Kirjoittaja Aihe: Mistä hiilikuitulevyä?  (Luettu 9060 kertaa)

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Mistä hiilikuitulevyä?
« : 06 Kesäkuu, 2013, 13:21:00 »
Mistä saisi ostettua hiilikuitulevyä paksuuksissa 1-4mm? Kotimaasta tai ulkomailta, ei väliä, kunhan rahtikustannukset pysyvät kurissa ja hinta on järkevä  (mahdollisine tullimaksuineen)

Aiheesta on ollut puhetta foorumilla monesti aikaisemminkin, mutta josko joukkoomme olisi saapunut joku uusi asioista tietävä tai tieto muuten joukossa lisääntynyt. Tässä eräs aikaisempi hintakartoitus: http://www.kopterit.net/index.php/topic,14090.msg126518.html#msg126518 Sinex esiintyy nimenä useassa yhteydessä, mutta ilmeisesti sellainen lafka on mennyt nurin. Ainakaan nettisivuja ei enää löydy.

Olen tilannut tähän asti kaikki levyni ensin RealCompositelta ja myöhemmin CSI Compositelta. Nyt kun tilasin taas läjän tavaraa CSI:ltä oli järkytys melkoinen, kun kaveri läväytti uudet hinnat tiskiin. Olivat "nostaneet hintoja hieman", joka pienen keskustelun jälkeen osoittautui yli 30% korotukseksi! Siitäpä siis motivaatio uuden levytoimittajan etsimiseen...

Olen siinä käsityksessä, että kotimaasta ei löydy muita järkeviä levykauppoja kuin RealComposite, CSI ja Kevra. Kevra toimittaa vain neliön paloissa, jolloin materiaaliin sitoutuva pääoma on pienessäkin tilauksessa melkoinen. Mistään harrastekaupasta ei levyjä kannata ostaa, koska neliöhinta on aivan mielettömän korkea tai palat turhan pieniä. Mun kone syö noin 30x40cm kappaleita, eli siinä koossa yleensä ostan levyni.

Olen erityisen kiinnostunut, jos joku tietää ulkomaisia CSI:n kaltaisia pajoja, jotka tekevät levynsä itse. Jenkeissä oli joku Dragon Plate tms., mutta heidän hinnat ovat todella pilvissä (+ verot ja tulli päälle). Voisin kuvitella, että EU:n muurien sisältä löytyisi joku lafka, joka myisi levyä kilpailukykyiseen hintaan. Vaikkapa Itä-Euroopasta...

Poissa Tucho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mistä hiilikuitulevyä?
« Vastaus #1 : 06 Kesäkuu, 2013, 18:00:48 »
Itse kanssa kyselin hiilikuitulevyjen hintaa tuolta Kevralta taannoin ja samoihin summiin viittaamasi säikeen kanssa pääsin..

Mitä tuollainen 30*40 pala saisi maksaa jotta olis kilpailukykyinen?

Periaatteessa voisin ottaa varastoon pari suurempaa levynkimpaletta ja myydä sitten tarvittavan kokoisina palasina, jos kulut saisi peitettyä...

Suurempien levyjen pienimisen ei pitäisi olla ongelma, eikä varastotilakaan kun ovat tuollaisia littuskaisia ja menevät hyvin seinän viereen pystyyn.

Ainoa kysymys on juurikin tuo hinta ja kiinnostuneiden määrä... Ilmeisesti Suomessa kuitenkaan ei järkevänhintaisia "kuluttajakauppoja" tälle tuotteelle ole...

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Mistä hiilikuitulevyä?
« Vastaus #2 : 06 Kesäkuu, 2013, 18:27:00 »
JOs löydätte niin kirjoitelkaahan, voisi olla käyttöä.

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mistä hiilikuitulevyä?
« Vastaus #3 : 06 Kesäkuu, 2013, 19:29:46 »
Just tilasin putkea ja levyä täältä. Valikoimaa sitten on :)
http://www.online-shop.carbon-composite.com/index.php?cat=KAT11-10115&lang=ENG
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mistä hiilikuitulevyä?
« Vastaus #4 : 06 Kesäkuu, 2013, 21:46:44 »
Mitä tuollainen 30*40 pala saisi maksaa jotta olis kilpailukykyinen?
Kerron sitten, kun saan puristettua CSI:ltä minkäänlaista virallista ja päivitettyä hinnastoa. Veikkaisin, että uusilla hinnoilla esimerkiksi 30x40x2mm pala maksaisi noin 50 euroa. Siihen saisi melko todennäköisesti jonkinlaista voittomarginaalia, jos ostaisi kokonaisina neliöinä ja itse pilkkoisi hiukan pienempään. Leikkaus maksoi jo itsessään CSI:llä +10%, vaikka kuinka erikoistarjousta suurelle tilaukselle koitettiin vääntää. Nykyhinnaston mukaan kuulemma leikkaus 5e/levy (eli tuollaisessa mainitun kokoisessa levyssä noin 10-15% hinnasta paksuudesta riippuen) ja postitus 15e per paketti.

Muuten neuvottelisin firman kanssa enemmänkin ja ostaisin ehkä koossa, joka sopisi heille paremmin (vaikka puolen metrin pätkissä, jos 100x100cm on heidän vakiokoko), mutta kommunikointi tuntuu olevan melko hankalaa. Sähköposteihin vastaillaan viiveellä ja suurimpaan osaan kysymyksistä ei ollenkaan. Esimerkiksi tuota hinnastoa olen kysynyt nyt kolmesti saamatta vastausta (vaikka muuten maileihin onkin vastattu).

CSI:n kohdalla tosin se tärkein eli laatu on enemmän kuin hyvin kohdallaan!

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mistä hiilikuitulevyä?
« Vastaus #5 : 07 Kesäkuu, 2013, 21:32:27 »
No ny se paketti tuli.
Olin tehnyt lujuuspäätelmät Hirobo Leptonin peräputkesta. 15mm päältä ja 14mm sisältä.
Tämä koko vaikutti juuri sopivalta ja kestävältä projektiini.
No eihän tämä tilattu ollu ensinkään niin jämäkkää kuin Hirobon putki :(
Nyt mulla meni homma persiilleen. Olis kyl kiva tietää mistä Haribo putkensa ottaa.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mistä hiilikuitulevyä?
« Vastaus #6 : 08 Kesäkuu, 2013, 09:34:03 »
Nyt vasta tutkin levyäkin tarkemmin ja olen pettynyt.
HobbyKingin laatu on mielestäni parempaa.
Oli nyt sitten eka ja vika kerta kun tilaan Carbon-Compositestä mitään  :'(
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mistä hiilikuitulevyä?
« Vastaus #7 : 08 Kesäkuu, 2013, 15:13:46 »
Kiitti vinkistä! Vältän siis (myös) kyseistä kauppaa.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
13 Vastauksia
6481 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Syyskuu, 2008, 11:38:40
kirjoittanut Sammy
8 Vastauksia
4973 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Heinäkuu, 2009, 10:16:51
kirjoittanut JiiJii
13 Vastauksia
8149 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Syyskuu, 2009, 21:22:29
kirjoittanut koikkis69
7 Vastauksia
16063 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Kesäkuu, 2010, 08:15:58
kirjoittanut masu
20 Vastauksia
27229 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Tammikuu, 2015, 19:03:10
kirjoittanut Tucho