Kirjoittaja Aihe: Dji 450 multi  (Luettu 27558 kertaa)

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Dji 450 multi
« : 20 Kesäkuu, 2013, 12:26:40 »
Nyt olisi tarkoitus ruveta kasaamaan DJI 450 sarjan multia, mankan säädöistä ei mitään käsitystä, eka ongelma onko heli vai lennu mode kun täytyy kytkeä...... Toi englanti voisi olla paremassa kunnossa. Mankkahan mulla oli Futaban T8FG. siinä perustiedot. Lisäksi ajattelin jo valmiiksi säätää ton kamera telineen kimpaalin ohjaukset, tästä tuleekin taas mielenkiintoinen projekti kun ei mitään käryä säädöistä....... No käytetään googlen kääntäjää hyödyksi mahdollisimman paljon ja naapurin englannin taitoa.
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Dji 450 multi
« Vastaus #1 : 20 Kesäkuu, 2013, 12:48:31 »
Lennokki asetustahan suositellaan, ittekin futaba systeemillä siirtyny siihen, mutta lentävät ihan ok myös heli modella.

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Dji 450 multi
« Vastaus #2 : 20 Kesäkuu, 2013, 21:16:33 »
Nyt on muuten multi valmis, enään tarvisi ajaa noi ohjelmat sinne. Tietty voisi aloittaa tosta mankasta. Kaasukäyrä on vissiin lineaarinen kaiken järjen mukaan :-\. Ainut mitä en oikein saanut selville täytyykö toi BEC/Led + ja - kanssa kytkeä joonki kiinni. Malli videossa ei näytetty että olisi kytketty...... Joten pientä hakua on vielä....
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa Jeziz

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Dji 450 multi
« Vastaus #3 : 20 Kesäkuu, 2013, 21:30:10 »
Sinnehän net akkuliittimen kans samaan kolvataan.
-Spektrum DX7s
-DJI F450 w/Naza-M
-Blade QX180 HD
-Phoenix simu
-Jiuchon Pro New

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Dji 450 multi
« Vastaus #4 : 20 Kesäkuu, 2013, 22:51:10 »
Toi kohta meni ihan täysillä oli multa..... :'(. Joten suuret kiitokset taas auttaneille. Mankan kanssa painisin myös tovin että sain käyttöön yhden 3 askelisen katkaisijan tossa lennu puolella.
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Dji 450 multi
« Vastaus #5 : 20 Kesäkuu, 2013, 23:52:48 »
Nyt akku tuhjäki mankasta joten se siitä.... :'( Taitaa saada painia ton ohjelman kanssa huomenna kun noi ohje videot ei oikein toimi ton mun selaimen kanssa. Nyt näyttää punaisella sitä tekstiä joka pitäisi olla vihreä, jolloin käsitääkseni pääsee säätämään sielua. Kyl toi kopteri on helpompi säätää jo nykyään lentokuntoon kuin multi. Seuraava voikin olla helpompi sitten touhuta jos vaan puoliakaan muistaa  ;D
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Dji 450 multi
« Vastaus #6 : 20 Kesäkuu, 2013, 23:59:12 »
Kyllä se valkenee toi säätöjuttu, kun parikertaa sen tekee.
Ittekin säätelin videoiden mukaan aikani, nyt ei enään videoita tartte.
Onko tuo semmonen sarja missä on kaikki vermeet mukana ?

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Dji 450 multi
« Vastaus #7 : 21 Kesäkuu, 2013, 00:04:43 »
Joo valmis sarja kaikilla ihmeen härpäkkeillä. Saa kattoa miten toi gps toimii ei mitään käryä näistä vehkeistä!
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Dji 450 multi
« Vastaus #8 : 21 Kesäkuu, 2013, 06:19:55 »
Nyt sain vihdoin ja viimein ton purkin yhdistetyksi koneeseen. Näemmä piti asentaa ajuri.... Vissiin se on jossain kohdassa näytettykin  :-[....  Joten kohta pitäisi ruveta säätämään tota sielun elämää ;D
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Dji 450 multi
« Vastaus #9 : 21 Kesäkuu, 2013, 08:22:27 »
Mahtaako toi tx monitor kohdassa oleva kohta 4. sticks monitor juttu liittyä tohon gimbaalin ohjaukseen?
Ja mitenkä toi kohta 5. onko se sitten asetukset GPS / A / M. vai onko järkevämpää pistää fail-safe toimintaan? ja jos fail safe pistää niin mikä pois?
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Dji 450 multi
« Vastaus #10 : 21 Kesäkuu, 2013, 08:38:10 »
itse haluaisin että käytössä on toi gbs lejjunta ja  ja kotiinpalutominto  normaali lentotila. Elikkä visiin silloin pitää asettaa bgs/ A/ failsafe vai?
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Dji 450 multi
« Vastaus #11 : 21 Kesäkuu, 2013, 08:43:15 »
Mulla on noissa pienemmissä M,Atti,Gps ja toisessa namiskassa Off,CL,HL.
En ole jaksanut failsafee viel asennella. Isoissa on F/S käytössä.
Tuo manuaali mode on sitten melko räväkkä, kannattaa aloitella Atti modella alkuun ettei lennä multi puun oksalle.

