Meni vähän hommat uusiin puihin. Stressitestin tulokset ei ollukaan oikeen mairittelevia. Selkeästi tämä tapa jolla USB-HIDin kautta luetaan modbussia on hiukan simplex eikä duplex, eli yhtä-aikaiset yhteydet on vähän nou-nou. Laitoin background-workerin hakemaan dataa jatkuvalla syötöllä niinkuin se jatkossa tekee ja ajoin muita komentoja sekaan, esim start&stop jne. No eihän siitä tullut kuin satunnaisia erroreita ja "ei saa yhteyttä"-ilmoja.
Tein tuosta serialisoidun, eli nyt on yksi background-workkeri joka ajaa dataa laturilta puuceelle jatkuvalla syötöllä, jokaisessa luupissa käy katsomassa että olisiko prioriteetin komentoa ajettavana, jos on niin ajetaan se ensin ja jatketaan datan hakua. Kuulostaa hitaalta mutta ei ole, prio-komennon antamisesta menee (arviolta) maksimissaan noin puolisen sekuntia kun se on ajettu, eli ei se nyt hidas ole. Kun kaupan päälle sai (toistaiseksi...) virhevapaan yhteyden ja nopeammin päivittyvän interfeissin ei voi olla kuin tyytyväinen.
Nyt alkaa olemaan perusjutut hallinnassa, seuraavaksi sitten pitää rakentaa fiksu tapa aloittaa lataus, yksi ominaisuus on napin taakse pikavalinta, yksinkertaisimmillaan olin ajatellut että napista aukeaa ikkuna jossa on akkutyypin, latausvirran ja kanavan valinta, ja starttinappi. Tai vielä yksinkertaisemmin, pikavalinta vain lipoille (ei mulla muita o...) eli napista pikavalintaikkuna jossa läjä painikkeita ja heti yhtä painamalla lähtee lataamaan. Toi on helppo tehdä omaksi valinnaksi per kanava. Eli kahden painalluksen pikalataus.
Muistipaikkaeditointiin tarvii saada myös joku fiksu ajatus, yhdessä muistipaikassa on aikamoinen määrä dataa, tuossa nintendossa ne on niin piilossa sen tuhannen valikon takana, olin vähän ajatellut koittaa että saisiko ne kaikki väännettyä yhteen ikkunaan. Konversiotauklukosta vaan tulee raskas, monta muistipaikkaa joiden numeeriset arvot pitää kääntää tekstiksi ja toisinpäin. (Arvatkaas onko missään kerrottu mitä tekstimäärittelyä jokin arvo tarkoittaa?)
Pitääpä koittaa jos toi Jun-Si edes vastais meiliin...
Tästä on hyvä jatkaa