Kirjoittaja Aihe: HKPilot Mega V2.5  (Luettu 93825 kertaa)

Poissa UberL

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: HKPilot Mega V2.5
« Vastaus #150 : 17 Heinäkuu, 2014, 16:40:23 »
Nyt voi olla että muistan väärin mutta kokeile laittaa auto deglination pois. Sehän ei armaa jos kompassi on pielessä jos prearm chekit on päällä.
« Viimeksi muokattu: 17 Heinäkuu, 2014, 16:47:49 kirjoittanut UberL »
TBS Discovery - Sunnysky - Frsky - 5.8ghz
Kiina Hämppy - HKpilot mini - Gimb - 5.8ghz
FPV250 - Emax 1806 - FrSky - 5.8ghz
Mini-H - RCX 1804 - FrSky - 5.8ghz
Kiinteet: Bix2 ja Versa Wing

Poissa JanneHoo

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: HKPilot Mega V2.5
« Vastaus #151 : 17 Heinäkuu, 2014, 17:20:16 »
joo prearmit on kyllä päällä, otan ton auton pois nyt seuraavaa lentoa varten.
Mites onko sillä väliä että toi kompassin calibrointi on tehty parvekkeella? en ole vielä jaksanut ottaa läppäriä mukaan kun menee lennättämään.

Poissa Mikroudz

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: HKPilot Mega V2.5
« Vastaus #152 : 17 Heinäkuu, 2014, 19:24:59 »
Taitaa olla liikaa tärinää ja se aiheuttaa ongelmia paikannuksessa. Oletko kattonut värinälogea? Itellä oli kanssa liikaa tärinää niin ei tahtonut pysyä paikallaan ollenkaan.

APM telemetrian liitin on Hirose DF13 5 pinninen.

Poissa Hegu

  • Opetteleva torppari
  • **
  • www.skycat.pro
    • Kuvagalleria
Vs: HKPilot Mega V2.5
« Vastaus #153 : 17 Heinäkuu, 2014, 20:19:23 »
joo prearmit on kyllä päällä, otan ton auton pois nyt seuraavaa lentoa varten.
Mites onko sillä väliä että toi kompassin calibrointi on tehty parvekkeella? en ole vielä jaksanut ottaa läppäriä mukaan kun menee lennättämään.

Parvekkeella on rautaa ympärillä paljon ja saattaa se kiusaa tehdä. Ulkona se suositellaan tekemään ja kaukana johdoista sekä metalliesineistä. Uuden Mission Plannerin kompassin kalibrointi edellyttää pyörittelyä melkoisen paljon, paljon enemmän kuin entinen 60s.

Itse huomasin toissa iltana, että ulkoisella kompassilla Mission Planner valitsi oletuksena kalibrointi - ikkunassa ROLL-180 asetuksen. Se aiheutti mulla Idän Länteen ja Lännen Itään. Pohjois-Etelä suunta oli oikein. Tämän huomaa, kun pyörittelee kopteria oikean kompassin kanssa ja vertaa Mission Planneriin. Valitsemalla None 0° rupesi kompassi menemään oikeaan suuntaan.

Compassmot myös kannattaa ajaa. Täällä kompassin poisto piirilevyltä ja ulkoisen asennus pari senttiä ylemmäs pudotti häiriöt 110%:sta 22%:iin. Alle 30% on suositeltava 30-60 voi toimia tai sitten ei.

