Aina ei suju, ei edes joka kerta.
Logoon ilmaantui ilman järkevää syytä selittämättömiä tärinöitä jotka ovat aiheuttaneet ääritilanteissa gyron menemistä safe-moodiin, lokeista löytyy aina "extreme vibration" jonka jälkeen maininnat että elevator- ja aileron-akselit menevät safemoodiin. Vikaa haettu usemman akullisen verran, vika siis aina kohdistunut pelkästään nupin käyttäytymiseen ja aina enemmän vauhdikkaissa tilanteissa.
Tänään oli sitten taas yhden kokeilun aika, eikä se päättynytkään enää ehjään lentävään laitteeseen, vaan laite koki telluksen vetovoiman turhan kovalla törmäysnopeudella.
Nousu oli ok, kaikki suunnat ok, kallistus ja hiukan kulmia eli lentoonlähtö n. kahdessa metrissä. Alkoi välitön nupin vatkaaminen joka siis ennen tuli vain ääritilanteissa, nyt tähän liittyi vielä perän täydellinen kontrollin menettäminen. ele/aile-korjaukset eivät vaikuttaneet, eli holdi päälle ja pientä yritystä kulmilla, ei oikein vaikutusta, maahanhan se tuli, ei noi ole vielä ilmaan jääneet.
(Kuva: Jesi)
Vauriot sinällään ovat hämmästyttävän vähäiset, jopa lavat ehjinä. Kallein tärsky tulee molemmista runkolevyistä ja pohjalevyistä. Landarit osina, kiitos kenttäkavereille pinkin kumin metsästyksestä
Koppa otti itseensä, onneksi semmoisesta paikasta että on paikattavissa ja käytettävissä:
Talvitauon aikana oli tarkoitus lähettää YGE saksaan v.27 päivitykseen, saavat samalla tehdä testit että onko tuo oikeasti ehjä vai ei. Testiajo oli ainakin ihan ok eli alustavasti tuo olisi kunnossa.
Laitan samaan pakettiin tuon V-Barin, saavat ajaa kaikki testit läpi, jos ei ole vikaa niin maksan ilomielin siitä sen 25 euron tarkastusmaksun.
Eli, runkolevyt 140e, landarit parikymppiä, pää- ja lepariakselit, vähän laakereita varoiksi, eli alustavasti n. 250e joka täytyy myöntää että on tän kokoiselle halpa torppi. Onneksi. Nyt vaan selailemaan mikado-helin ja ladin sivuja ja hintavertailua tekemään. Oiskohan midlandilla, pianhan ton näkee.
EDIT: Your order of 267 euros is received, thank You!
EDIT2: Lisätääs vielä tämmöinen info loppukevennyksen eteen: Eilen huomattiin kentällä että perälavoissa on hiukan liikaa kulmia. Säädin kuntoon, nätisti lensi (siis eilen). Äsken huomasin että endpointit olivat taas täysin maksimilla, eli jotain tuon hiton sinisen purkin uumenissa tapahtuu, kun vaan tietäisi mitä.
Loppukevennys:
Tehtiin kentällä sotasuunnitelma. Mää sanon että V-Bar on täysin paska kun tollai sekoo. Siihen tulee Tohtori ja kumppanit sanomaan että "sä et vaan osaa". Sitten tulee Toeh ja sanoo että "laita biisti" juuri ennen kuin Häkkisen Matti tulee ja toteaa että "yli 4000 lentoa 3GX:llä eikä yhtään ongelmaa" Eli kahtotaan kui käy:
Prkl toi V-Baari o paskaa ku ei isossa kopussa kestä!