Kirjoittaja Aihe: Uusi quad (acrobatia): Blueskyrc Sport  (Luettu 17489 kertaa)

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Uusi quad (acrobatia): Blueskyrc Sport
« Vastaus #25 : 10 Elokuu, 2013, 12:11:19 »
Runsaan viikon päästä pitäs tipahdella luukusta runkoa ja muita osia. Vielä puuttuu liima ja hiekkapaperi, muuten alkaa olla selvillä  :) Liimaksi käy joku ohut ja juokseva CA, pitää bongata mistä kaupasta ton vois hakea (Helsinki/Espoo).

En tilannut noita Turnigyn huiskia, esim. Videovarusteesta vois ottaa 9" gemfanit akkulaturin kyljessä. Pitää miettiä jotain oikeampia potkureita rakentelun ohessa tai kun on ehtinyt vähän lennättämään. Bauhausissa oli 10mm mäntyrimaa joka näyttää ihan kelvolliselta (mitassa heittoa .2 ja .05mm). Päälle tuli jo vähän ledinauhoja, 3W sininen ledi ja jotain JST-liitinhässäköitä  8)

Laskutelinettä varten tilasin HAL:in vastaavia osia, pitää miettiä miten noi kiinnittäisi, jollain tavalla käsivarsiin varmaan. Noi on 5mm hiilikuituputkia ja niihin tulevia muovikappaleita.

FC tulee kuulemma paketissa joka välttää suojukseksikin. Myös rungon omat puukaaret suojaa FC:tä. FC:n ja kameran kiinnitykseen otin vaahtomuovilevyä+tarroja HK:sta.
« Viimeksi muokattu: 10 Elokuu, 2013, 12:16:56 kirjoittanut varis »
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Uusi quad (acrobatia): Blueskyrc Sport
« Vastaus #26 : 14 Elokuu, 2013, 01:02:10 »
Postiluukku kolahti ja runkohan sieltä tuli. Hintaa jotain 35 USD ruuvien ja postikulujen kera. Sikäläinen posti oli nopsa, 1.5 viikkoa riitti kuljetukseen. Eikun rakentamaan...

Potkuriakseleita pitäisi vielä hankkia jostain, http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__20523__Turnigy_Aerodrive_SK3_2826_Series_Replacement_Shaft_Set.html - ovat HK:n tavan mukaan backorderissa  ;D

Muuten olikin "kaikki" (pl. laturi ja potkurit jotka pitäisi laittaa tilaukseen kun tulee sopiva hetki) jo matkalla kopterin lentokuntoon saattamiseksi. Kiinan päässä postittivat tavarat rivakasti, mitä nyt pari pakettia näyttää tulevan Singaporen postilla  ::) Hollannissa saivat useamman päivän kahvitauottelun päätteeksi paketin postiin... kaikki tavara oli IN STOCK siinä, eikä niitä ollut edes montaa  ::)
« Viimeksi muokattu: 14 Elokuu, 2013, 01:06:15 kirjoittanut varis »
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Uusi quad (acrobatia): Blueskyrc Sport
« Vastaus #27 : 18 Elokuu, 2013, 00:26:43 »
Nylon-ruuvit vois olla järkevät sen FC:n kiinnitykseen? Vaikka onkin jotkut tarratyynyt jo mutta eihän se niillä voi pysyä paikallaan?  ??? Mistähän sais sopivat kätevästi (ei tarvi vielä sunnuntaina ;) )?