Olkaa varovaisia kun poistatte PreArm checkejä. Koodaajat eivät ole poistaneet kaikkia poikkeustilanteita ja turvaominaisuuksien poisto voi aiheuttaa yllätyksiä. Yksi tyyppi sai Gepsivirheen takia 10 senttisen, haavan kun kopteri lensi syliin. Autopilotti aktivoitui itsestään ja kotia ei oltu määritelty maassa. Lentoreitti kotiin meni pilotin vartalon läpi. Itse ajoin kymppikiloisen saman bugin kiusaamana järkkäri kyydissä palasiksi (kaksi kertaa), koska kopteri päätti lähteä kotiin kesken kaiken. Syynä oli Gepsin disablointi prearmista ja Fence Breach. Ei ehdi kissaa sanomaan ja kopteri painaa päin johtoja. Mihinkään ohjauskomentoon se ei tietenkään vastaa, kun autopilotti on mitään varoittamatta päällä. Tästä on varoittava video omalta pihaltani tuossa linkattuna, suosittelen katsomaan, jos meinaatte poistaa prearm checkejä. Iso kolaus lennon lopussa on viisi metriä potkurin heittämänä peltikatolle lentänyt 8Ah akku:

Poissa JanneHoo

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: HKPilot Mega V2.5
« Vastaus #154 : 17 Heinäkuu, 2014, 22:22:21 »
otin ton auto declinationin pois ja totta tosiaan, huomattavasti paremmin piti paikkaa. Tosin yawilla kun pyöritteli kopteria niin vähän lähti vaeltamaan outoihin suuntiin. Värinöitä epäilin kanssa itse aluksi mutta logista katsottuna arvot on tosi pieniä, huomattavasti noissa sallituissa rajoissa. Mulla on myös tossa kompassissa toi roll 180, en oo kyllä kiinnittänyt huomiota että miten sen pitäisi olla. Tuossa ubloxissa ei ole mitään nuolta osoittamassa suuntaa.

Poissa JanneHoo

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: HKPilot Mega V2.5
« Vastaus #155 : 17 Heinäkuu, 2014, 22:38:20 »

APM telemetrian liitin on Hirose DF13 5 pinninen.

Onko kokemuksia löytyykö tätä kotimaasta jostakin? En ainakaan onnistunut vielä löytämään

Poissa Nemo

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: HKPilot Mega V2.5
« Vastaus #156 : 17 Heinäkuu, 2014, 22:49:27 »
Olkaa varovaisia kun poistatte PreArm checkejä. Koodaajat eivät ole poistaneet kaikkia poikkeustilanteita ja turvaominaisuuksien poisto voi aiheuttaa yllätyksiä. Yksi tyyppi sai Gepsivirheen takia 10 senttisen, haavan kun kopteri lensi syliin. Autopilotti aktivoitui itsestään ja kotia ei oltu määritelty maassa. Lentoreitti kotiin meni pilotin vartalon läpi. Itse ajoin kymppikiloisen saman bugin kiusaamana järkkäri kyydissä palasiksi (kaksi kertaa), koska kopteri päätti lähteä kotiin kesken kaiken. Syynä oli Gepsin disablointi prearmista ja Fence Breach. Ei ehdi kissaa sanomaan ja kopteri painaa päin johtoja. Mihinkään ohjauskomentoon se ei tietenkään vastaa, kun autopilotti on mitään varoittamatta päällä. Tästä on varoittava video omalta pihaltani tuossa linkattuna, suosittelen katsomaan, jos meinaatte poistaa prearm checkejä. Iso kolaus lennon lopussa on viisi metriä potkurin heittämänä peltikatolle lentänyt 8Ah akku:


No morjens mitä juttuja! 8) Hitto kun kovasti kiinnostaisi jokin luotettava purkki gps-tuella. Alunperin suunnitelmissa oli Naza, mutta tarpeeksi kun kahlasin flyaway-videoita kaupungissa autojen ja ihmisten joukossa niin luovuin jo siitä. Ehdin innostua kovasti tuohon mission planneriin, ja viehätti myös tuo arduinon "ei kaupallinen projektihenkisyys", tosin paljon oli keskustelua myös näistä ardun bugeista noilla ulkomaan palstoilla, mutta ajattelin että joukkoon mahtuu kun on paljon juusereita.

