Kirjoittaja Aihe: Perän herkkyysalue  (Luettu 6200 kertaa)

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Perän herkkyysalue
« : 08 Heinäkuu, 2008, 22:28:24 »
Mites mites.. Tuo gyron gain on nyt 60% (A) HH modissa, ja silti taivasajossa käännöksissä, ja kovemmissa kierrosten nostoissa vatkaa hitusen. Ei kuulu (kovin selvästi)  eikä näy lennättäessä, mutta näkyy kamerassa kun ottaa videokuvaa kyydissä. Kuinka alas voi tiputtaa? Lentelen ihan ilman eri tiloja kytkimien kautta. Mitä haittoja voi olla jos tiputtaa alemmas vielä tuosta?

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Perän herkkyysalue
« Vastaus #1 : 09 Heinäkuu, 2008, 10:56:25 »
Niin että voiko gyro mennä jotenkin sekaisin jos menee gain kovin alas?

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Perän herkkyysalue
« Vastaus #2 : 09 Heinäkuu, 2008, 11:03:20 »
Gyro toimii parhaiten kun gaini on jossakin 70% tai päälle. Noin pieni gaini vaikuttaa kyllä siltä että jotain voisi korjata siellä perässä.
Mikä gyro+servo, miten pitkällä linkki on servopyörän keskustasta, mitkä perälavat?
-flybarless, sedative stabilized head-

jpheli

  • Vieras
Vs: Perän herkkyysalue
« Vastaus #3 : 09 Heinäkuu, 2008, 11:31:55 »
en oo ihan varma tosta 70% maagisesta rajasta. mulla itsellä 401+9257. normi modessa on nyt öö joku 63% ja idlessä 52% perä pitää kuin tauti kummassakin modessa. niin ja radio on toi futten 7C 2.4G.

jos noista arvoista alan nostaa niin sitten alkaa hyvinkin pian vatkaamaan perää..

että sinänsä joka gyrolla ja kopterilla ne on vähän eri, jos perä ei pidä = lisää gainia, jos vatkaa niin vähennä hitusen. raja on aikas pieni tuolla hyvällä kohdalla. itsellä tais olla niin että kun idlessä on 53% niin se alko jo pikkasen vatkaamaan kun teki nopeen ylös/alas liikkeen.

ota vaikka 1-2% pois sun gainista ja kokeile uudestaan :)

--jp

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Perän herkkyysalue
« Vastaus #4 : 09 Heinäkuu, 2008, 13:59:23 »
Mulla on taas päinvastainen ongelma Raptorillani. Gyron herkkyys oli eilen about 95% (alue on 50%-100%), eikä se vatkannut ollenkaan. Kyllä se ihan pitääkin (No ei se ihan seinää pysähdy piruetin jälkeen), mutta hieman kuitenkin häiritsee noin korkea lukema. Pitäisiköhän harkita pykälää isompia perälapoja? Kokeilen vielä sillä 100%:lla (joka se muistaakseni aloitteluvaiheessa oli).

Gyrona 401 ja servona 9253.

Edittiä: ton 9253:n vs 9254 speksit:
Nopeus 0.08s vs 0.06s
Voima 2kg/cm vs 3,4kg/cm

Toi vois osaltaan selittää ilmiötä.

-
« Viimeksi muokattu: 09 Heinäkuu, 2008, 14:05:14 kirjoittanut Maikko »

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Perän herkkyysalue
« Vastaus #5 : 09 Heinäkuu, 2008, 14:35:17 »
Ei muuten ole paljoa voimaa tossa servossa.

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Perän herkkyysalue
« Vastaus #6 : 09 Heinäkuu, 2008, 17:01:22 »
Mun mielestä toi perä pitää 60 asetuksillakin ihan hyvin. Kokeilen 2% tiputuksilla että millon lentää hyvin.