PS. Pientä buildilogia löytyy tuolta: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1441743&page=63
« Viimeksi muokattu: 18 Elokuu, 2013, 00:49:48 kirjoittanut varis »
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Uusi quad (acrobatia): Blueskyrc Sport
« Vastaus #28 : 18 Elokuu, 2013, 02:34:50 »
Riittääkö vastaanottimen kiinnitykseen pelkkä tarra, velcroversiona tai ilman? Vai miten kannattaisi pistää kiinni, tuo peli voi saada höykytystä jossain vaiheessa  ;)
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa Nurffe

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Uusi quad (acrobatia): Blueskyrc Sport
« Vastaus #29 : 18 Elokuu, 2013, 02:50:50 »
Riittääkö vastaanottimen kiinnitykseen pelkkä tarra, velcroversiona tai ilman? Vai miten kannattaisi pistää kiinni, tuo peli voi saada höykytystä jossain vaiheessa  ;)

Riittää napakka kaksipuolinen teippi. Kun mietit minkä suuntaiset voimat siihen boardiin kohdistuu niin huomaat, ettei mikään itse asiassa "revi" sitä siitä irti. Voimat vetävät vastaria aina kohti runkoa (oletuksella ettei vastari ole pohjasa), tämä video havainnollistaa aika hyvin vesilasin muodossa (taino olutta whatever)


Eri asia sitten tietenkin jos ajat sisään jotain ihme firmistä jolla käännellään moottorien pyörimissuunnat lennossa ja saadaan multi lentämään väärinpäin, mutta tämä nyt ei ainakaan vielä taida olla kovin yleistä ::) Ja oikeasti uskoisin, että pysyy se silti siinä teipillä kiinni. Painoa vastarilla on niin olemattomasti et.. Ja saa muuten kiskoa ja nitkuttaa ihan kunnolla irtikin sitä vastaria teippauksen jälkeen jos irti haluaa

Itsellä suunnitelmissa teipata toiseen quadiin fc jopa kiinni. En näe ongelmaa siinä ainakaan vielä
Align T-REX 450 PRO FBL Stretch
Blade mCP X BL
Strider Flex Pro & Hammer Mini H
With great power comes total destruction

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Uusi quad (acrobatia): Blueskyrc Sport
« Vastaus #30 : 18 Elokuu, 2013, 10:35:07 »
Kaksipuoleinen teippi ei ole mikään pomminvarma ratkaisu. Suurimmassa osassa tapauksista riittää paremmin kuin hyvin ja yleensä tosiaan noin, että saa nitkuttaa irti kynsin hampain. Mutta muutaman kerran on eteen tullut tilanne, jossa teippi on pettänyt pitkän ajan kuluessa. Johdoista tms. ei tarvitse tulla kovinkaan kummoista vääntöä, että teippi ennen pitkään pettää. Sivuttaisvääntö siis riittää. Mulla on irronnut gyro kerran ja jotain muuta roinaa pari kertaa yli vuoden vanhoista teippauksista. Kaikki kamat on ollut asennettu kuten kuvailit, eli maan vetovoiman olisi pitänyt vetää ne vasten teippiä. Mutta juuri siitä syystä että sen tavaran massa on niin häviävän pieni, riittää jäykät johdot kumoamaan painon ja aiheuttamaan vetoa.

Suosittelisin siis varmistamaan kaikki kriittiset teippiliitokset löysällä nippusitellä. Nippusiteen tarkoitus ei ole pitää kiinnitettävää asiaa teipissä, vaan ainoastaan suurin piirtein aloillaan jos teippi peittää. Esimerkiksi multikopteria on mukavampi lennättää jos lentoaivo on vain aavistuksen vinossa verrattuan siihen, että se roikkuisi johtojen varassa kopterin alla... ;D

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Uusi quad (acrobatia): Blueskyrc Sport
« Vastaus #31 : 18 Elokuu, 2013, 15:12:41 »
Mä oon aina käyttäny tarraa vastarin sekä fc:n kiinnitykseen. Ja yleensä fc:ssä vielä tuplana ettei värinät vaikuta korttiin. Megapirate 2.9:ssä sanottiin et ehdottomasti pitää olla tarroilla kiinni. Varsinkin se HK:n foami tarra on hiton hyvää.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Nurffe

