Useampaa on kiinnostanut mini rungot ja kyselleet piirrustuksia tai leikattuja levyjä. Piirrustukset on olleet photarilla väsäiltyjä ja suunnitelmat ovat muuttuneet vielä siinä vaiheessa kun on alkanut leikkaamaan. Tässä aamukaffella yhdistelin vanhoista ideoista ja uusista nykyisen kaltaista miniH:ta jolla lentelen. Tuossa on reijät tehty nykyisille halvoille hiilarijaloille. Filet ihan kuva muodossa sekä Photoshopiin, jos haluaa muutella itse mieleisekseen.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1812261/miniH%20-%20template.psdhttps://dl.dropboxusercontent.com/u/1812261/miniH%20-%20template.jpgPäälevyssä on reijät FC:n etu- ja takapuolella jos laittaa levyjen väliin noparit ja haluaa servopiuhat nätisti FC:lle. Ylälevyssä on antennin läpivientiä varten reijät optiona Mobiuksen takana sekä takaosassa. Jos siis tarvitsee antennireikää. Akkupantaa varten on lovet keskellä sekä perällä. Itse olen leikannu lovet vaan taakse, koska sillä saan koneen tasapainoon. Mutta ilman lentokameraa ja Mobiusta noi keskellä olevat on paremmat.
Mobiusta varten on reijät vaimennuskumeja varten. Voi reijittää koon omien kumiensa mukaan, kaikki pehmeät toimii. Pitää reijän sen verran pienenä että kumi puristuu hyvin kiinni. Ei tarvitse silloin muuta varmistusta. Levyn ja Mobiuksen väliin voi vielä laittaa jotain pehmeää matskua väliin viemään viimeisetkin tärinät ja jelloilut. Mobius on kiinni tarrapannalla.
Hiilarijalat saa asennettua joko kuten tuossa Myrcmart:in kuvassa tai sitten "lättänänä" kuten itse. Tuo isompi jalka sekä alle tuleva tukipala on liimattu päällekäin tuomaan lisää jäykkyyttä. Jos taas haluaa tehdä jalat 10mm puusta, kiinnittää ne vain sisemmmästä sekä laittaa yhden nylon tolpan tueksi jompaan kumpaan ulkoreikään. Tällöin toimii myös taittorunkona ja antaa torpissa periksi vähentäen hajoamista.
RCX 1804 koneet on halpoja sekä tehoiltaan hyviä.
Itsellä on
RCX:n 10A noparit. Noissa on vain 3v bec ja virrat FC:lle tulee erillisestä
ubec:stä, joka samalla antaa virtaa Mobiukselle. Nopareista tuleekin FC:lle pelkät signaalit ja muut piuhat on poistettu. Noi valitsin koska on näppärän pienet. Löytyy myös
HK:n Blue:t, mutta nuo ovat jo kookkaammat, hinnakkaammat sekä joutuu itse fläsäyttää SimonK:lle. Jos haluaa jättää erillisen ubecin pois,
12A nopari tai toinen
10A nopari antaa 5v ulos.
Tuon Myrcmartin rungon mukana tulee nylon tolppia mukana, mutta lisää löytyy hyvä
valikoima samasta kaupasta. Itsellä kun on erillinen lentokamera, tarvitsee keskilevyn ja ylälevyjen välisten korotustolppien olla 40mm.
Potkureina 5x3 ja iso läjä mukaan. Ovat todella flexaavia ja hajoavat helposti, mutta ihan hyviä lentämiseen. 5x3 potkureita löytyy myös
hiilarisena, mutta ei hajuakaan kuinka laadukkaita nuo ovat.
Ei muuta kun tulostaa kuvat ulos, leikkaa irti ja liimapuikolla kiinni vaneriin. Itse käyttänyt
2.5mm vaneria, mutta
2mm varmasti toimii hyvin. Jos käsin tekee, tarvitsee vaan
kaarisahan ja
hienoteräisen sahan suoriin vetoihin. Itse leikkelen
Dremelin Moto-shaw:lla. Vähän pientä viilaa ja hiekkapaperia sekä maalia ja runkolevyt on valmiit