Kirjoittaja Aihe: Harrastuksen aloittaminen uudelleen  (Luettu 30643 kertaa)

Poissa tpraut

  • Aloitteleva torppari
  • *
Harrastuksen aloittaminen uudelleen
« : 11 Elokuu, 2013, 16:04:22 »
E-Sky HBK2 RTF oli kyseisen kitin vuonna 2008 todellakin ready to fail. Aloittelin siis jo 2008 harrastamista ja sain kun sainkin jonkunverran lennätettyä kikotinta orginaali osilla. Kumminkin kopterin lennättäminen jäi tauolle isomman torpin jälkeen. Olin kyllä ostanut varaosia metallic upgrade kitin muodossa. Homma tyssäsi lopullisesti kun en saanut enään kopteria säätöihin upgraden jälkeen ja samalla kutsui puolustusvoimat jottei vahingossakaan ylimääräisiä euroja jäisi harrastuksiin - nyk. vaimokin vaati mielummin sängyn ensimmäiseen yhteiseen kotiin kuin patjan lattialle ja sen viereen kopun. Itse olisin taipunut jälkimmäiseen...  ::)

Noin viikko sitten kopterikärpäinen pääsi puraisemaan uudelleen. Kaivelin vanhat tavarat esille ja ''yllättäen'' lipo akut olivat kuollentuneet. No kaupastahan kuulemma saa uusia ja suuntasimme helsingin keskustaan kyselemään sopivia akkuja...yllättäen molemmat tiedossani olevat RC kaupat yrittivät myydä ''eioota''. Se siitä suomalaisen suosimisesta sitten kivijalkaliikkeessä kun toimitusajat on viikkoja akuille kokoluokassa 3S 1000-2000mah. No en nyt kumminkaan lähtenyt tyhjin käsin vaan nappasin mukaan pienimmän mitä löytyi eli 3S 2500mah. En nyt aivan varma ollu nostaako härveli tuota painoa, mutta testattava se oli. Hyötykäyttöön akku olisi kumminkin mennyt RC veneen kanssa jos ei kopteri sillä lennä.

Viimein saan akun ladattua...no en. Vasta sen jälkeen kun huomasin että balanssointiliittimiä on enemmän kuin yhtä mallia. No siitä selvittiin vanhan E-skyn liittimen ja kolvin avulla. No nyt sain sen akun sitten viimein lataukseen ja samalla rakensin säätöjä varten pyörivän pöytätason, kun tuli muisteltua että kikottimen perän saaminen säätöihin on jotakin mahdottoman ja täysin mahdottoman välimaastosta. No sain kuin sainkin perän kuosiin oluen tai parin ystävällisellä avustuksella. Samalla sitten säädin lapojen ja flybarin balanssit, swashplaten suoraan jne... Tässä kohtaa vielä olkkis osat paikallaan. Servot tosin olin jo vaihtanut Hitecin HS-5045HB 0,12sec/60° karbonite mallisiin.

No nyt vihdoinkin pääsee sitten lennättämään. Harjoitusjalakset paikoilleen ja jättitrampoliinin päälle pomputtelemaan. Siinä sain jo leijuteltua metrissä jopa parissa ihan kivasti...sitten alkoi merkit akun lopahtamisesta kohtapuoliin joten kone alas, akku jäähtymään, lataukseen, olut käteen ja nautiskelemaan lievän onnistumisen tuomista endorfiineistä. Onnistuminen, eikä edes mennyt osia rikki...

Seuraavalla akulla sitten sain taas hieman leijuteltua ja ajeltua jopa ympyrää vasen sivu minuun päin. Melkoinen tunne muuten kun homma luistaa edes jotenkin! Noooo....sitten tuli hermaantuminen keskittymisessä ja koneen torppaus vasemmalle kyljelleen. Mitään muuta ei mennyt rikki kuin flybar. No niitä olikin sitten laatikossa uusia. Vähän sain sitten korjauksen jälkeen leijuteltua ja aina kun tuli pienikin tärähdys pomppasi linkki pois pallolta. Saattoi lähteä myös ihan kun vain kantoi. Vaihtelin aikani osia ja hermo meni näiden muoviosien laatuun. Mikään tuntunut pysyvän paikoillaan ja innostuksissaan edes aina osunut silmään jos linkki oli luiskahtanut pallolta sisäpuolelle. Lento oli tietysti kummallista.

