Maailmalla ovat pidentäneet tailboomia parilla sentillä ja käyttävät 288mm lapoja suorituskyvyn parantamiseksi. Vakauttaa myös vehjettä ilmeisesti. Onkohan kellään kokemuksia tälläisestä?
Harmittaa tosiaan metalliosien ja koneen yleinen laatu. Kuitit säilytin tarvikkeiden kanssa ja huomasin että onhan tuo melkoisen summan haukannut...varaosaa on kyllä sitten pienen armeijan tarpeisiin.
Kyllähän noita on jatkettu ja venytetty hyvällä menestyksellä, mini protoksesta on tullut hyvä. Kuitenkin tässä tapauksessa ei kannata. Etenkin kun haaveissa on tuo aito t-rex.
Pitäisiköhän peräservon olla nopeampi? Tuo 0.12sec tuntuu olevan aika keskimääräinen ja highspeed jotain 0,05-0,07sec. Onko päivityksellä konkreettista eroa?
Saisihan se vähän nopeampi olla. Kuitenkin jos nyt ajatellaan koko pakettia realistisesti niin ei välttämättä kannata päivittää hirveästi.
Jos tuon mekaniikka on huonoa niin käytännössä päivittämällä tuota kopteria tulet ostamaan joka ikisen osan erikseen ja siitä tulee paljon kalliimpi kuin ostaa se uutena koko pakettina.
Välillä löytyy oikeasti hyviä osia halvallakin, mutta vastaavasti välillä iskee kyllä myös kätensä siihen itteensä. Hyviä löytöjä ovat olleet eräät turnigyn servot (en nyt muista ulkoa mitkä enkä jaksa kaivaa) mutta et tarvi nyt nuppiservoja.
Gyro lienee myös aika kehno tuossa, se yhdessä hitaan peräservon kanssa tekee omat vinkeensä. Tosin uskon että se alkuvaiheessa ajaa kohtuudella asiansa, mutta revittelyyn siitä ei ole.
Nyt pitäisin hatusta tiukasti kiinni ja unohtaisin tuon päivitykset kokonaan. Korjaa se mikä on oikeasti rikki, mutta kokonaisuudessa on niin monta osaa ettei kannata alkaa ehjän perälavan ympärille kasaamaan uutta kopteria. Siitä tulee kallista.
Yritä ennemminkin saada se toimimaan kohtuudella, opettele sillä rauhallista lentämistä, leijutukset eri orientaatioissa yms. mihin se riittää ja säästä rahat mielummin kerralla koko hoidon päivitykseen.
Tosin nyt en ole ihan varma onko tuo 450 kokoinen vai onko tuo pienempi. Jos se on 250 kokoluokkaa niin sitä suuremmalla syyllä älä uhraa siihen yhtään enempää. Se on hätäinen lennettävä, mekaniikan pitää olla hyvä jotta se oikeasti toimii yms. Jos se on 250 niin voit opetella sillä leijutukset jos sen saa edes puolittain järkevällä rahalla lentokuntoon. Jos ei saa niin älä tuhlaa enempää.
250 kokoisella olen nähnyt opittavan ihan perusasiat, mutta en juuri muuta. Sen torppaaminen maksaa lähes saman verran kuin 450 kokoisenkin, käytännössä se siis särkyy samalla tavalla joka kerta ja osat on yhtä kalliita. Ainoastaan lavat on aavistuksen halvemmat.
Jos maltat niin katsele mitä olis käytettynä tarjolla, älä tartu ekaan tarjouseen vaan katsele hintoja ja kysele ja ota selvää. Silloin tällöin on aina hyvän hintaisia, ehjiä ja toimivia tarjolla. Onhan se tietysti aina jonkinlainen riski uuteen verrattuna, mutta keskimäärin kannattavaa.