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Dji 450 multi
« Vastaus #12 : 21 Kesäkuu, 2013, 10:42:40 »
hITTO MITÄ SÄÄTÖÄ.... IHMETTELIN MIKSI MOOTTORIT EIVÄT PYÖRI, EPÄILIN KOVIN ETTÄ MANKASSA VIKAA...... >:( sIT LÖYTYI VIDEO MITEN MOOTTORIT KÄYNNISTETÄÄN. NYT KAKSI PYÖRII VÄÄRIN PÄIN, YMMÄRIN ETTÄ JOHDOT KÄÄNNETÄÄN ECS:TÄ ??? ?  Mitenkäs toi gps muuten galibroidaan että valo syttyy vihreäksi, ei kai auta kun kattoa löytyykö videota avuksi?? Sen jälkeen kun ne kunnossa uusin akkuihin uudet liitimet ja lataukseen. Sitten olisikin ensimmäsen torpin aika :'(.
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Dji 450 multi
« Vastaus #13 : 21 Kesäkuu, 2013, 11:25:33 »
Jep, esc:stä vaihdetaan 2 johtoa ja suunta muuttuu.
Gps menee kalibrointitilaan kun renkuttaa lentotilakytkintä 3-4 kertaa edestakaisin.
Manuaali kannattaa lukea ajatuksella, muuten asiat unohtuu helposti.
Atilla kun nostat reippaasti ilmaan, semmoseen 1-2 metrin korkeuteen niin ei potkurien ilmavirta kiusaa.

Poissa EM

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Dji 450 multi
« Vastaus #14 : 21 Kesäkuu, 2013, 13:25:23 »
Missäspäin japi asustelet? Jos tuntuu ylivoimaselta niin tuurilla vois löytyä läheltä joku jelppaamaan ihan paikan päällä ja antamaan neuvoja. Oulun seudulla oon valmis auttamaan.

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Dji 450 multi
« Vastaus #15 : 21 Kesäkuu, 2013, 16:08:30 »
Turussa päin asustelen. Eiköhän toi jollain keinolla ilmaan saada. Simulla tyypässäsyt multia ja siinä se on ainakin helpompi kuin 6 kanavainen kopu. Nyt vaan meni tän päivän testileto homma sudeksi kun ruvetiin säätämään peugeotin saranoita ja siinä samalla tuli juoduksi lonkero, joten ylihuomenna uusi yritys. Oli pösön takaovien saranat kyllä yhtä puuta.....pari tuntia tehtiin hommia et saatiin liikkuviksi! No on nyt ainakin akut siinä välissä ehtinyt ladata ;D. Maanataina taas tarvis kuluttaa KL kanssa sen pakoputkea korjaten! Pistetään vaikka jossain vaiheessa muutama kuva mun rakennelmasta tänne kopupuolelle.
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Dji 450 multi
« Vastaus #16 : 23 Kesäkuu, 2013, 06:13:32 »
Nyt lueskennelut tota gps kaliprointia. Elikkä käännä katkaisijaa 6 tai 10 kertaa kunnes keltainen valo syttyy. pyöritä konetta 360 astetta ympäri. Vihreä salo syttyy käännnä kone nokka maahan päin ja käännä 360 astetta ympäri. Sen jälkeen kaliprointi on valmis tai punainen led vilkkuu nopeasti.  Tohon vihreään asti olen pääsyt, tarvii visiin vaan treenata tota kaliprointi vielä lisää. Onkos noi mootoreiden käynnistys aina tehtävä tikkuja liikuttelemalla. Ohjeessa sanotaan väännä 1.molemmat kahvat vasemalla 2 oikealle 3 vasen tikku vasemalla ja oikea oikealle 4. vasen oikealla ja oikea vasemmalle. kun teen tossa järjetyksessä saan kyllä mootorit pyörimään mutta viimeiseksi sammuu ja ei vastaa kaasutikkuun? mitäköhän on väärin? moottori kyllä pyörii oikein ja kytkentä on kaavion mukainen elikkä 1 mootori on oikea ylä 2 vasen ylä 3 vasen ala 4 oikea ala kun katotaan perästä päin.
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Dji 450 multi
« Vastaus #17 : 23 Kesäkuu, 2013, 07:56:58 »
Tuli mieleen että kummoisilla tuulilla toi lentää. onko 6m/s likaa puuskissa? vai täytyykö olla tyvene keli että voi lennellä? 450 rekkula lentää (leijuu kohtalaiseti mun taidoilla)ainakin nätisti vielä tollaisella puuskilla
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Dji 450 multi
« Vastaus #18 : 23 Kesäkuu, 2013, 09:08:49 »
ei ymmärrä... en saa kaliproitia suoritetuksi. pysty asennon jälkeen rupee aina vilkkumaan punainen led >:(. Mitäköhän teen väärin?
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Dji 450 multi
« Vastaus #19 : 23 Kesäkuu, 2013, 09:18:04 »
Ei kai kalibrointi paikan läheisyydessä ole mitään kompassia haittaavia juttuja ?
Sähkölinjoja, metallia yms.

