Tjoo, tulipahan seikkailtua
Latasin kaikki akut 380:een ja sen yhden tohon 500:een, koput ja veepaari-ratio kainaloon ja täsmäsiku Pinziöön. Ensimmäisenä kaikki akut putkeen 380:lla, ja siis kokeilin kerrnakin ihan suoraan ilman mitään taukoja. Lentää kuten 380 nyt lentää, ei sinänsä mitään outoa. Melko kiukkuinen se on vaikkei kierroksia nyt ollutkaan ihan hitosti. Sen enempää tuon säätöihin en paneutunut. Perän pironopeus oli ihan onneton, makuasioita sano kissa kun hiirtä söi. Sitten se enemmän odotettu laitos, eli 500 ilmaan.
No sehän ilmalento loppui kuin kananlento, perä 90 astetta sivulle ja eikun takaisin maahan. Spoolatessakin teki jonkun nykäisyn mutta sen jälkeen vielä pyöri normaalisti joten vähän jäi semmonen wtf-olo. Maahan tultiin hiukan hätäiseen ja toinen "landarilevy" taittui. Ihmeen heikkoa tekoa, normilandari ei olis ollut moksiskaan prkl.
Kotona onnettomuustutkmuslautak
unta tutki lokit jonka jälkeen laitteiston. Lokit sanoo notta "Failasfe activated" eli lautakunta kerääntyi partsille tutkimaan miehittämätöntä ilma-alusta noin niinkuin tekniseltä kannalta. Siellähän se syyllinen pilkisteli. Veepaariin vastarin johto melkein irti vastarin päästä. "Olin mä ne tarkastunut" sanoi lento-aluksen pilotti peilin edessä onnettomuustuktimuslauta
kunnalle. Tsekki ja kuumaliima siis tarpeen tuossakin kohtaa.
Niin, se veepaari ratio. Kai se jees on, ei vaan mun käsille. muun muassa holdi-vipunen on liian alhaalla mun makuun kun on jokusen vuoden pörränny tolla Jetin koulupulpetilla. Gimbaalit, ehkä joku tykkää, itselleni jäi vähän "blääh"-olo, gimbaalien säädöllä voisi olla kylläkin oikeinkin hyvä. Käytön helppous tuon kokonaisen ekosysteemin takia onkin erittäin hyvä, siitä kyllä pisteet. Jos tosiaan käsiratiolla pörräisi ja pelkästään koptereita niin kyllähän tuolla posottaisi, ei siinä. (Joo joo, on sinne plane-softaa...)
Koska toi VBC tuli mulle muiden kauppojen kanssa se oli vähän niinkuin myynnissä, tuli myytyäkin se jo ennenkuin edes missään siitä ilmoiteltu, lähtee uuteen kotiin huomenna eli en sitten sen ihmeemmin ole lähtenyt sen asetuksia ja säätöjä vaihtelemaan. Valikko oli melko ok, pikkujuttuja kuten "back" tai "esc"-toimintoa jostakin jäin kaipaamaan, tosin myönnän että manuska jäi lukematta, mitä sitä turhia kun pois lähtee
Siinä sitten 380:n peräputkesta kun kampesin irti tuota veepaarin vastaria niin tuli se koplinin köykämiini esiin, sitä nimittäin lähti sen teipin verran peräputkesta irti siinä teipin mukana ja peräputki vaihtokunnossa. Hiukan kylmäsi irroitella samalla teipillä kiinni olevaa vastaria 500:n putkesta mutta hiukan erilaisella liikkeellä nyppästynä ei haavereita. Kallis irroitus
Eli 6,5 lentoa, saldoksi peräputki pienempään ja landari"levyt" isompaan kopliniin. appattiarallaa siis päivän saldona 16€ per lento. Ihanan kallista... Tuleepahan tuettua paikallista kauppiasta taas
Jaa niin, 3D-rintteri väsää osia TheSalkku 5.0:aan, opettelin Fusion 360:n käyttöä ja melko pienellä oppimiskäyrällä sen kanssa pääsee vauhtiin, thumbs up siis. Yhden toiminnon piirilevyt piirtelin eilen ja laitoin tilaukseen, hiukan piti Eaglen käyttöä kaivella muistilokeroista varsinkin kun kerrankin tein oikein skeman ensin ja siitä piirilevyn. Salkun laturit tulee postiin tiistaina, poverit löytyy, föönit löytyy jne joten eikön tuo pian ole jopa kasassa. Olin ajatellut josko Oulun leirille yrittäis saada kasaan, vaatii tosin raudan kasaamisen jälkeen jonnin verran koodia joten voi tehdä tiukkaa. Onneksi tuo pikkusalkku jää ehjäksi henkiin ja jos oikein pahaksi yltuu niin arkkupakastinkin on ehjänä joten eiköhän sitä pärjätä.
Pitäähän sitä lomalla jotain tekemistä olla