Tänään löin controllerin kiinni Turnigy HAL X4 runkoon, jossa aikaisemmin oli KK2.0 lauta. Kopterissa kiinni myös NTM Prop Drive 28-30S 800KV moottorit ja HobbyKing 30A noparit.
Vastarista lautaan laitoin piuhat kiinni niin, että ch1:een meni välikaapelissa kaikki kolme piuhaa (sig,+ ja -) jotta vastari saa virran ja muihin kanaviin pelkkä signaalipiuha. Samoin KK2.0 laudan jäljiltä olin irroittanut kolmen noparin vastariliittimistä + piuhan, eli lauta saa virtansa nyt yhden noparin kautta.
Tämän jälkeen tein copter.ardupilot.com sivuston ohjeiden (ja youtubesta kaivamani ohjeiden) mukaiset kompassin, kiihtyvyysantureiden ja radion kalibroinnit.
Radion kalibroinnin kanssa oli vähän ongelmia, että siinä meinasi mennä hermot. Kuitenkin sain sen lopulta tehtyä. Ongelmana oli ilmeisesti se ettei trimmit ollut puolessa välissä kun kalibroin ohjainta. Tämän seurauksena armaus ei onnistunut kaasutikusta kun lautaan ei ollut mennyt tikkujen ääriasennot kunnolla. Ilmeisesti myös mode piti olla stabilizellä että kalibrointi onnistu.. tai luulen ainaskin niin. Nää on vähän henkimaailman juttuja välillä
Joka tapauksessa tämän jälkeen kopteri pihalle, akku sekä ropellit kiinni ja voilà.... se lensi sittenkin. Tosin yksi kanava oli väärin päin että ohjaus oli hankalemman puoleista, mutta kanava oli radiosta nopeesti käännetty.
Muutama akullinen tuli ajeltua ja täytyy sanoa että koht. hyvissä säädöissä se oli aivan "tehdasasetuksillakin" (jos vertaa vanhaan kk2.0 lautaan minkä sain hyviin säätöihin). Sen verran ehdin alt hold modea testata, että sekin toimi +/- 1,5m toleranssilla.
Tästä se säätäminen sitten alkaa. Laitan tänne kuvankaappauksen mission plannerin säätöpanelista sitten kun olen löytänyt siihen mielestäni hyvät asetukset.