Mua ei kiinnosta nuo sydämmen tykytykset ja hukatut laitteet, pitäsköhän unohtaa koko projekti.. :P Toisaalta haasteet kiinnostaa... ::)


Poissa Mikroudz

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: HKPilot Mega V2.5
« Vastaus #157 : 18 Heinäkuu, 2014, 01:36:31 »
Onko kokemuksia löytyykö tätä kotimaasta jostakin? En ainakaan onnistunut vielä löytämään

Joissain multikaupoissa on telemetria johdon nimellä mutta oli ainakin pari kk sitten loppu kaikkialla. Rs componentilla oli jotain hirosen liittimiä, mutta ei varmaan löydy suomen varastolta.
Katoppa ebay uk, sietä löytyy telemetry/osd piuhan nimellä ja tulee briteistä parhaimmillaa kirje alta viikosta.

Poissa Hegu

  • Opetteleva torppari
  • **
  • www.skycat.pro
    • Kuvagalleria
Vs: HKPilot Mega V2.5
« Vastaus #158 : 18 Heinäkuu, 2014, 17:23:38 »
No morjens mitä juttuja! 8) Hitto kun kovasti kiinnostaisi jokin luotettava purkki gps-tuella. Alunperin suunnitelmissa oli Naza, mutta tarpeeksi kun kahlasin flyaway-videoita kaupungissa autojen ja ihmisten joukossa niin luovuin jo siitä. Ehdin innostua kovasti tuohon mission planneriin, ja viehätti myös tuo arduinon "ei kaupallinen projektihenkisyys", tosin paljon oli keskustelua myös näistä ardun bugeista noilla ulkomaan palstoilla, mutta ajattelin että joukkoon mahtuu kun on paljon juusereita.

Mua ei kiinnosta nuo sydämmen tykytykset ja hukatut laitteet, pitäsköhän unohtaa koko projekti.. :P Toisaalta haasteet kiinnostaa... ::)

Älä näistä kokemuksista liikaa säikähdä. Olihan noissa ison vahingon ainekset, mutta mitäs menin ottamaan alkuvarmistuksia pois päältä.
Ardulla on mieletön määrä käyttäjiä ja suurin osa sen henkisiä, ettei ongelmia piiloteta. Liekö pommin varmaa systeemiä olemassakaan. Yksi DJI:n purkin omistaja sanoi muutama päivä sitten kotipiste määritellään sujuvasti ilmassa, jos ei maassa ehditä. Samanlaisen käytöksen näin Zero UAV:n purkilla. Jos kopteri päästää ilmaan ennen kotipisteen määritystä, se joko a. Ei määritä kotipistettä b. Määrittää sen väärin.

Nyt menen ääripäässä ja odotan HDOP:n putoavan alle kahden. Kotipiste tulee muutaman metrin sisälle ja joskus ei sitten lennetä kun ei mene alle. Isot linjat vieressä häiritsee.

Toivoin kehittäjien ketjussa sellaista ominaisuutta, että jos lähtee lentoon ennen kotipisteen määritystä, olisi kotipisteen vaatimat ominaisuudet pois päältä. Eli lennä pois, mutta manuaalilla tai laskeudu odottamaan kotipistettä. Tää olisi toiminut kahdella eri armauksella. Kaasu oikealle ja alas olisi normaali kuten nytkin ja toinen olisi sekä kaasu että oikea tikku alas oikealle samalla tavalla yhtä aikaa olisi ilman kotia armaus.

Jostain syystä yksikään ei kannattanut ja yksi seuraaja vastusti uusia rajoitteita. Autopilotin aktivoitumisesta annettava varoitus sentään sai yhden kannatuksen. Toivoin siihen muutaman sekunnin viivettä varoituksen kera ja pilotille aikaa reagoida.