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

jpheli

  • Vieras
Vs: Perän herkkyysalue
« Vastaus #7 : 09 Heinäkuu, 2008, 20:24:36 »
jep ei muutakuin kokeilemaan, tuo 70% on muistaakseni sellainen yleisesti käytetty lähtöarvo ja siitä sitten mennään suuntaan tai toiseen.

--jp

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Perän herkkyysalue
« Vastaus #8 : 09 Heinäkuu, 2008, 22:57:16 »
Gainilla ei nyt ole hirveesti väliä kunhan perä pitää. Eri radioissa on vielä eri gainiarvot, vaikeaa vertailla.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

jpheli

  • Vieras
Vs: Perän herkkyysalue
« Vastaus #9 : 10 Heinäkuu, 2008, 02:36:30 »
Gainilla ei nyt ole hirveesti väliä kunhan perä pitää. Eri radioissa on vielä eri gainiarvot, vaikeaa vertailla.
-op-

veit lavat suustani eiku...

--jp

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Perän herkkyysalue
« Vastaus #10 : 10 Heinäkuu, 2008, 10:35:19 »
Gainilla ei nyt ole hirveesti väliä kunhan perä pitää. Eri radioissa on vielä eri gainiarvot, vaikeaa vertailla.


-op-

Jep, mutta lähinnä tuskailin sitä että tapahtuneeko gyron suunnissa tai toiminnallisella puolella jotain outoa jos esim joutuu laskemaan toiseen lentomoodiin vaikka alle 50% arvoja. Eli voiko invertissä yms. tapahtua jotain sellaista että perä tempaisee yht' äkkiä itsensä toiseen suuntaan. Koska HH ja Normal moden ero on tuo 100% ylitys toiseen suuntaan ja olen kuullut että HH modessa gyron gaini täytyisi olla yli 50 että se on toiminnassa.

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Perän herkkyysalue
« Vastaus #11 : 10 Heinäkuu, 2008, 13:12:46 »
Sulla oli 7C? Siellä on 2 eri gainin näyttötapaa, GY ja STD, tarkista kumpi on käytössä. GY tilassa gaini menee -100 -> 0 -> +100. STD:ssä 0 -> 50 -> 100.

STD tilassa pitäs näyttää enemmän kuin 50%, esim 65%. 50%:ssa vaihtaa normimodesta holdiin.
GY tilassa saa ihan rauhassa olla 50% koska se vastaa STD Modessa 75%:a.


-op-
« Viimeksi muokattu: 10 Heinäkuu, 2008, 13:35:48 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Perän herkkyysalue
« Vastaus #12 : 10 Heinäkuu, 2008, 16:22:12 »
Ok. Kokeilen A58, IDLE1 A55
« Viimeksi muokattu: 10 Heinäkuu, 2008, 17:21:58 kirjoittanut XciD »

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Perän herkkyysalue
« Vastaus #13 : 12 Heinäkuu, 2008, 21:54:57 »
On se hitto.. 55 gaini toimi leijunnassa ja hitaammassa lennossa, mutta kun vähän tuuppaa virtaa peliin ni alkaa pieni vispaus. Sama kun kääntyy vähän paremmalla vauhdilla niin vispaa. Tiputin nyt gainin 50 ja idle1 on 47. On se herkkä.. Täytyy huomenna henttaalla kattoa että rauhottaako tuo 50 yhtään. Ja perä on ku naulattu vaikka on noinkin matala gain.
« Viimeksi muokattu: 12 Heinäkuu, 2008, 21:56:49 kirjoittanut XciD »

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
12 Vastauksia
6543 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Elokuu, 2011, 11:53:39
kirjoittanut Falconi
4 Vastauksia
3213 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Elokuu, 2014, 21:44:07
kirjoittanut JuhoV
21 Vastauksia
6807 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Lokakuu, 2014, 17:39:57
kirjoittanut Kaapeli
3 Vastauksia
3450 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Lokakuu, 2014, 13:12:36
kirjoittanut 338federal
1 Vastauksia
2361 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Elokuu, 2016, 21:33:53
kirjoittanut Tohtori R