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Uusi quad (acrobatia): Blueskyrc Sport
« Vastaus #32 : 18 Elokuu, 2013, 16:06:19 »
Kaksipuoleinen teippi ei ole mikään pomminvarma ratkaisu. Suurimmassa osassa tapauksista riittää paremmin kuin hyvin ja yleensä tosiaan noin, että saa nitkuttaa irti kynsin hampain. Mutta muutaman kerran on eteen tullut tilanne, jossa teippi on pettänyt pitkän ajan kuluessa. Johdoista tms. ei tarvitse tulla kovinkaan kummoista vääntöä, että teippi ennen pitkään pettää. Sivuttaisvääntö siis riittää. Mulla on irronnut gyro kerran ja jotain muuta roinaa pari kertaa yli vuoden vanhoista teippauksista. Kaikki kamat on ollut asennettu kuten kuvailit, eli maan vetovoiman olisi pitänyt vetää ne vasten teippiä. Mutta juuri siitä syystä että sen tavaran massa on niin häviävän pieni, riittää jäykät johdot kumoamaan painon ja aiheuttamaan vetoa.

Suosittelisin siis varmistamaan kaikki kriittiset teippiliitokset löysällä nippusitellä. Nippusiteen tarkoitus ei ole pitää kiinnitettävää asiaa teipissä, vaan ainoastaan suurin piirtein aloillaan jos teippi peittää. Esimerkiksi multikopteria on mukavampi lennättää jos lentoaivo on vain aavistuksen vinossa verrattuan siihen, että se roikkuisi johtojen varassa kopterin alla... ;D

No onhan tämäkin totta, mutta kyllähän järkikin sanoo että vaikka joka kesä kannattaa uusia ne teippaukset. Eihän teippaukset tietenkään vuosia kestä ;D
Align T-REX 450 PRO FBL Stretch
Blade mCP X BL
Strider Flex Pro & Hammer Mini H
With great power comes total destruction

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Uusi quad (acrobatia): Blueskyrc Sport
« Vastaus #33 : 18 Elokuu, 2013, 16:51:31 »
Nazan laitoin kiinni Bilteman kakspuolisella kirkkaalla teipillä ja nostin nazasta kiinni pitäen quadin ilmaan. Ravistelin, riuhdoin ja vääntelin ja hyvin pysyi kiinni. Jossain kk2.0 boardissa on pinta-alaa vielä enemmän ja ihan saletisti pysyy kiinni.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Uusi quad (acrobatia): Blueskyrc Sport
« Vastaus #34 : 18 Elokuu, 2013, 18:12:50 »
Eihän teippaukset tietenkään vuosia kestä ;D
Ei toki, mutta mulla ongelma ilmeni pari kertaa kesässä. Siis yhdessä kesässä. :) Sen jälkeen on tullut aina ennen päivän ekaa lentoa panettua gyroa sormella... :p

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Uusi quad (acrobatia): Blueskyrc Sport
« Vastaus #35 : 24 Elokuu, 2013, 20:33:52 »
Perjantaina kävin postista melkein kaikki kriittiset osat. Ainoastaan ohjain puuttuu  :D Runko on maalattu, nyt hektistä kasausta elektroniikalle ja säätöjä. Kuvittelen että kaikki tarvittavat liittimet ja kaapelit olis olemassa, kokeilin vähän liittimiä ja näyttäisi kaikki sopivan. Optimistinen arvio on, että lentäis jo maanantaina, mutta taitaa olla kovasti pähkäilyä edessä.

Aerodriven Accessory Pack ei ollutkaan tarpeellinen, kun asennusosat tulee mukana. Näille pitäis keksiä joku käyttö  ::) Voisi rakentaa toisen kopterin johon moottorit saa siirrettyä nopeasti kun asennuspalikat on valmiiksi paikalla? :p Singaporesta tuli noi paketit nopsaan myös, meni vaan pari viikkoa.
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Uusi quad (acrobatia): Blueskyrc Sport
« Vastaus #36 : 24 Elokuu, 2013, 21:04:01 »
Power harness tulee nyt tällaisena:

Paristo -(14AWG)-> 4mm liitin -(14AWG-)> 4mm liitin
                                        | |                                 | |
                                  (18AWG)                      (18AWG)
                                        | |                                 | |
                                   ESC ESC                       ESC ESC

Ts. 2 ESCiä voidaan aina erottaa erikseen, kun on ovat kimpassa muun maailman kanssa noitten 4mm HXT-bullettien kautta, eli tein tuon "juota kaikki piuhat yhteen" operaation kolmessa palassa sen tavallisen yhden yhteisen sykkyrän sijaan.