Arducopter on tekniikasta kiinnostuneelle ja jonkin verran haasteita hakevalle hyvä valinta. Ominaisuudet ei lopu kesken ja kaikkea saa muokattua mieleisekseen. Jos hakee Plug&Play autopilottia, kannattaa valita joku muu. Tosin eilen sain Vector 7:n oletus PIDseillä ekaa kertaa ilmaan ja lentää todella hienosti. Pysyy kuin seipään nokassa siinä mihin jättää. Liikkeet on juuri niin teräviä kuin tikuista toivoo. Leijutus onnistui potkurivirrassakin puolen metrin korkeudessa ja laskeutuminen oli rauhallinen sekä hallittu.
« Viimeksi muokattu: 18 Heinäkuu, 2014, 17:33:01 kirjoittanut Hegu »

Poissa JanneHoo

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: HKPilot Mega V2.5
« Vastaus #159 : 25 Heinäkuu, 2014, 21:59:35 »
noniin, ensimmäiset ongelmat apm:n kanssa. Viikon tauon jälkeen kävin hetki sitten vähän lennättämässä, odottelin normaalisti että on gps signaali yms. ja armasin kopterin. kun lähdin nostamaan niin n. 3m korkeudessa ensin teki pienen hyppäyksen (tehopiikki/näytti että tehot hävisi) ja sekunti kaksi tämän jälkeen kopteri lähti painamaan vasemmalle alaviistoon. Maahanlaskusta selvittiin niin että kaksi  jalkaa katkesi. Nyt kun katson logeja niin lukee tuossa graphin ylälaidassa err: GPS-2 ja err:GPS-0. Kopteri oli stabile päällä. Mitäs muuta pitäisi tuolta logista nyt katsoa läpi?

Poissa PetriK

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: HKPilot Mega V2.5
« Vastaus #160 : 25 Heinäkuu, 2014, 23:05:30 »
Katsoitko kaasun/moottorien log tietoja että onko siellä jotain häikkää? Stabilize modella lentelyyn ei pitäisi gps:n singaalit vaikuttaa. Itse jos lentelen niin etten käytä gps:n apuja, niin armaan kopterin heti enkä jää odotteleen satellitteja.

Itse asiassa juuri saman tyyppisesti oma kopteri tuli alas juuri hiljattain (onneksi matalalta pitkään heinikkoon). Syynä oli huono juotos yhdessä moottorin liittimessä. Kaasu pätkäsi pari kertaa ja muutama sekunti sen jälkeen kopteri tuli 45 asteen  kulmassa alas.
HJ450 APM FPV // F550 APM GPS GIMBAL FPV // 9xr

Poissa Hegu

  • Opetteleva torppari
  • **
  • www.skycat.pro
    • Kuvagalleria
Vs: HKPilot Mega V2.5
« Vastaus #161 : 26 Heinäkuu, 2014, 10:14:42 »
noniin, ensimmäiset ongelmat apm:n kanssa. Viikon tauon jälkeen kävin hetki sitten vähän lennättämässä, odottelin normaalisti että on gps signaali yms. ja armasin kopterin. kun lähdin nostamaan niin n. 3m korkeudessa ensin teki pienen hyppäyksen (tehopiikki/näytti että tehot hävisi) ja sekunti kaksi tämän jälkeen kopteri lähti painamaan vasemmalle alaviistoon. Maahanlaskusta selvittiin niin että kaksi  jalkaa katkesi. Nyt kun katson logeja niin lukee tuossa graphin ylälaidassa err: GPS-2 ja err:GPS-0. Kopteri oli stabile päällä. Mitäs muuta pitäisi tuolta logista nyt katsoa läpi?

Kannattaa laittaa logit tänne jakoon. Muut saa paremman käsityksen tapahtumista. Telemetrian logit olis parhaat, koska sieltä voi toistaa lennon kokonaisuudessaan.

Lukeeko siellä logeissa Stabilize eikä mitään muuta Flight modea? Sillä ei ole merkitystä mitä on valinnut radiosta, autopilotti voi päättää pilotin päätösten yli.

Poissa Hegu

  • Opetteleva torppari
  • **
  • www.skycat.pro
    • Kuvagalleria
Vs: HKPilot Mega V2.5
« Vastaus #162 : 26 Heinäkuu, 2014, 10:18:10 »
Katsoitko kaasun/moottorien log tietoja että onko siellä jotain häikkää? Stabilize modella lentelyyn ei pitäisi gps:n singaalit vaikuttaa. Itse jos lentelen niin etten käytä gps:n apuja, niin armaan kopterin heti enkä jää odotteleen satellitteja.

