Noniin... .Logo on lentänyt
Ny ei menny ihan kuin strömsössä, Logo ja J@nin lipokilleri nimittäin söi molemmat akkupakat aamupalaksi
Lento 1 / pakka 1: Kevyttä pyörittelyä ilman koppaa, tunnustelua. Asetukset melkein kohdillaan, kierrokset liian alhaiset eli kaasukäyrissä hiukan korjaamisen varaa. Perä löysä, ei oikein pidä. Lennon jälkeen akut ok, ei mitään mainittavaa. Kevyessä pyörittelyssä piikit 153A, ennakkomakua tulevasta... Akut lennon jälkeen vain kevyesti lämmenneet, moottori haalea, nopari kylmä.
Lento 2 / pakka 2: Perän gainit säädetty kohdilleen (VBarissa pankit eli ei mankasta suoraan säätöä). Kaasukäyrät kohdilleen, nyt sai jo lennellä "perinteiseen" ttyylin, tuli taas kerran mieleen mikä tästä harrastuksesta tekee näin mahtavan
Moottori/nopari-kombossa aivan tajuttoman komea vääntö, ei hyydy, ei sitten millään. Varovasti kokeilin näitä "yleensä hyytyy"-temppuja, ei mitään muuta kuin 813-lapojen mahtavaa meteliä, perskutarallaa notta oli hianoo!
Lennon loppupuolella kosmik keksi tiputtaa tehot, tämä tapahtui todella sivistyneesti eli selkeä ero mutta kuitenkin niin pieni että sen huomaa ja tajuaa tulla alas. Telemetria ei valittanut mistään. Kone ehjänä alas ja lokeja tutkimaan, kosmik kertoi ihan selkeällä tekstillä että akkujen jännite tipahtanut sen mielestä liian alas ja otti tehot pois. Akut irti ja mittaukseen, hip hurraa, yksi kenno on 1,2 voltissa. Jep jep. Moottorissa jo ihan asialliset lämmöt, ei tosin lähelläkään entisiä. Nopari kylmä, akut lämpimät, ei kuumat. Piikit edelleen kevyehköt 185A, tosin keskimääräinen virta oli jo korkeammalla. Lisää varaa pitäisi olla reilusti.
No, akkupakka 1. laturiin, normaali kevyt kenttälataus. Kun latausvirta oli päässyt sinne 20A nurkille nousi yhden akun tasurista savu eli äkkiä akut irti. Kävi ilmi että toisen akun yksi kenno on lämmennyt niin että pakan päällä oleva kutistemuovi on lämmennyt, eli tummunut ja käpristynyt. Kennossa itsessään ei näy mitään. Koko pakka hieman turvonnut, ei paljoa.
Pitänee tutkiskella hiukan käppyröitä oikein ajatuksella. Samalla pitänee tarkistaa sekä kosmikin että mankan telemetrian hälytysrajat.
Eli nyt on toisesta pakasta yksi akku rikki ja toisesta toinen. Eli pitänee katsoa nyt että saako noista yhden pakan kuntoon että edes vähän voisi leijutella kunnes saa tilailtua uusia.
Näyttäisi siltä että Genssikin on tehnyt vihdoinkin 7S 5000mAh 60C akkuja kun aikaisemmin oli vain 40C. Eli se on joko niitä tai sitten Revon 7S-pakkoja, pitänee nyt katsoa. ELi voi olla että ei menekään radio uusiksi vaan pitää hankkia noita akkuja, aina ei mee tää homma kuin elokuvissa
Kaikesta huolimatta pahuksen kiva fiilis jäi, logolla sai päästellä ilman mitään pelkoa hyytymisestä, aivan tajuton laite, tällä tulee vielä syntisen hauskaa!