No iltasella päätin purkaa kopterin atomeiksi ja testailla osia. Orginaalit muoviosat tuntuivat niin surkea laatuisilta etten niitä kyllä enään laittanut. Asensin sitten metallic upgraden uudelleen ja asentaessani pyörittelin ja tunnustelin kaikkia laakereita mitä koneesta löytyy. No metallic upgraden swashplate oli niin rouhea että huuh..tätä en ikinä ollut edes torpannut ja luultavasti se aiheutti 2008 säätämisessä päänvaivaa. Luultavasti hirveät kitkat kun kierroksia reilummin. Tässäkohtaa kopterin laatu alkaa kyllä ottamaan kupoliin enemmän kun laki sallii. No kopukan sain kasaan ja hieman ilmaankin. Tehoreservi kumminkin tässäkohtaa niin pieni ettei tällä painolla ja orginaalilla harjallisella moottorilla enään lennellä. Homma on siis on hold tilassa taas, mutta lentämään pitäisi päästä.¨

Phoenix simulaattori on hankinnassa jo kuivaharjoitteluun. Samoin tuli tilailtua Turnigy fbl100 varaosineen leikkikaluksi.

Kysymyksiä:

Mitäs nyt? Uutta brushless moottoria ja noparia samaan runkoon vai jotain muuta kopukkaa suoraan? Tässä on vähän sitten rahapolitiikka taas tiukilla kesän jälkeen. 

Onko linkin mukaisia ''ball link end' satavilla 400-450 kokoluokan koneisiin? Jotenkin nuo napsautettavat tuntuu todella haperoilta. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21926__Heavy_duty_Push_rods_with_ball_link_ends_M4x83mm_2pcs_bag_.html





« Viimeksi muokattu: 11 Elokuu, 2013, 16:10:03 kirjoittanut tpraut »

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Harrastuksen aloittaminen uudelleen
« Vastaus #1 : 11 Elokuu, 2013, 17:21:30 »
Se perinteinen T-REX 450 Sport tai Pro on todella hyvä vaihtoehto jos budjettia pystyy venyttää. Sellasella lentää vaikka koko ikänsä. Tuo E_Sky alkaa nykyään olla vähän hankala kun on jo niin paljon muitakin merkkejä saatavilla helposti ja laatu on aivan toista maata. E_Sky:n alumiiniosia hypistelin muutama viikko sitte erään kentän reunassa ja on se ihme että se lentää niinki hyvin.. Alignin aluosat on hyvälaatuisia ja kestäviä. Niitä ei oikeen käyttämällä saa rikki. Torpissa toki menee mutta paremmin neki kestää ku E_Sky:n osat.

Jos paljon varaosia löytyy omasta hyllystä ja on vielä saatavilla kaupasta niin voihan tuohon Hobby Kingiltä katella harjattoman moottorin ja nopeudensäätimen ja kokeilla oisko puhtia paremmin.

Jos taas tosissaan haluais vähän parempaa laitetta niin Align T-Rex tai vaikka Hobby Kingiltä joku T-Rex klooni. Nuo nuppiservot vanhasta koneesta voi käyttää hyväksi tuossa T-Rexissä.
« Viimeksi muokattu: 11 Elokuu, 2013, 17:24:05 kirjoittanut Toeh »

Poissa tpraut

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Harrastuksen aloittaminen uudelleen
« Vastaus #2 : 11 Elokuu, 2013, 20:52:40 »
Align T-Rexiä tekisi mieli, mutta ei rahkeet riitä siihen kyllä tällä hetkellä...

Taidan nyt tilailla brushless moottorin ja noparin hobbykingiltä. Sen vertaa vielä tosiaan varaosia hyllyssä kuten kokonainen toinen kopterin runko kaikkineen, lapoja, laakereita, ruuveja, hihnoja jne... Voi sitten torppailla ''ilmaiseksi'' osat loppuun.