Itse asiassa juuri saman tyyppisesti oma kopteri tuli alas juuri hiljattain (onneksi matalalta pitkään heinikkoon). Syynä oli huono juotos yhdessä moottorin liittimessä. Kaasu pätkäsi pari kertaa ja muutama sekunti sen jälkeen kopteri tuli 45 asteen  kulmassa alas.

Millä tavalla saat kopterin ilmaan ilman hyvää GPS yhteyttä?
Haen vain sitä takaa, että et kai vaan ole ottanut GPS checkiä prearmista pois päältä. Siinä voi käydä näin (9.8kg/3.5kW ja autopilotti meni päälle itsekseen): 



Poissa JanneHoo

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: HKPilot Mega V2.5
« Vastaus #163 : 26 Heinäkuu, 2014, 11:04:58 »
tässäpä nuo eilisen logit, itsellä vielä tuo noiden tulkinnan opettelu aika alkutaipaleella joten apu kyllä siinä suhteessa kelpaa  :)

Poissa Hegu

  • Opetteleva torppari
  • **
  • www.skycat.pro
    • Kuvagalleria
Vs: HKPilot Mega V2.5
« Vastaus #164 : 26 Heinäkuu, 2014, 11:52:32 »
tässäpä nuo eilisen logit, itsellä vielä tuo noiden tulkinnan opettelu aika alkutaipaleella joten apu kyllä siinä suhteessa kelpaa  :)

- Flight mode on ollut koko ajan Stabilize, eli ei autopilottia
- GPS herjat ovat tulleet todennäköisesti liian huonosta HDOP - arvosta ja liian pienestä määrästä satelliitteja (liian epätarkka kotipisteen määritys). Ne ovat tulleet alussa ja tuskin vaikuttivat ongelmaan. Ilmeisesti GPS check on pois päältä. Jos näin on, ole varovainen ja lennä vain yksin isolla aukealla. Sininen palava ledi ei vielä riitä.
- Kaasu on pudotettu pois päältä ja APM on seurannut pilotin toiveita
- Moottorien käyriä ei ole. Sen saa päälle erikseen esim valitsemalla asetuksista Default + motors tai Nearly all
- Korkeuskäyrä seuraa kaasun muutoksia
- Aika rajua ROLLia se teki heti kun kaasu pudotettiin pois. Veikkasin sivuluisun johtuneen liian nopeasta kaasun pudotuksesta nollille. Vrt Thrin, Roll ja BarAlt. Ne menee ihan käsi kädessä. Kaasu pois, korkeus pienenee ja Roll menee vastakkaiseen suuntaan kuin olet toivonut. Ei ollut kaasua millä korjata.

Näin ainakin pikaisen checkin perusteella.







Poissa JanneHoo

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: HKPilot Mega V2.5
« Vastaus #165 : 26 Heinäkuu, 2014, 12:12:14 »
liitteenä kuva missionplannerista, eli kyllä tuo gps check on päällä.
Kopteri lähti sivuluisuun jonka seurauksena tiputin kaasun, koska tuntui ettei se vastaa enää mihinkään komentoon (mielestäni yritin korjata tuota luisua vastaan). Tietysti tämä kaikki kävi aika nopeasti ja näin vähällä lentokokemuksella en nyt voi taata ettei vika ollut myös puikkojen takana :D

Poissa Hegu

  • Opetteleva torppari
  • **
  • www.skycat.pro
    • Kuvagalleria
Vs: HKPilot Mega V2.5
« Vastaus #166 : 26 Heinäkuu, 2014, 15:26:10 »
liitteenä kuva missionplannerista, eli kyllä tuo gps check on päällä.
Kopteri lähti sivuluisuun jonka seurauksena tiputin kaasun, koska tuntui ettei se vastaa enää mihinkään komentoon (mielestäni yritin korjata tuota luisua vastaan). Tietysti tämä kaikki kävi aika nopeasti ja näin vähällä lentokokemuksella en nyt voi taata ettei vika ollut myös puikkojen takana :D

Tulin juuri kentältä ja lentelin sujuvasti HDOP 3.19 - arvolla ja toissa päivänä en päässyt ilmaan 2.04 arvolla. Vartti tönötettiin ruutua tuijottamassa ennen kuin meni alle kahden. Se putosi desimaali desimaalilta muutaman minuutin välein alle kahteen.

