Arducopterilla on käsittääkseni 3 eri korkeustietoa käytössä:
1. GPS:n ulospukkaama, joka on lähtökohtaisesti epätarkin kuten jo aiemmin mainittu.
2. Baro -sensorilta saatu ilmanpaineen muutoksiin perustuva lukema. Tarkempi kuin gepsi, mutta häiriintyy eri syistä kuten valosta, säätilan muutoksista[vallitseva paine] ja kopterin liikkeiden sekä potkurien tuottamasta pyörteilystä ja virtauksesta. Painettakun mitataan niin oikeastaan sensorilla pitäs olla staattisen paineen putki kaukana koneesta
3. Koodista 2.9 lähtien Inertia navigoinnin kiihtyvyyssensoria apuna käyttäen laskettu korkeus. Tällä korjataan barosensorin lukemaa lyhyellä aikavälillä ja päästään ainakin teoriassa baron "kohinaa" tarkempaan tulokseen.
Baro kannattaa siis tosiaan suojata ja järkätä sopivasti reikiä koteloon, jotta yli/alipaineelta välttyisi. Kokeilemalla selviää
INAV kannattaa laittaa lokien tallennukseen päälle säätöjen ajaksi ja verrata INAV korkeutta baroon. Viivat pitäis olla suht päällekkäin, jos ei ole ja baro näyttää muuten hyvältä niin kopu täristää liikaa varsinkin Z-akselin suunnassa. Tärinät pois niin paranee Loiter myös.
Sitten vielä yksi juttu ainakin 2.91B koodilla, jolla vielä ajan ite. Jos kopu on nousemassa tai laskemassa suht reilusti, kun Loiterin nappaa päälle niin softa reagoi aika rajusti ja joko lisää kaasua tai melkein sammuttaa moottorit hetkeksi. Mitään 15m nousuja ei kyllä pitäs tehä. Lisäksi mikäli ei ole viilannut
Throttle Mid -asetusta niin kopu joko nousee tai laskee riippuen kaasun asennosta Loiterissakin, kaasu keskellä pitää korkeuden oletuksena. Tämä siis 2.91b koodilla, en ole varma onko muuttunut.
-Jani-