Simulaattoriin ja radioon taidan nyt sijoittaa. Ne ainakin kestävät mahdollisen kopupäivityksen. Gyrokin pitää tuosta vehkeestä vaihtaa. Syksyn ja talven tuota lennättää ja katselmoi vaikka 450 T-Rexiä ensivuoden puolella....tai jotain muuta. Katsellaan sitten.  ::)

Maailmalla ovat pidentäneet tailboomia parilla sentillä ja käyttävät 288mm lapoja suorituskyvyn parantamiseksi. Vakauttaa myös vehjettä ilmeisesti. Onkohan kellään kokemuksia tälläisestä?

Harmittaa tosiaan metalliosien ja koneen yleinen laatu. Kuitit säilytin tarvikkeiden kanssa ja huomasin että onhan tuo melkoisen summan haukannut...varaosaa on kyllä sitten pienen armeijan tarpeisiin.

Pitäisiköhän peräservon olla nopeampi? Tuo 0.12sec tuntuu olevan aika keskimääräinen ja highspeed jotain 0,05-0,07sec. Onko päivityksellä konkreettista eroa?

Miten paljon isommaksi ESC täytyy mitoittaa ja voiko mitoittaa niin isoksi että kestäisi sitten 450 sarjalaisen moottorin? Tuota ajattelin nyt http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21975__P2632_Brushless_Outrunner_3800kv.html


Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Harrastuksen aloittaminen uudelleen
« Vastaus #3 : 11 Elokuu, 2013, 21:29:15 »
Maailmalla ovat pidentäneet tailboomia parilla sentillä ja käyttävät 288mm lapoja suorituskyvyn parantamiseksi. Vakauttaa myös vehjettä ilmeisesti. Onkohan kellään kokemuksia tälläisestä?

Harmittaa tosiaan metalliosien ja koneen yleinen laatu. Kuitit säilytin tarvikkeiden kanssa ja huomasin että onhan tuo melkoisen summan haukannut...varaosaa on kyllä sitten pienen armeijan tarpeisiin.

Kyllähän noita on jatkettu ja venytetty hyvällä menestyksellä, mini protoksesta on tullut hyvä. Kuitenkin tässä tapauksessa ei kannata. Etenkin kun haaveissa on tuo aito t-rex.


Pitäisiköhän peräservon olla nopeampi? Tuo 0.12sec tuntuu olevan aika keskimääräinen ja highspeed jotain 0,05-0,07sec. Onko päivityksellä konkreettista eroa?
Saisihan se vähän nopeampi olla. Kuitenkin jos nyt ajatellaan koko pakettia realistisesti niin ei välttämättä kannata päivittää hirveästi.

Jos tuon mekaniikka on huonoa niin käytännössä päivittämällä tuota kopteria tulet ostamaan joka ikisen osan erikseen ja siitä tulee paljon kalliimpi kuin ostaa se uutena koko pakettina.

Välillä löytyy oikeasti hyviä osia halvallakin, mutta vastaavasti välillä iskee kyllä myös kätensä siihen itteensä. Hyviä löytöjä ovat olleet eräät turnigyn servot (en nyt muista ulkoa mitkä enkä jaksa kaivaa) mutta et tarvi nyt nuppiservoja.

Gyro lienee myös aika kehno tuossa, se yhdessä hitaan peräservon kanssa tekee omat vinkeensä. Tosin uskon että se alkuvaiheessa ajaa kohtuudella asiansa, mutta revittelyyn siitä ei ole.

Nyt pitäisin hatusta tiukasti kiinni ja unohtaisin tuon päivitykset kokonaan. Korjaa se mikä on oikeasti rikki, mutta kokonaisuudessa on niin monta osaa ettei kannata alkaa ehjän perälavan ympärille kasaamaan uutta kopteria. Siitä tulee kallista.

Yritä ennemminkin saada se toimimaan kohtuudella, opettele sillä rauhallista lentämistä, leijutukset eri orientaatioissa yms. mihin se riittää ja säästä rahat mielummin kerralla koko hoidon päivitykseen.

Tosin nyt en ole ihan varma onko tuo 450 kokoinen vai onko tuo pienempi. Jos se on 250 kokoluokkaa niin sitä suuremmalla syyllä älä uhraa siihen yhtään enempää. Se on hätäinen lennettävä, mekaniikan pitää olla hyvä jotta se oikeasti toimii yms. Jos se on 250 niin voit opetella sillä leijutukset jos sen saa edes puolittain järkevällä rahalla lentokuntoon. Jos ei saa niin älä tuhlaa enempää.

