Koneistus ei olisi välttämättä mikään ongelma, jos vähän osaa alumiinia työstää.
Sitähän oon minäkin vähän kummastellu, että kovasti moni on penkissä pyöritellyt "gasseria" mutta ei oikein mitään lentovideoita helillä.
Tuo jäähdytys ja tietty tehot vaativassa käytössä on kait ollut suurin ongelma, joka on kyllä aika isokin.. Jos ei lennä, niin ei.
Löysin kyllä tälläisen ruotsalaisen kaverin tekemän muunnoksen Raptoriin TT .70 koneella, ja kopu kyllä lentää, ei tosin mitään 3D:tä.
Ongelmia kaverilla ollut pakoputken ylikuumenemisen kanssa, mutta tuhdimmalla öljyseoksella kone toiminut ongelmitta.
Vähän alitehoinenhan se on, mutta kuitenkin lentää ja menoveden saanti huomattavasti helpompaa.
Itse en tuota 3D:tä lennä, ei ihan lähde vielä, joten minulle tuo voisi olla ratkaisu nitron tilalle.
Jos sitten tulee fiilis alkaa heitellä kopua kuin "Tareq", hehheh, niin muuttaisi vain takaisin nitrolle.
Teoriassa siis ajatellen:
Jos käyttäisi Shellin V-Powerin Nitro+ bensiiniä (n. 99okt), ja nostaisi oktaaniluvun yli 100:n oktaaniboosterilla, niin saisi tuota kuumenemista aisoihin, sekä saisi lisätehoa ulos. Öljynä tietty Racing öljy, esimerkiksi Shell Advance Racing M 2T, joka on suunniteltu mikroautoille joissa vaaditaan paras suorituskyky korkeilla kierroksilla (max 16500rpm), tai Klotz KL-198 jossa ei ole rajoituksia kierroksille, eli voitelee..
Näillä on tosin hintaero aika huima, mutta pääasiahan on että voitelee.
Leikkais muuten ruohonleikkurikin aika lujaa tuolla nesteellä
Tein pienen laskelmankin.
Shell V-Power Nitro+ 2,- / ltr 15L 30,-
Shell Advance Racing M 2T 1L 18,90,- (Motonet)
Oktaaniboosteri Liqui Moly 150ml 7,90,- (Motonet)
Yht. 56.80,- 15 litraa
Klozilla 46,10 euroa lisää, eli 102.90,- ja öljyä jäisi vielä pariin 15L satsiin.
Öljyä voisi testailla 15 litraan (1.36L 1:10), (10dl 1:14),(8.8dl 1:16), (5.7dl 1:25), (4.4dl 1:32) joista voisi lähteä kokeilemaan oikeaa seosta