Makes sense? Paristossa (3S) näkyy olevan 12AWG piuhaa ja ESCien johdot on 18AWG. Aerodriven max virta oli 13A speksissä.

14AWG:tä oli vaan punasena. Kaapissa olis varoilla jotain vanhaa ja vähän järeämpää elektroniikkapiuhaa, mutta ampeeriluokasta ei oo mitään tarkkaa havaintoa.

Kysymys eksperteille: meneekö kaikissa ESCien virtajohdoissa (+ ja - paristoon päin, 3 piuhaa moottoriin päin) saman verran virtaa? Ja tekeekö edes tiukkaa 18AWG:llä missään vaiheessa  :P
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa Tucho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Uusi quad (acrobatia): Blueskyrc Sport
« Vastaus #37 : 24 Elokuu, 2013, 21:28:04 »
Periaatteessa niissä kolmessa johdossa jotka menee moottoriin, kulkee hiukan vähempi virtaa kun niissä kahdessa jotka tulee akulta Escille. Perusteluna; Esci ottaa itekkin hiukan sähköä => muuttuu lämmöksi ja toisekseen, niitä johtoja on kolme kahden sijaan :D

Noi vedothan on aika lyhyitä kuitenkin, että siinämielessä ei oo niin mahdottoman tarkkaa noiden paksuuksien kanssa...

18awg:lle antaa joku taulukko 22A ja 14awg:lle 55,6, eli yli tuplasti...

Millaset escit ja moottorit noiden johtojen perään tulee?

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Quad speksausta kuvaus/aerobatia
« Vastaus #38 : 25 Elokuu, 2013, 01:07:04 »
Osalista oli ylempänä:

5x Turnigy Aerodrive SK3 - 2826-1130kv Brushless Outrunner Motor
5x TURNIGY Plush 18amp Speed Controller (tähän olis menny myös 12amp ja 4 ESCiä kai saisi yhtenäkin yksikkönä)

Power distribution (mulla ennemminkin power obfuscation  :P ) tuli vähän yksinkertaisempana kuin toi ylläoleva. Tein yhdet bullet-liittimet, ja hyvä jos edes niiden kanssa mahtuu sisälle. Runko on järjettömän ahdas kasattuna, käsivarret tulee sinne sisälle ja keskellä on ehkä 20mm tilaa. Prot pistää tavarat ensin sisälle ja sitten vasta liimaa kansilevyt kiinni. Voi olla että teen tuon vielä uusiksi ennen kuin lopullisesti liimaan FC:n paikalleen... koska oikosulku voi olla aika ikävä jos se ottaa sellaisen jossain vaiheessa.

EDIT: Powerit vois varmaan rakentaa myös rungon ulkopuolelle, tilaa olisi vaikka miten. FC+vastari ei vie paljoa tuolla yläkannella. Runko on varsinainen reikäjuusto eli piuhoja voisi viedä vähän joka puolelle, pitäisi vaan juottaa kiinni pidemmät.

Tarkoitus oli puikata jotain LEDejäkin kiinni tuohon. Eihän nyt syksyllä voi oikein muuten lentääkään, kun on aina kylmä ja pimeä.
« Viimeksi muokattu: 25 Elokuu, 2013, 01:20:12 kirjoittanut varis »
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Uusi quad (acrobatia): Blueskyrc Sport
« Vastaus #39 : 25 Elokuu, 2013, 10:12:01 »
Tein sen väärin  ::)

(HXT-bullet-ohje)
« Viimeksi muokattu: 25 Elokuu, 2013, 10:20:49 kirjoittanut varis »
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Uusi quad (acrobatia): Blueskyrc Sport
« Vastaus #40 : 25 Elokuu, 2013, 11:42:16 »
ESCit ohjelmoitu:

brake - off
battery - lixx
cut-off - soft
cut-off threshold - high
startup - soft
timing - medium
music - jasmine  :)
governor - off