250 kokoisella olen nähnyt opittavan ihan perusasiat, mutta en juuri muuta. Sen torppaaminen maksaa lähes saman verran kuin 450 kokoisenkin, käytännössä se siis särkyy samalla tavalla joka kerta ja osat on yhtä kalliita. Ainoastaan lavat on aavistuksen halvemmat.

Jos maltat niin katsele mitä olis käytettynä tarjolla, älä tartu ekaan tarjouseen vaan katsele hintoja ja kysele ja ota selvää. Silloin tällöin on aina hyvän hintaisia, ehjiä ja toimivia tarjolla. Onhan se tietysti aina jonkinlainen riski uuteen verrattuna, mutta keskimäärin kannattavaa.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa tpraut

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Harrastuksen aloittaminen uudelleen
« Vastaus #4 : 11 Elokuu, 2013, 22:09:45 »
400 kokoinen tuo on. Jotenkin mielsin että myös tuo 450 T-Rex on sellainen osta, pura ja päivitä tyyppinen - eli olisi pitänyt kumminkin kasata rungon ympärille toimivat sähköt. Mutta ilmeisesti toimii ihan kittinä? Siis servot, gyrot yms...

Käytettyjä on tarkoitus katsella. Muutamalla kympillä tuosta saa lentokuntoisen. Tuntuvat nuo loput alumiiniosat kohtalaisilta ja kyllähän tuo lensi jo jonkin verran. Paha verrata mihinkään toisaalta...




Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Harrastuksen aloittaminen uudelleen
« Vastaus #5 : 11 Elokuu, 2013, 22:11:56 »
Se on vähän ku käytetyn auton osto jos käytetyn kopun ostaa. Hyvin pidetty ei välttämättä paljoa uudelle häpeä ja on oikeen hyvä pitkäks aikaa. Huonosti pidetty saattaa mennä heti omaan piikkiin korjattavaks.

Kannattaa kokeilla myös laittaa ostoilmotusta tuonne myynti/osto palstalle. Voi yllättävän halvallakin saada jonku 450 rekkulan.

Hobby Kingiltä joku 35-40A helikopteria varten oleva nopeudensäädin piisaa 450 kokoiseen kopteriin hyvin eli sellaisella pärjää sitte tulevaisuudessa mahdollisen rekkulan kanssa ja tuon nykyisenki kanssa nyt.

Tuo lapakehän kasvu kyllä vakauttaa ja parantaa lennettävyyttä varmasti.

Jos vielä kuitenki sitä E_Skyä haluat parannella niin tuo peräservo kannattaa vaihtaa nopeampaan ja mikäli gyroakin ajattelit päivittää niin se toki myös. Noita perus perägyroja saa nykyään myös halvalla ku FBL on nykyään in. Joku Align GP750 tai GP780 on ainaki perus varma todella hyvin toimiva perägyro jota voi saada 20-40e väliltä käytettynä. Parempiakin on, mutta tuo toimii kyllä pro kuskeillakin.

Omassa 450 rekkulassa on peräservona tämä ja rokkaa perällä
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__24764__tgy_306g_hv_high_voltage_ultra_fast_high_torque_mg_digital_alloy_cased_servo_3_7kg_05sec_21g.html


mutta tämäkin ajaa saman asian jos ei HV:nä tarvitse ajaa (harva toistaiseks näissä pienissä ajaa)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=22687

Nuo on ehkä vähän "ylimitotettuja" E_Sky:n kopuun, mutta jos joskus hommaat esim Align T-REX 450 Sportin niin nuo kelpaa senkin perälle. Sun nykyiset Hitecit sen nuppiin.

Mutta liikaa rahaa ei kannata siihen upottaa. Niinku JuhoV sanoki eli mahdollisimman vähällä lentämään ja reenailla sillä sen verran ku osia hyllyssä piisaa. Sitte yrittää siirtyä esim Alignin T-REX:iin jos vaan budjetti millään antaa periksi.

