verrattuna vähän kapeampi kuva häiritä.
Tässä kuitenkin sitä lähempänä lentelyä noin 1000mahin verran. Puolen välin paikkeilla meinasi vähän lipsahtaa, kun ajattelin laittaa gps:n päälle ja nostaa ylemmäs katsomaan maisemia. Väänsin kytkintä vahingossa väärään suuntaan ja napsaisin manualin päälle. Yllätti vähän kun lähtikin kallistumaan, eikä jäänytkään paikoilleen...