6 G koppeloa huolella rakentaneena vinkki Pekalle ja miksei myös muillekkin.
Runkolevyjen ja ylä alu blokin kiinnitys lukitteella vasta kun on sähköt valmiina.
Tämä tarkoittaa sitä, että kun servot on omasta mielestä siististi johdotettu, gyrosta riippuen sensori blokin alapinnalle asemoitu oikeaan asentoon ja johto kiinnitetty läpivienti kohtaan vaikka kutistesukkaa 10mm pätkä. Johto koko matkaltaan vaikka kaksipuoleisella teipillä kiinni tai nesteteipillä tai shoogoopilla, makuja on monia.
Noparilta edestä kaikki johdot siististi niputettu (vaikka kokomatkan kutistesukassa) ja kiinnitetty kevyesti nipparilla runkoon.
Kokemuksesta esim. Kontronik Kosmikin omat johdot jäävät 40mm lyhyiksi = tehdään uudet johdot ja merkataan ne Master ja Slave molempiin päihin:)
Kaikissa rakentamissani G koppeloissa on johdot juuri oikean mittaisiksi lyhennetty = tulee siistin näköinen lopputulos.
Ei niin, kuin tuola jossain Nummelan suunnalla kaikki ylimääräinen johto jeppeteipillä epämääräiseen myttyyn;)
Kaikki kunkolevyjen reunat vesihiomapaperilla läpi molemmin puolin, myös akkukiinnityksen reijät (pysyy noi sträpit hieman pidempään ehjinä)
Ylläkuvantunlaiseen rakentamiseen menee johdotukset hyvin suunnitellen ja riittävät suojaukset tehden aikaa noin +1 tunti nopeastiläjään verrattuna;)
Toivottavasti tämä tajunnanvirran suoltaminen auttaa edes jotain:)
Muista tarkistaa, että moottorinkiinnitys ruuvien pituus on oikea ja eivät koske käämeihin!
Joitain vinkkejä aikaisemmin kirjoittelin tuonne
Maikon SAB G 700 KSE rakennus ketjuun esim. Kosmikin kiinnityksestä.
Tässä vielä innokkaille johtojen lyhennettyjä mittoja:
Näitä mittoja voi käyttää kaikkiin SAB 630-Speed ja Urukay kopuihin:
Mitat on servo - katkaisupiste
Srv1 115mm
Srv2 190mm
Srv3 85mm
Sbus-Vbar 50mm
Vbar-peräservo jatko 160mm (ei Urukay)
-Samppa