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Harrastuksen aloittaminen uudelleen
« Vastaus #6 : 11 Elokuu, 2013, 22:13:20 »
kannattaa selailla myyntipalstaa, siellä on nelipuokkeja myynnissä edullisesti ;)

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Harrastuksen aloittaminen uudelleen
« Vastaus #7 : 11 Elokuu, 2013, 22:20:00 »
Myös nuo englannin puljut myy käytettyjä joskus, mutta hinnat vähän kovempia. Tuossa toki on aika edullisesti Align T-REX 450 PRO:n kitti ja moottori.
http://www.modelhelicopters.co.uk/second-hand-item-29.html

Puuttuu vain nuppiservot (jotka jo omistat)
Peräservo
Gyro
Nopeudensäädin
Akut
Vastaanotin
Työkaluja (joita saattaa jo löytyäkkin nykyisen koneen ansiosta)

Mutta sitten toki myös riippuu että millä radiolla lennät sitä nykyistä kopua? Nuo E_Sky:n RTF radiot vaikeuttaa lentämistä aika paljon. Hyvän radion hankinta "heti alussa" on hyvä säästö pitkällä tähtäimellä.


Toki myös se vaikuttaa mitä kopterilta haluat. Tänne osataan kyllä linkittää kalliita laadukkaita osia 3D ja smack lentelyyn, mutta jos tykkää vaan rauhassa kaarrella taivaalla niin piisaa perusvarmat halvemmat sähkötki. Sekin myös, että kiinnostaako enemmän nuo pienet muuttuvalapakulmaiset 3D kopterit jotka kestää tonttauksia nurmikolle, vai haluaako isomman esim 450 tai 500 kokoisen vai jopa vielä isomman.
« Viimeksi muokattu: 11 Elokuu, 2013, 22:23:45 kirjoittanut Toeh »

Poissa tpraut

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Harrastuksen aloittaminen uudelleen
« Vastaus #8 : 11 Elokuu, 2013, 23:04:53 »
Futaban tai spektrumin radio on tulossa ihan ensimmäisenä phoenixin simulaattorin kanssa.

Samalla laittelen tuon tämänhetkisen kopukan kuntoon ja opettelen niitä perusjuttuja simulaattorin avustuksella. Tässä kun taidot kehittyy niin katselen sitä seuraavaa vehjettä. On se sitten mikä tahansa. Harvemmin ensimmäisinä viikkoina tulee tarkalleen tiedettyä mitä sitä haluaa tulevalta vehkeeltä.

Tullut varmaan 20-30 tuntia lueskeltua eri foorumeita, säätämisestä, servoista, nopareista, radioista, simuista jne. mutta kokonaisuuden hahmottaminen vie aikaa. Nyt en halua/pysty budjettia nostattaa uuden laadukkaan kopun hankkimiseksi kun se ei välttämättä ole kumminkaan sitä mitä haluan eikä käytäntö ja teoriakaan ole läheskään hallussa. Hemmetisti vaihtoehtoja..halpa voi olla hyvää ja kallis huonoa. Jännä harrastus.

Perusluonteessa ja osana harrastuksia on myös aina ollut kaikenlainen itse puuhaaminen ja se kopun lennättäminen ei ole ainakaan minulle kaikki kaikessa. Yhtä tärkeää säätäminen, DIY,  fiksaus, tiedonkeruu jne... joten liian valmista settiä en halua.


Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Harrastuksen aloittaminen uudelleen
« Vastaus #9 : 12 Elokuu, 2013, 00:08:56 »
Se ruuvaaminen ja sählääminen eli DIY jutut on välillä kivaa juu itekki syyllistyn siihen. Usein vaan on kiva olla se yks perusvarma laite ja sitte se toine mitä saa sählätä eli aina olis edes jotain lentävää. Hobby Kingin todella halvoista rungoista saa itse viimeistelemällä asiallisen kopun aikaiseksi. Akselit on hyvä vaihtaa Alignin omiin. Varsinkin perän akseli. Se säästää paljon vaivaa ja maksaa pari euroa.

Mutta mutta jos Spektrum tulee radioksi niin kannattaa tutustua Spektrumin BNF kopuihin. Esim E-Flite Blade Nano CPX ja Blade mcpx. Jos kiinnostaa niin nuo on pieniä kevyitä torppia kestäviä koneita. Huolettoman hauskoja laitoksia.

Futaban radioihin noita pieniä koneita ei toistaiseksi ole.



