Tehdääs pientä harrastevälineurheilurap
orttia
Xxtreme on hieman temppuillut, syitä on muutamakin, koitetaas hiukan halkoa. Spooluppi on edelleen samanlainen eli nykäisee. Hiukan rauhottui kun kentällä oli kaveri YGEn ohjelmointikortin kanssa ja kokeeksi muutettiin spoolup autolta 2%:iin. Vielä kuitenkin nykäisee omaan silmään liikaa. Lautakunnan perusteellisen internetin tutkimuksen jälkeen ja YGEn irtiruuvaamisen jälkeen kävi ilmi että YGEn konkissa oleva pienen pieni tussimerkintä paljasti firmikseksi v25 joka on jo vanhentunut uusimman ollessa v27. Ja inttervepin tietojen mukaan mm. juurikin spooluppia parannettu huomattavasti.
Kakka nakki on että eihän tuota tietenkään aasiakas saa päivittää, vaan pakataan ja laitetaan saksaan Mikadolle joka taas joidenkin mielipiteiden mukaan lähettää sen YGElle tai sitten ei, mutta päivityksen jälkeen tulee takaisin. Ainut kustannus on saksaan lähetys, muuten kuulemma maksutonta.
Lisäksi yksi kertovat että järkyttävästä 20 euron lisämaksusta modaavat sekä raudan että softan 16S-yhteensopivaksi... Hmm...
Xxtremessä on myös pieniä tärinöitä jotka näkyvät myös spoolupissa alustasta riippuen jopa ihmeellisen rajuina. En oikein päässyt niihin kiinni ennenkuin pyörittelin ja mittailin puolihulluna melkein kaikkea liikkuvaa osaa. Niinpä niin, pääratas on kiero. Hetken ihmeteltyäni ja tarkistusmitattuani totesin että on se, ei siinä ihmettely enää auta. Eli näkyy pienenä heittona pystysuunnassa pyöritettäessä pääakselia, ja tämähän tottakai aiheuttaa tärinää, se kun ei tuossa kokoluokassa nyt se ihan pienin ole, eli ylös-alas liikkuvaa massaa kuitenkin on muutama gramma.
Jälleen lautakunta siirtyi inttervepin ihmeelliseen maailman jossa olikin tieto että Mikadolla on tuossa ollut 2012 keväällä yksisuuntalaakerin koneistusvirhe joka aiheuttaa päärattaan jonkinasteista kieroutumista kun pääratas ruuvataan kiinni yksisuuntalaakeriin. Tämä laitos on alunperin ostettu huhtikuun lopussa 2012 joten sopii haarukkaan. Ei muuta kuin kirjautumaan MIkadon sivuille ja rustaamaan yhteydenottoa tästä sekä YGEstä samalla kertaa. Vastaus tuli melkein saman tien, uusi pääratas ja yksisuuntalaakeri lähtee tulemaan saksanmaalta. Eikä edes kyselty mitään kuitteja, ostopäivämääriä tai vastaavia. Kohteliaasti kysyttiin että laitanko YGEn tulemaan ja rattaat samassa paketissa mutta kun pyysin laittamaan rattaat heti jos hoidettaisiin YGEn päivitys talvitauolla oli vastaus minuutissa että "no roplem, rattaat tulee saman tien". Mielestäni oikeinkin fiksua asiakaspalvelua.
Muutenkin Xxtreme on temppuillut hiukan. Yksi selittämätön kierrosten lasku oli, en oikein päässyt selville asiasta ja VBarin lokissa oli "governor off" viesti kahteen kertaan lennon aikana. Niin että mikä lie mutta varmuuden vuoksi ajoin backup-tiedostosta govin asetukset VBariin jonka jälkeen lennot siltä osin taas ihan ok. PItänee jättää tuo bailoutin säätäminen toiseen kertaan kun selvästi jotakin sekoitti.
Ai niin. Mä lennän liian kovaa
Xxtreme teki saman päivän aikana kaksi kertaa ihan omia kuvioita kun 813 Edget ei pysyneet enää kyytissä kun kuski halusi vehkeeltä mahdottomia @1800 rpm. Mopovehkeitä kun ei liikecomnoja kestä....
Noniin, syykin kyllä selvisi kun kentällä taas ihmekuviolautakunta kokoontui kopterin ympärille kaikkea vääntelemään ja testailemaan että missä se klappi olisi. Klappiahan löytyi, eli leparin kumit melko paljon löysemmät verrattuna vakioon. Harmillisesti manuska ei tietenkään kerro kuin että "juu laita nää kolme o-rengasta tonne" eikä tietenkään minkä kokoisia ne on. Eli pitänee purkaa nuppi ja painua mallin kanssa metsästämään o-renkaita. Nupissa on siis kolme o-rengasta per puoli leparin kumeina, sinänsä fiksua, eipähän tarvitse tilailla mitään erikoismuotoisia kalliita kumeja. Pitää vain olla hiukan huolellinen valittaessa noita o-renkatia että kovuus vastaa edes lähelle. Näin inttervepin mukaan ne isotkin pojat tekee.
Niin se skaala. Kiva projekti mitä nyt on reilussa vastatuulessa
Otin kentälle mukaan jos vaikka jollain olis ideoita, spooluppi oli muuten melko sivistunyt mitä nyt perä ei pyörinyt yhtään. Oli sitten kulmarattaat edestä porsineet. Ilman minkäänlaista perän maakosketusta tms. HooKoo...
Räksä taas odottelee osia, tai skaalakoppaa. OIkein tiedä mitä sille tekisi. Se on semmoinen työjuhta että jotain järkevää kuitenkin, hyllyyn pölyjä keräämään se ei jää.
Aijoo, talveksi on tilattuna yksi 450:n. Siitä sitten lisää kun se tulee.
Lauantaina olin kentällä koko päivä, t-paidassa ja hiki valui. Sunnuntaina takki ylös asti kiinni ja ihan kohmeessa.
Laulun sanoin, "Vielä on, kesää jäljellä...."