Mistä saisi ostettua hiilikuitulevyä paksuuksissa 1-4mm? Kotimaasta tai ulkomailta, ei väliä, kunhan rahtikustannukset pysyvät kurissa ja hinta on järkevä (mahdollisine tullimaksuineen)
Aiheesta on ollut puhetta foorumilla monesti aikaisemminkin, mutta josko joukkoomme olisi saapunut joku uusi asioista tietävä tai tieto muuten joukossa lisääntynyt. Tässä eräs aikaisempi hintakartoitus:
http://www.kopterit.net/index.php/topic,14090.msg126518.html#msg126518 Sinex esiintyy nimenä useassa yhteydessä, mutta ilmeisesti sellainen lafka on mennyt nurin. Ainakaan nettisivuja ei enää löydy.
Olen tilannut tähän asti kaikki levyni ensin RealCompositelta ja myöhemmin CSI Compositelta. Nyt kun tilasin taas läjän tavaraa CSI:ltä oli järkytys melkoinen, kun kaveri läväytti uudet hinnat tiskiin. Olivat "nostaneet hintoja hieman", joka pienen keskustelun jälkeen osoittautui yli 30% korotukseksi! Siitäpä siis motivaatio uuden levytoimittajan etsimiseen...
Olen siinä käsityksessä, että kotimaasta ei löydy muita järkeviä levykauppoja kuin RealComposite, CSI ja Kevra. Kevra toimittaa vain neliön paloissa, jolloin materiaaliin sitoutuva pääoma on pienessäkin tilauksessa melkoinen. Mistään harrastekaupasta ei levyjä kannata ostaa, koska neliöhinta on aivan mielettömän korkea tai palat turhan pieniä. Mun kone syö noin 30x40cm kappaleita, eli siinä koossa yleensä ostan levyni.
Olen erityisen kiinnostunut, jos joku tietää ulkomaisia CSI:n kaltaisia pajoja, jotka tekevät levynsä itse. Jenkeissä oli joku Dragon Plate tms., mutta heidän hinnat ovat todella pilvissä (+ verot ja tulli päälle). Voisin kuvitella, että EU:n muurien sisältä löytyisi joku lafka, joka myisi levyä kilpailukykyiseen hintaan. Vaikkapa Itä-Euroopasta...