Kentällä tänään, räksällä ensin oli tarkoitus "ottaa löysät pois" ja sitten xxtreme-lentoa, ei mennyt ihan kuin strömsöössä.
Räksä ilmaan, parissa metrissä hervoton ele-vatkaus, totaali control-loss ja turvalleen maahan. Saldona edgen hyvät lavat, yksi linkki ja perärööri eli ei paha.
Xxtremellä olikin kivaa ne pari pakkaa akkuja, uusi koppa on onnistunut väreiltään, näkyy hyvin, näyttää asennon hyvin. Pitää vaan hupaa ääntä kun ei ole niitä takaosan magneetteja vielä, komea ujellus/röhinä kuuluu kun viuhahtaa ohi. On sillä aerodynamiikalla näissäkin merkitystä.
Mutta joo, se 500. Tuo kun on "huolella lennetty "eli mitään turhempia huoltoja tehty niin ajatus oli että juu, tärinöistä ja jotain laakeri rikki tms. Vaihdoin pää-akselin suoraan, uuden peräröörin ja eikun lavat irti ja huudatusta, sekaisin kun mikäkin, svassi luuli että nyt mennään isoa kovaa. Pienen päänraapimisen jälkeen ajattelin että selvä, aloitetaan pelkällä moottorilla ja lisätään aina yksi komponentti lisää.
Teki samaa pelkällä moottorilla, ja se ei tärise. Selvä, vaihdetaan biisti kun sattuu olemaan. Ei vaikutusta, vatkaa. Nyt alkoi jo ihmetyttämään.
Sitten tuli mieleen että tuo laite on jo yhden vastarin syönyt joten kokeillaas piruuttaan, vanha oli siis 6210 + satelliitti eli dsm2, uusi on nyt sitten 8000 + satelliitti eli dsmx. Kas kummaa, ei nyi ei mitään. Eli vika vastarissa. Nyt on enää jännityksen aiheena että kauanko kestää ennenkuin Tohtori tulee ja tarjoo sitä japanilaisten tekemää epäloogista huonosti käteen istuvaa puhumatonta vehjestä?
Ja ihan syyttä, edellinen tuossa mennyt vastari ei ollut speku, toi vehje söis jotain ääsbussi-laitteita aamupalaksi
Tuntemattomia ovat laitteiden tiet joskus. avaan piruuttani ja tutkailen, selkeesti siellä jotain on löysällä.
Kyllä tämä tästä