Noita päivityksiä tosiaan tulee melkoista vauhtia, melkein kuukauden välein. En ole uusinta Phoenixia koettanut tehokkaalla tietokoneella ja omilla asetuksilla, joten siinämielessä voi olla että mulla on vähän väärä käsitys joistain asioista. Tässä kuitenkin jotain mitä tuli mieleen:
Alunperin phoenix lähti kehitykseen mukaan idealla olla mahdollisimman aito simu, jossa kaikki eri vaikuttajat on pyritty mallintamaan. Harmi kyllä tuppaa käymään niin että kun pyritään täysin realistiseen mallinnukseen ja eri korjauksia ja parannuksia lisätään edellisten päälle, lopputuloksesta tulee joissain määrin "epärealistinen liiallisen realistisuuden takia". Kumpaakin simua olen ajanut, Reflexiä huomattavasti enemmän. En tiedä kumpi on käytännössä parempi oppimisen kannalta, mutta minusta aloittelijalle mahdollisimman helppo käyttöliittymä, bugiton toimivuus ja helposti lennettävyys toimivat parhaiten, ja kummatkin simut täyttävät nuo vaatimukset. IMO Reflexin kopterimallinnus on yksinkertaisuudessaan ja vanhanaikaisuudessaan jossain määrin lähempänä aitoutta kuin Phoenix, koska kaikki toiminnot vastaavat nopeasti ja kopteri kulkee melkein kiskoilla, niinkuin hyvin säädöissä oleva kopteri kulkee. Aitoja efektejä kuten vaikka flutteria ja muita nupin hienouksia Reflex ei tunne, joten jää ehkä enemmän tehoa pelin tasaiseen toimivuuteen, eikä nuo efektit vaikuta reagointiin tai muuhun. Säätöjä löytyy paljon ja tehon saa vastaamaan aitoa, tosin täytyy tietää mitä muuttaa koska parametrit on listattu eri tavalla kuin Phoenixissa.
Hinnan ja toimivuuden takia fiiniksi on kyllä paljon nykyaikaisempi ja parempi vaihtoehto, tärkeintähän on että pysyy oikea kopteri ehjänä
.
Molemmat on huippuluokan simuja
Right on the spot.
Edit: Vaikeaa vertailla, koska kaikilla on omat mieltymykset.. Mm. säädin Auroran Reflexissä omasta mielestäni todella hyväksi, sitten kaveri haukkui hirveäksi kun koetti sitä..
Edit2: Lisäksi olen käyttänyt tolkuttomasti aikaa noiden mallien säätämiseen Reflexissä, ilman säätämistä toimivat melko huonosti. Phoenixissa ovat varmaan vähän parempia suoraan paketista.
-op-