Super CP teki paluun!
On muuten ällistytäävän kiva kokea pitkästä aikaa! Jotenkin tämä Super CP kestää ja mahtuu nyt paremmin seinien rajoihin
Luulen että se johtuu paljolti siitä että kyse on nyt vakiokokoonpanosta kevyellä 240 mA akulla!
Vaikka toimii kivasti, niin yksi huoli on ilmennyt. Nyt tajuun miksi Geniuksessa oli se lämpöantuiri ja telemetria, sillä tämänkin harjallinen päämoottori kuumenee melkoisesti. Pari lentoa putkeen ja moottori on jo polttavan kuuma! Löysin Bangoodista tuollaisen kuvan jähdytyssiilin, joka sopii täydelliseti moottoriin (vain 0.5g lisäpainoa). Avarsin myös koppaa moottorin kohdalta, jotta jäähtyisi kenties vähän paremmin. Silti kuumenee muutamalla lennolla niin, että otin lopulta jäähdytyssprayn käyttöön. Nyt sietää pienillä jäähdytystuhautuksilla toistuvia lentoja ja ainoa rajoitus on akkujen määrä / tehokas latausjärjestelmä. Alkuperäinen moottori on kestänyt jo kymmeniä lentoja, joten ei niin mitään tarvetta harjattoman tuomaan lisäpainoon/isompien akkujen massoihin. Kevyt on oikeesti hyvä!
Hoksasin että minulla on aiemmin ollut ihan turhaan expot ja puolittajat käytössä
Ne tekee kontrollista ikään kuin viiveellisen ja siinä ahtaan tilan seinät tulee äkkiä vastaan! Super CP on parhaimmillaan täysin lineaariesella ohjauksella, koska pienessä tilassa tarvitaan hyvin nopeaa ja herkkää ohjaustuntumaa. Myös käyttämissäni kaasukäyrässä oli sanomista, sillä flättikäyrä ei sovellu tähän, kun kierrosluku vaihtelee voimakkaasti kuormituksen mukaan. Kokeilun jälkeen vanhat kunnon V-käyrät toimii parhaiten ja Super CP´n omat trotlekäyrät on hyvä lähtökohta lennätykseen. Nyt Super CP mahtuu paremmin seinen rajoihin ja puuha on oikeasti hauskaa ja mielekästä motoriikkaharjoitusta. Antaa taatusti uutta näkökulmaa myös isompien kopterien lennätykseen
Tää superin paluu on oikeasti hauska juttu, näin lennätyskauden kynnyksellä!