Jos lipo-paristoa haistelee kun on virrat kiinni, tuntuu pientä rikkihapon (?) tuoksua, lie normaalia?
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Uusi quad (acrobatia): Blueskyrc Sport
« Vastaus #41 : 26 Elokuu, 2013, 01:56:45 »
FC:n muistin flashata vasta kun oli jo kiinni. Tämä tosin väliaikainen kiinnitys 4x nippusiteellä ja omalla paketilla, eli ei tarroja vielä ainakaan. Se paketti vaikuttaa varsin näppärältä kiinnitykseen :) Flashays ja alustavat säädöt meni kohtalaisen helposti referoimalla youtubesta ja rcgroupsista.

Seuraavana pähkäillään miten moottorit saa kiinni. Ne muistuttaa paljon tuota isoveljeään, osia tulee mukana ja takamuksesta sojottaa se 15mm akseli:


Pitänee porata joku 4-5mm reikä kopun käsivarren läpi että toi akseli mahtuu ja moottorin voi ruuvata paikalleen? Asennusristin kiinnittämiseen pitää ostaa ruuveja jostain, K-raudassa käydessä ei silmään osunut edes normaaleja ruuveja, näyttävät suosivan torxia kantana nykyisin  :o

Potkuriadapteri joka tulee moottorin päälle on tollainen jossa on levy ja sen päällä ruuvi, ja sit siitä ylöspäin jää kierretankoa - pitäisikö tuohon ostaa joku nätti hattu mikä tuossa videon paketissakin on mukana, vai onko tuo pelkkää estetiikkaa?
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Uusi quad (acrobatia): Blueskyrc Sport
« Vastaus #42 : 27 Elokuu, 2013, 01:40:45 »
Toinen vaihtoehto akselin sovittamiseen olisi ollut jättää käsivarret vähän lyhyemmiksi. Varsin siisti ratkaisu, ehkä tuo moottorialusta hieman heikkenee torppauksissa mutta huono sanoa ilman että kävisi läpi torppausraportteja tuollaisella ratkaisulla.

Eräs asioista perillä oleva diplomi-insinööri opasti, että torx on se kanta jota kannattaisi suosia, ruuvista saa paremman otteen ja tuo alkaa jo yleistyä.

2x8mm ruuvit näyttää olevan erikoistavaraa nykypäivänä. Olisi pitänyt tilata toinenkin pussi sieltä internetistä. Pistän todnäk purkkaliimaa ja 3x8mm pultteja.
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Uusi quad (acrobatia): Blueskyrc Sport
« Vastaus #43 : 27 Elokuu, 2013, 07:16:12 »
Ruuveina ehdottomasti kuusiokolo tai torx. Ja laadukkaat työkalut niihin. Moottoreissa oon napannu pitkät akselit lyhyeksi Dremelillä. Jos moottorin kiinnitykset menee tossa, laita nippusiteillä suoraan jalkaan kiinni. Nipparit antaa periksi torpissa ja suojaa sekä jalkaa että konetta.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Uusi quad (acrobatia): Blueskyrc Sport
« Vastaus #44 : 31 Elokuu, 2013, 19:09:13 »
Ensimmäinen spinup. (ILMAN POTKUREITA, tässä vaiheessa, potkureita varten onkin sitten omat jipot suunnitelmissa...)

Etumoottorit lähtevät käyntiin kitisevän helähdyksen saattelemina ja näyttävät toimivan kuten pitää niin pyörimissuunnan kuin ohjauksenkin suhteen. Arvasin siis hyvin mihin suuntaan moottorit pyörivät  8)

Takamoottoreissa ei tapahdu mitään niin millään. Satunnaisesti huomaa toisessa jonkin koomaisen nytkähdyksen.