Pitänee selvittää kuinka tuon oikeasti kuuluu mennä. Ilmeisesti ilmaan voi lähteä huonommallakin arvolla kuin oletus 2.0, mutta missä tilanteessa, en tiedä enää.
Osaisiko joku kertoa täällä?

Logeista näkee, että olit korjannut luisua vastaan. Sen näkee tuosta viimeisestä kuvasta. Vihreä ja punainen viiva menee vastakkaisiin suuntiin. Huomaa samasta kuvasta kuinka throttle in ja throttle out putoaa samaa rataa hiukan ennen. Eli kaasu on ollut pois päältä ennen sivuluisua.

Poissa Hegu

  • Opetteleva torppari
  • **
  • www.skycat.pro
    • Kuvagalleria
Vs: HKPilot Mega V2.5
« Vastaus #167 : 26 Heinäkuu, 2014, 15:39:09 »
Kyllä nuo foorumit väittää, että HDOP - arvo ei estä lentoon lähtöä Stabilize moodissa. Näin se varmaan sitten on.
Täällä lennon estää ilmeisesti jostain muusta syystä tuleva "bad gps pos", joka jatkuu kauan, joskus ei lopu ollenkaan.

Poissa JanneHoo

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: HKPilot Mega V2.5
« Vastaus #168 : 26 Heinäkuu, 2014, 16:35:49 »
eli kaasua lisäämällä olisi voinut oieta? Nyt laitoin logeista tuon nearly allin päälle niin näkee jos on moottoreissa/esceissä jotain häikkää? Ja odottelen varmaan muutenkin että tulee tuo powermodule ja laitan sen kiinni ennen seuraavaa lentoa.

Poissa Hegu

  • Opetteleva torppari
  • **
  • www.skycat.pro
    • Kuvagalleria
Vs: HKPilot Mega V2.5
« Vastaus #169 : 27 Heinäkuu, 2014, 08:56:13 »
eli kaasua lisäämällä olisi voinut oieta? Nyt laitoin logeista tuon nearly allin päälle niin näkee jos on moottoreissa/esceissä jotain häikkää? Ja odottelen varmaan muutenkin että tulee tuo powermodule ja laitan sen kiinni ennen seuraavaa lentoa.

Logit näytttää että sivuluisu alkoi kaasun pudottamisen seurauksena, eli kaasun lisäys olisi ehkä voinut auttaa jos korkeutta oli tarpeeksi.
Tästä alla olevasta kuvasta näkee selvästi kuinka kaasu oli nollilla ja Roll - käyrä lähtee alaspäin. Ohjauskäyräsi lähtee vastakkaiseen suuntaan. Tehot oli kuitenkin jo nollilla ja ropelit pyöri vapaasti, ei ohjaus enää auta.

Poissa PetriK

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: HKPilot Mega V2.5
« Vastaus #170 : 28 Heinäkuu, 2014, 23:00:41 »
Millä tavalla saat kopterin ilmaan ilman hyvää GPS yhteyttä?
Haen vain sitä takaa, että et kai vaan ole ottanut GPS checkiä prearmista pois päältä. Siinä voi käydä näin (9.8kg/3.5kW ja autopilotti meni päälle itsekseen): 


Taisit jo vastauksen löytääkkin tähän, mutta tosiaan arm checkistä en ole ottanut mitään pois päältä ja toista vuotta olen lennellyt ilman että mitään karkailuun viittaavaa olisi tapahtunut. Loiter ja auto modella tätä on tapahtunut alkuaikoina kun olen liian hätäsesti lähtenyt lentoon muutaman satelliitin voimin.
HJ450 APM FPV // F550 APM GPS GIMBAL FPV // 9xr

Poissa JanneHoo

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: HKPilot Mega V2.5
« Vastaus #171 : 12 Huhtikuu, 2015, 10:58:48 »
Tulipa yksi kysymys, eli pystyykö apm:ssä jossain säätämään jos itse fc ei ole ihan keskellä kopteria?