Poissa Jeziz

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Dji 450 multi
« Vastaus #20 : 23 Kesäkuu, 2013, 12:47:22 »
Tuli mieleen että kummoisilla tuulilla toi lentää. onko 6m/s likaa puuskissa? vai täytyykö olla tyvene keli että voi lennellä? 450 rekkula lentää (leijuu kohtalaiseti mun taidoilla)ainakin nätisti vielä tollaisella puuskilla
Eikait se tuo 6m/s ole vielä paha. Mulla ens lennolla oli 11m/s puuskat ja ihan hyvin pysty lentään. Vähän meinas pomputella.
-Spektrum DX7s
-DJI F450 w/Naza-M
-Blade QX180 HD
-Phoenix simu
-Jiuchon Pro New

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Dji 450 multi
« Vastaus #21 : 23 Kesäkuu, 2013, 13:13:17 »
Jos ensilento ja mielii samalla säätää konetta, tietenkin tuulesta on vähän haittaa.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa BigDaddyJ

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Dji 450 multi
« Vastaus #22 : 23 Kesäkuu, 2013, 13:13:42 »
ei ymmärrä... en saa kaliproitia suoritetuksi. pysty asennon jälkeen rupee aina vilkkumaan punainen led >:(. Mitäköhän teen väärin?

pidä kaliproidessa kopun keula eteen päin.


Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Dji 450 multi
« Vastaus #23 : 23 Kesäkuu, 2013, 14:27:40 »
Vihdoin ja viimein kaliprointi onnistui, tein vissiin sen liian lähellä seinää. Ensilentokin suoritettu, gps:äkin toimi hyvin kone leijui komeasti paikallaan. hitton kun akku hupeni vaan sikana tyhjäksi. Seuraavaksi akku lataukseen. Mitenkäs toi fail safe homma muuten tehdään tohon täytyykö asentaa lisäksi toinen katkaisija käytöön? Taidan seuraavaksi ruveta kolvaamaan y haara johtoa et saisi enemmän akkuja kerralla kiinni. Suuret kiitokset taas auttaneille
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Dji 450 multi
« Vastaus #24 : 23 Kesäkuu, 2013, 15:23:34 »
Mulla on noissa pienemmissä M,Atti,Gps ja toisessa namiskassa Off,CL,HL.
En ole jaksanut failsafee viel asennella. Isoissa on F/S käytössä.
Tuo manuaali mode on sitten melko räväkkä, kannattaa aloitella Atti modella alkuun ettei lennä multi puun oksalle.

toisessa namiskassa Off,CL,HL. mikäs juttu tämä on? Tossa tutkin tota fail safe hommaa en saanut toimimaan mulla näkyi fail safe kohdassa vain kanavalla kolme olevan se mahdollista. Mitenköhän niitä muutetaan kun tossa videossa ei ainakaan mitään näy. itsellä sopivasti juuri tuo t8fg.
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
3538 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Huhtikuu, 2009, 16:55:25
kirjoittanut jpietari
648 Vastauksia
221915 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Heinäkuu, 2015, 14:23:59
kirjoittanut WhoopeR
3 Vastauksia
2728 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Lokakuu, 2013, 01:17:41
kirjoittanut Tohtori R
2 Vastauksia
3301 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Joulukuu, 2013, 14:03:47
kirjoittanut Old Eagle
8 Vastauksia
6133 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Huhtikuu, 2014, 15:38:16
kirjoittanut Vispilä