Noniin.... Johan oli draamaa...
Ihan suunnitelman mukaan laitoin lokomotiivin ilman lapasia pyörimään jotta nuo "Shimmed by Tero" kulmarattaat asettuisi ja pääsisi varmistumaan etteivät ole liian tiukalla yms. Siinä sitten Timon ja Tuopin kanssa ihmeteltiin kun svassi hyppi ja perä prätki. Nostin kopun toiselle pöydälle ajatuksena että oiskohan tärinöitä, jolloin rauhottui. Vähän jäi kaivelemaan kuitenkin.
No, kun oli todettu konsepti toimivaks niin kopu kauemmas eli kiitotien nurtsille huutamaan, siellä ei mitään ihmeellistä sitten näkynytkään.
Jonkin ajan päästä ilmaan. Normimodella ei mitään ihmeempää. Idle ykkösellä hyvin vähän toimeliaammassa liikkeessä melko hervoton nupin vatkaus. Ajattelin että jep jep, nostin nupin gaineja vähän liikaa. Alas, gainit pienemmälle ja ilmaan, sama juttu.
Tässä vaiheessa kävi mielessä että juu, tämä on nyt sit sitä UDI / PPM häiriöö, eli vastari ja VeePaari PPM:lle. Ilmaan, nyt oli jo eri meininki, tai ainakin ennekuin kävi idle kakkosella, taas aivan hervoton nupin vatkaus. Melkosen hurjan näköstä kun 800-kokonen vatkaa oikeen kunnolla, jää jo tohtorinki kolome-ree toiseks. VeePaarin lokit kertoi vaikka mitä moskaa sensorin checksumista, kanavien hukkaamisesta, signaalin puuttumisesta jne. Ahaa. Ei muuten sit vieläkään sytyttäny.
Joka kerralla normi-modessa ei mitään ihmeellistä, nätisti maahan.
Tässä vaiheessa alkoi järki voittaa ja kamat ehjänä autoon ja kotilaboratorioon.
Ajatuksena oli että vaihdan vastarin ja veepaarin välisen kaapelin eli aloin purkamaan "gyrohyllyä", ja välittömästi kävi ilmi missä mennään, vastarin ja veepaarin välisen johdon veepaarin päässä oli signaalijohdon servoliitin enää yhdellä karvalla kiinni. Tässä vaiheessa kiitin itseäni että oli n tajunnut edes jossain vaiheessa lopettaa yrittämisen, oli lompakolle katastrofaalisen häppeninkin mahdollisuus enemmän kuin lähellä.
Johdon kuori oli poikki servoliittimestä ja oli siinä sitten aikansa tärissyt ja nirhannut säikeitä yksi kerrallaan poikki. Onneksi kotona oli kunnon liittimiä ja kunnon pihdit, nyt on viimesen päälle liitetty.
Kävin piruuttani toisen keikan pinsiössä ja pari testilentoa ilman mitään ihmeempää, veepaarin asetuksia tosin pitää hioa. Siellä tosin tuuli sen verran että mitään varsinaista säätölentoa oli ihan turha yrittää.
Kuulun ton lokomotiivin kanssa sarjaan "tsekkaa kaikki maanisesti, pariin kertaan" mutta jotenkin vaan tuo oli päässyt ohi. Onneksi on ehjänä vielä, olis ottanu kolmas torppi kolmessa lennossa jo hattuun....
"Vain liika tarkistaminen voi olla riittävästi"?