Poissa Nippa_

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: HKPilot Mega V2.5
« Vastaus #172 : 09 Toukokuu, 2015, 09:01:11 »
Joko tämä selvisi?

Kyllä pitäs lokista näkyä kippaussuunta. Oletuksena moottorikohtainen tieto MOTORS on tosin pois päältä. Sen voi laittaa CLI:stä käsin päälle komennolla enable motors. Kannattaa myös ottaa pois heti, kun ei enään ole tarvetta. Ei turhaan kuormita rajallista laskentatehoa. Täällä lisätietoa loggauksesta:
http://copter.ardupilot.com/wiki/datalogging/

Jos nyt et halua lentää ennen selvitystä niin katso lokista roll, rollIn, pitch, pitchIn yhdessä. Siitä ainakin voi yrittää pähkäillä mihin suuntaan kippaa.

-Jani-

Puolisen vuotta keräilin mielenkiintoa alkaa selvittämään vikaa. Noilla ohjeilla löyty viallinen motti(Hobbykingin NMT sarjalainen). Bullet liittimen tinaus oli pettänyt ja sitä kautta moottorilta hävis virrat. Vähän nyt epäilyttää lennättää Hero4BE:tä noilla, tulee kallis torppi huonoimmassa tapauksessa.

Poissa Hegu

  • Opetteleva torppari
  • **
  • www.skycat.pro
    • Kuvagalleria
Vs: HKPilot Mega V2.5
« Vastaus #173 : 09 Toukokuu, 2015, 09:39:21 »
Puolisen vuotta keräilin mielenkiintoa alkaa selvittämään vikaa. Noilla ohjeilla löyty viallinen motti(Hobbykingin NMT sarjalainen). Bullet liittimen tinaus oli pettänyt ja sitä kautta moottorilta hävis virrat. Vähän nyt epäilyttää lennättää Hero4BE:tä noilla, tulee kallis torppi huonoimmassa tapauksessa.
Yksi suositeltava keino, joskin työläs, on katsoa kaikki liitinkolvaukset moottoreista ja Esceistä. Usein nuo on juotettu miten sattuu.

Poissa JanneHoo

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: HKPilot Mega V2.5
« Vastaus #174 : 16 Toukokuu, 2015, 12:22:01 »
minulla siis ongelma että kopteri armaa hyvin mutta moottoreiden kierrokset ei nouse vaikka miten liikuttaa kaasutikkua. Radio config tehty ja kaasukanava toimii normaalisti.  Noparit on säädetty yksittäin suoraan vastarin kanssa, ja sen jälkeen vielä tehty apm:n kautta tuo kaikki 4 yhdessä. Ja tässä kun nostaa kaasua säädön jälkeen niin pyörivät kyllä täysillä. Heti kun irroittaa akun, käynnistää uudelleen ja armaa niin ei nouse kierrokset tyhjäkäynniltä.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
9 Vastauksia
6124 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Tammikuu, 2008, 08:06:00
kirjoittanut seppomikael
0 Vastauksia
2170 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Syyskuu, 2013, 12:34:42
kirjoittanut Anteo
9 Vastauksia
4537 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Helmikuu, 2014, 08:17:26
kirjoittanut madog2mad
13 Vastauksia
12397 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Helmikuu, 2016, 17:56:05
kirjoittanut Koippa
14 Vastauksia
5552 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Joulukuu, 2015, 19:12:29
kirjoittanut askohi