No hienoa että tasurilevy selvis hengissä (oliks toi muuten 1oz vai 2oz -levy?).
"Itse tehty"...
Siveli vaa partaansa ja myhäili tyytyväisenä että tuleepa hyvä
Mutta akkuasiaa. Koska tieto lisää tuskaa, niin tästä oikee armoton pläjäys
Genssien nykyinen laatu on ilmeisesti hieman kysymysmerkki. Yleinen käsitys lienee että laatu on jo laskenut. Itse tämän sain kokea kun ostin uuden 1450/6s/45c-pakan ~kk sitte, kaikin puolin kunnossa (jännitteet/IR:t tasan per kenno), mitä nyt IR sattuu vaa olemaan tuplat 1.5v vanhaan 1200/6s/40c-pakkaan verrattuna. Sisäänajo on toki kesken 1450-pakalle, mutta 1200:t ovat saaneet aikalailla sikaa (mm. 3min ja 90% kapasiteetista -lentoja). Ei hyvältä näytä, mutta ei tuomita vielä..
Erään saksalaisen jampan mittauksia (hänellä on oma C-luku määritys, absoluuttisella arvolla ei ole niin väliä vaan että sen avulla voi vertailla). Niitä oikeassa reunassa olevia käppyröitä kannattaa lukea ajatuksen kanssa. Sieltä näkee esim paljoko akusta oikeasti irtoaa kapasiteettia kuormituksessa (joka vastaa jota kuinki 4min lentoa 20% reservillä):
genssin 25-65C (vuodelta -12):
http://www.elektromodellflug.de/gensace-25c-65c-ii.html=> 60/65C on tuon kaverin asteikolla jotain 45C. Harmi että tuossa ei ole isoa 40C-akkua, tuo 1200/40C on jo todettu aikaisemminki loistavaksi akuksi kuten arvostelukin sanoo (35C++). 5800/45C onkin sitten vain 35C
sls xtron 30c (vuodelta -14):
http://www.elektromodellflug.de/sls-xtron-30c.html=> 5000/30C-kenno arvioitu 35C+ kennoksi, todellinen kapasiteetti 5179mAh. Kaikki mitatut akut ylittävät tuon 30C helposti.
sls apl v2 45c (vuodelta -14):
http://www.elektromodellflug.de/sls-magnum-v2.php=> 5000/45C-kenno arvioitu 45C+ kennoksi, todellinen kapasiteetti 5245mAh. Kaikki mitatut akut täyttävät tuon 45C-kriteerin.
sls apl 45c (huom, ei v2) torture test (vuodelta -11):
http://www.elektromodellflug.de/sls-45c-90c.html=> 3000/45C luvatulla purkuvirralla (135A) tyhjäksi 80 sekunnissa ja kapasiteettia ulos 2852mAh, ei paha.. Eikös esim TP 70C (tai 60/65C mikä se sillon oli paras) -akun juotokset sulanu ku ne yritti 40c jatkuvaa ottaa testissä irti
- hk-akkuja (vuodelta -12):
http://www.elektromodellflug.de/hobby-king-40-65c.html=> referenssiksi vain tämä, sinällää ihan hyviä tuloksia
Se, mitä nuo EI kerro, on paljoko noille akuille saa syklejä, nanot lienee sieltä surullisemmasta päästä vaikka mittaustulokset ovatkin ihan jees. Tämähän on kuitenkin se joka ratkaisee hinnan per lento. SLS-akut vaikuttavat hyviltä, mutta onko sitä hupia 20 vai 200 sykliä, aika iso ero tän kokoluokan akuissa. Mutta veikkaan, että se genssin 5000/40c ei ole hyvä idea tuohon käyttöön. Ne ei sitä menoa kauaa kattele, etenkää jos peilaa 2v vanhoihin mittauksiin jolloin tuli oikeasti hyviä pakkoja genssiltä (eikös nummelan porukoilla ollu jotain isoja pakkoja joissa on yli 300 lentoa ja edelleen potkii?)
SLS-vaihtoehtoja (ja se paska puoli, tuo kauppa ei suoraan myy Suomeen, mutta onneksi valikoimaa löytyy saksan kauppiailta):
http://www.stefansliposhop.de/liposhop/SLS-APL-MAGNUM-V2/SLS-APM-45C-V2/SLS-APL-MAGNUM-5000mAh-7S1P-25-9V-45C-90C::1343.htmlhttp://www.stefansliposhop.de/liposhop/SLS-XTRON/SLS-XTRON-40C/SLS-XTRON-5000mAh-7S1P-25-9V-40C-80C::1073.html (tää on 40c, mutta vois kuvitella että ei ole huonompi mitä mitattu xtron 30c)
Ja mustana hevosena
http://radiocontrolledshop.ie/7s-295volts-li-po-battery-lithium-polymer-rc-batteries/4012-giant-power-7s-5100mah-65c-nano-tech-lipo-battery-lc-7s5100h.html Noista vaa on yhtä paljo faktaa ku niistä lentävistä lehmistä
Ja vee73:sta voit sitte ottaa oppia miten akkujen käyttöä raportoidaan. Odotamme vähintään saman tasoista raportointia