Mikähän nyt mättää... layout on toki quadi, ESCit mielestäni juttelivat about kaikki 4, näissä on tuntuvinaan hieman lämpöäkin, ainakin siinä ensimmäisessä konkassa. Mieleen tulisi syyttää tuota omaa p* väliaikaista virranjakoa, mutta nää ESCit saa virran melko suoraan patterilta... pitäisi olla haperot kontaktit molemmissa ESCien kaapeleissa. Toivottavasti noi ei ottanut damaa kun rusikoin tavaraa paikoilleen  ??? ::)

Voisikohan tuo olla joku hämärä miksaus- tai kalibrointiongelma. Alkubootin jälkeen lauta mielestäni sanoo olevansa lähes suorassa, koneen kääntely ei juuri auta (eikä muuten vaikuta etumoottorien pyörimisnopeuteen). Mielestäni tein kaikki asetukset mitä pitää, enkä huomannut mitään ihmeellisyyksiä.
« Viimeksi muokattu: 31 Elokuu, 2013, 19:13:17 kirjoittanut varis »
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Uusi quad (acrobatia): Blueskyrc Sport
« Vastaus #45 : 31 Elokuu, 2013, 19:42:50 »
Nyt olisi kiva jos olisi ylimääräisiä 3.5mm liittimiä niin voisi alkaa debuggailemaan  :( Sama läksy varmaan jo 3. kertaa tässä projektissa: elektroniikan kanssa tarvitsee aina enemmän liittimiä ja ruuveja kuin mitä speksissä lukee!

Seuraavassa hoppiking tilauksessa noita nyt olikin jo muutamalla kympillä  ;)
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Uusi quad (acrobatia): Blueskyrc Sport
« Vastaus #46 : 22 Syyskuu, 2013, 01:42:01 »
Unohtui mainita, että kopu onnistuneesti kasattu ja lennätetty noin 40 sykliä paristoilla. Torpattu 2 kertaa tähän mennessä, #1 http://www.kopterit.net/index.php/topic,20385.0.html #2 torpissa napsahti käsi poikki, korjattu kotona runsaan tunnin sisään haaverista. Tämä quadi lenteli tuolla syysleirilläkin varsin ahkerasti.

FC:n kiinnitin uudestaan samalla tavalla, eli jätetään oman vaahtomuovipakkauksensa sisään, ja kiinni 4 nippusiteellä runkoon. En ole huomannut että tuosta olisi mitään erityisiä ongelmia.

Suurin ongelma tällä hetkellä on, että ilmeisesti noin 3 moottoritelinettä on vinossa, liekö #1 torpin jälkiä, ja nämä pyrkivät kiertämään konetta myötäpäivään. Tilanne parani marginaalisesti #2 torpin jälkeen kun koitin tuota hieman säätääkin. Ilmeisesti näistä johtuen kone alkaa kiertää myötäpäivään, kun kaasua annetaan kunnolla, mikä hankaloittaa rankempaa lentoa.

9" Gemfanit on vielä testaamatta, seuraavana listalla. Suorituskyky, ketteryys ja lentoajat tuntuu hyviltä jo 8" halpispotkureilla. 1.8Ah genssi venyy noin 10min lentoon ja 3.7Ah zippy antaa helposti 15min. Ainakin tässä tapauksessa ecalcin antamat hover-ajat osui lähimmäksi.

En ole vielä kokeillut flippiä. Vertikaalina tulee joskus käytyä, esim. kun haluaa pysäyttää napakasti. Pitäisi korjata X4 tai ottaa flipit harjoitteluun leppiksellä että alkaisivat sujua sillä puolella ennen kuin riskeeraan torppeja tällä.

Torppivahingot on kohtuullisen helppo korjata, varsinkin kun kiinnitykset pikkuhiljaa vaihtuu parempiin  ;) Runko tuntuu olevan hieman fragiili kyllä, mutta mä sanon tätä joka laitteesta joka on kunnolla torpattu  :D

ESCit pitää ohjelmoida uudestaan, cutoff pois.