E: Niin mutta mitäpä mä niitä mainostan ku oot sen Turnigyn pienen koneen hommannu. :D Se + simulaattori on hyvä yhdistelmä.
« Viimeksi muokattu: 12 Elokuu, 2013, 00:12:41 kirjoittanut Toeh »

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Harrastuksen aloittaminen uudelleen
« Vastaus #10 : 12 Elokuu, 2013, 03:51:39 »
Futaban radioihin noita pieniä koneita ei toistaiseksi ole.

Muistaakseni joitain Nine Eaglesin koptereita saa bindattua Futabaan.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Harrastuksen aloittaminen uudelleen
« Vastaus #11 : 12 Elokuu, 2013, 09:19:07 »
kannattaa selailla myyntipalstaa, siellä on nelipuokkeja myynnissä edullisesti ;)
Emmää oo ainakaan huomannu et olis edullisesti  ;D
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Harrastuksen aloittaminen uudelleen
« Vastaus #12 : 12 Elokuu, 2013, 10:22:52 »
Kyllä niitä edullisiakin on ollut, mutta jotkut haluaa sen verran edukkaasti että pitäisi saada kopu, ja vielä vähän rahaakin...  ;D

Poissa tpraut

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Harrastuksen aloittaminen uudelleen
« Vastaus #13 : 13 Elokuu, 2013, 17:10:58 »
Nyt tässä sitte ihmetellään mitä eroja radioilla on. On tämäki touhua...eri paikoista kyllä löytyy tietoa paljonkin mutta ei juuri mistään mitä konkreettista eroa näillä on? Merkkiuskollisuus?

- JR XG6 2.4GHz DMSS

- Futaba 6EX 2.4GHZ FAAST

- Spektrum DSMX DX6I

- Hitec Optic 6 AFHSS

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Harrastuksen aloittaminen uudelleen
« Vastaus #14 : 13 Elokuu, 2013, 17:23:28 »
Nyt tässä sitte ihmetellään mitä eroja radioilla on. On tämäki touhua...eri paikoista kyllä löytyy tietoa paljonkin mutta ei juuri mistään mitä konkreettista eroa näillä on? Merkkiuskollisuus?

- JR XG6 2.4GHz DMSS

- Futaba 6EX 2.4GHZ FAAST

- Spektrum DSMX DX6I

- Hitec Optic 6 AFHSS
Tuo Futaba on vähän sekava pienen näyttönsä ja suuren fontin takia. Spektrum DX6i on perusvarma valinta pitkäksi aikaa. Sellasen itekki oon omistanu ja oikeen mukavan käytettävä ja selvät valikot. Noista kahdesta muusta en sano mitään sillä ei oo kokemuksia.

Poissa tpraut

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Harrastuksen aloittaminen uudelleen
« Vastaus #15 : 14 Elokuu, 2013, 13:53:38 »
Tuli nyt hankittua kumminkin tuollainen käytetty Futaban 7C ja R617FS. Varmaan pärjäilee vähän pidemmälle...onhan tuo ainakin melkoinen vehje perusradioihin verrattuna.

Poissa jaska.t

  • Modetorppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry.#3.Kunniajäsen.Ämmässuo.
Vs: Harrastuksen aloittaminen uudelleen
« Vastaus #16 : 14 Elokuu, 2013, 14:15:34 »
Hyvä radio.Itsellä sama merkki ei ole ollut
minkäänlaisia onkelmia.Tuolla pärjää hyvin.

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Harrastuksen aloittaminen uudelleen
« Vastaus #17 : 14 Elokuu, 2013, 15:40:25 »
Tuli nyt hankittua kumminkin tuollainen käytetty Futaban 7C ja R617FS. Varmaan pärjäilee vähän pidemmälle...onhan tuo ainakin melkoinen vehje perusradioihin verrattuna.
Se on hyvä sijoitus. Sillä pärjäät pitkään ja myös nitro kopujen kans mikäli joskus sellanen kiinnostaa.

Poissa tpraut

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Harrastuksen aloittaminen uudelleen
« Vastaus #18 : 16 Elokuu, 2013, 11:12:45 »
kannattaa selailla myyntipalstaa, siellä on nelipuokkeja myynnissä edullisesti ;)

Helpoittais huomattavasti ostamista jos pari pvä sitten tekemääni tarjoukseen vastattaisiin...  ::)

Poissa tpraut

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Harrastuksen aloittaminen uudelleen
« Vastaus #19 : 16 Elokuu, 2013, 16:43:10 »
Tuli tuo Turnigyn FBL100 tänään tullipostiin ja sieltä sen kävin noutamassa. Jännä vehje kyllä! Ja kestävät lavat...harmi kun ei saa tuohon Futabaan bindattua.

