1,5 mAh ja 1,8 mAh akut nyt on käytännössä samoja. Sorry nyt vaan mutta mun mielestä keksit pyörää uudelleen. Noilla olemassa olevilla pitäisi jo pystyä haarukoimaan minkä kokoisen tarvii. Periaatteessa yksi akku riittää siihen, haetaan se raja kuinka kauan voi lentää ja katsotaan paljonko silloin menee virtaa. Siitä vähän matikkaa niin saa haluamansa akun koon lähes suoraan. Toki isompi akku painavampana vie hieman enemmän virtaa joten ihan lineaarisesti lentoaika ei kasva, mutta ei siihen mun mielestä kannata hirveää kasaa erilaisia akkuja ostaa.
Joo, kapasiteetti- ja painoero on noissa 2 akussa minimaalinen. Mutta toinen on Zippy ja toinen genssi, ja C-luokituksetkin on vähän erilaisia.
Tuo että yksi akku riittää on oikeastaan varsin fiksu ajatus, olen samaa mieltä että se on ihan hyvä lähestymistapa lentoaikaan. Alun perin ajattelin haarukoida tuon niillä 2.7Ah ja 3.7Ah akuilla, mutta ei näissäkään mitään erityisen isoa eroa ole. 2.7Ah antaa jo vähän liikaakin lentoaikaa, loppupeleissä ei niin dramaattista merkitystä ole sillä saako 10min vai 7min.
Tässä nyt oli kuitenkin vähän muitakin parametreja hakusessa kuin pelkkä lentoaika. Esimerkiksi ei ollut paljoa käsitystä miten paljon C-luokituksia tarvitsee akkuihin että lentää hyvin. Paha vielä sanoa onko kaikki akut hehtaarilla ihan joka suhteessa, mutta ainakin sen huomasin että tolla kaikkein raskaimmalla laite on aavistuksen kankeampi lentää (painoa tulee jotain 15% lisää) kun taas pienimmillä liikkuu varsin liukkaasti. Toi 1.5Ah akku saattaa vielä osoittautua liian nuhapumpuksi kun oikeasti aletaan lentämään, 52A sen jatkuva luokitus, kun moottorien 52A max yhteensä.
Varsin mielenkiintoinen tuo tieto, että rinnakkainlatauksessa ei tarvitsekaan olla paljon mitenkään identtisiä, kunhan kennomäärä on sama. Pitää hankkia tästä enemmän informaatiota jossain vaiheessa. Silloinhan tuolla akkukokoelman moninaisuudella ei olisi niin väliä.