Moottoriakseleille dremelillä katkaisu kuulostaa hyvältä reseptiltä, jos helppo tehdä. Tämä helpottaisi käsien vaihtamista ym ja suojaisi akseleita torpeissa.
« Viimeksi muokattu: 22 Syyskuu, 2013, 01:45:05 kirjoittanut varis »
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Uusi quad (acrobatia): Blueskyrc Sport
« Vastaus #47 : 22 Syyskuu, 2013, 19:11:35 »
En ole vielä kokeillut flippiä. Vertikaalina tulee joskus käytyä, esim. kun haluaa pysäyttää napakasti. Pitäisi korjata X4 tai ottaa flipit harjoitteluun leppiksellä että alkaisivat sujua sillä puolella ennen kuin riskeeraan torppeja tällä.
Leppiksellä flippailu on aika erillaista kun "oikealla" kopterilla. Eikös sulla ole 1.6++ softa sisässä? Stick scalea ylös ja SL mixing vaikka medium-tilaan. Tarpeeksi korkeutta ja antaa mennä vaan :) Tarpeeksi korkeutta siksi että on aikaa reagoida jos jotain menee pieleen. Jos joku menee pieleen, höllää oikean nupin ja kaasulla korkeutta. Helppoa kuin heinänteko... ;)
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Uusi quad (acrobatia): Blueskyrc Sport
« Vastaus #48 : 07 Lokakuu, 2013, 21:35:02 »
Pikku hiljaa alkaa olla kopu hallussa aina paremmin. Su kokeilin kallistusta yli 90 asteen pari kertaa, ja nyt olen vähän harjoitellut piroslaideja. Jyrkät kaarrokset on kohta ehkä niin hanskassa että uskaltaa jättää 45 asteen kulmaan ja ottaa vauhtia suoraan siitä. Vähitellen on oppinut että paljon on harjoiteltavaa ennen kuin menee edes flippeihin, mutta nuo pitäisi toki saada ohjelmaan mukaan jossain vaiheessa. Nanoilla ei ole pahemmin tullut lennettyä, ei ole aikaa  ;)

Se suurin eli 3.7Ah paristo on liian raskas kun lentelee akrohenkisesti, tykkään enemmän siitä että kopu liikkuu kevyesti kun on noi ~2Ah paristot.

Lentelyvaihde on jäänyt mulla päälle. Keittää kun ei vielä osaa lentää mielestään tarpeeksi hyvin, ja kaupan päälle tulee välistä torppeja joissa kopu hajoaa. Kuvaukseen ei ole vielä ollut niin isoa intoa  ???

Joku flippikone voisi olla kiva ja vielä hauskempi. Armattan tms 350-millinen? Tai sitten voisi päivittää vain vähän kestävämpään 450 kokoiseen, joko jollain Mikek-tyylisellä setupilla tai esim. Warthox-rungolla. Ehkä tämän voisi jättää rinnalle yleiseksi kuvaus/rakentelukopuksi. Moottorit ja noparit vähän pienemmäksi, ja nykyiset vaikka johonkin FPV-runkoon. Näitähän olisi Blueskylläkin, ja ihan OKt on jos ei torppaa  ;) Mielessä käynyt myös helposti kuljetettava tri, joka sopisi kuvauksiin+FPV:hen.
« Viimeksi muokattu: 07 Lokakuu, 2013, 21:38:31 kirjoittanut varis »
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
Quad

Aloittaja Trnquill « 1 2 3 4 » Protopaja

85 Vastauksia
49330 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Tammikuu, 2013, 15:47:26
kirjoittanut PatrikR
2 Vastauksia
2556 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Toukokuu, 2012, 19:45:39
kirjoittanut Tribu
6 Vastauksia
7645 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Tammikuu, 2014, 14:11:40
kirjoittanut petrim
FPV-quad

Aloittaja Trnquill « 1 2 3 4 » Multikopterit

91 Vastauksia
59357 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Joulukuu, 2013, 10:12:08
kirjoittanut Trnquill
14 Vastauksia
5956 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Syyskuu, 2017, 20:51:37
kirjoittanut Hayabusa