Edit. Saahan siihen näköjään modaamalla jonkun boksin kiinni. http://www.banggood.com/Wholesale-New-HiSKY-HT8-Adapter-Module-For-JR-Futaba-Transmitters-To-Support-FBL100-p-65107.html
« Viimeksi muokattu: 16 Elokuu, 2013, 16:49:28 kirjoittanut tpraut »

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Harrastuksen aloittaminen uudelleen
« Vastaus #20 : 16 Elokuu, 2013, 19:17:07 »
Tuli tuo Turnigyn FBL100 tänään tullipostiin ja sieltä sen kävin noutamassa. Jännä vehje kyllä! Ja kestävät lavat...harmi kun ei saa tuohon Futabaan bindattua.

Edit. Saahan siihen näköjään modaamalla jonkun boksin kiinni. http://www.banggood.com/Wholesale-New-HiSKY-HT8-Adapter-Module-For-JR-Futaba-Transmitters-To-Support-FBL100-p-65107.html
Saahan tuon palikan nyt myös Hobby Kingiltä Turnigy-brändillä. Omaan FBL100:seeni sellainen tuli hommattua ja koko vehje muuttui heti mielekkäämmäksi kun pystyy kaasu- ja lapakulmakäyrät sun muut säätelemään mieleisikseen.

Vähättelemättä tietenkään sitäkään etua että nyt kaikkia lentäviä romuja voi ohjailla yhdellä ja samalla radiolla mihin sormet on tottuneet.
« Viimeksi muokattu: 16 Elokuu, 2013, 19:18:42 kirjoittanut Luigi Cravatto »

Poissa Nitebiker

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Harrastuksen aloittaminen uudelleen
« Vastaus #21 : 16 Elokuu, 2013, 21:03:17 »

Poissa patse

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Harrastuksen aloittaminen uudelleen
« Vastaus #22 : 16 Elokuu, 2013, 22:28:35 »
Siis pystyiskö ton palikan laittaan Futaban 8FGs:n ja lentään sit tolla futtella Walkeran koptereita? :o
Näitä vehkeitä pitäs opetella lennättään
T-Rex 800e/VBar silverline,Goblin 630 Competition/Vbar Neo,
Protos 500/Mini VBar,Goblin 380 KSE/Vbar Neo,MiniProtos/Mini Vbar,Multiplex Funcub
Futaba 14SG,
-Phoenix

Poissa Nitebiker

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Harrastuksen aloittaminen uudelleen
« Vastaus #23 : 16 Elokuu, 2013, 22:41:23 »
Juuei. Tää palikka bindaa vain ja ainoastaan HiSkyn valmistamiin härveleihin, joita tosin myydään muillakin nimillä kuten WLToys ja Turnigy.

Poissa patse

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Harrastuksen aloittaminen uudelleen
« Vastaus #24 : 16 Elokuu, 2013, 22:48:11 »
No tota mää vähän epäilin.Olis vaan niin mielellään halunnu päästä tosta Devon mankasta eroon ;D
Näitä vehkeitä pitäs opetella lennättään
T-Rex 800e/VBar silverline,Goblin 630 Competition/Vbar Neo,
Protos 500/Mini VBar,Goblin 380 KSE/Vbar Neo,MiniProtos/Mini Vbar,Multiplex Funcub
Futaba 14SG,
-Phoenix

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
20 Vastauksia
10862 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Joulukuu, 2011, 22:48:39
kirjoittanut mikuni
15 Vastauksia
6681 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Huhtikuu, 2013, 20:49:48
kirjoittanut Micky
27 Vastauksia
14417 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Helmikuu, 2015, 15:53:20
kirjoittanut Aiv
3 Vastauksia
8292 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Huhtikuu, 2015, 09:45:23
kirjoittanut M
0 Vastauksia
1743 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Elokuu, 2017, 07:24:07
kirjoittanut HeliFlyFinland