Keissi on siis tämä: perä vaeltaa oikealle päin akun loppua kohden, eli siis alussa ihan ok, mutta sitten alkaa hiljalleen vaeltamaan oikealle. Viime kerralla kun kävin lentelemässä vaelluksen suunta tosin vaihtui, eli vasemmalle. Mikä tässä nyt oikeen mättää?
Onko sulla erillinen ajoakku ja vastariakku? Siis TODELLA mutuarvailua, mutta jos on ajoakku pelkästään, ja jos ajoakku on hieman revitelty ja huonosti latailtu tjsp. niin jos jännitteen aleneminen saa aikaan jotain häröä gyron seutuvilla tai peräservon toiminnassa. Älkää ampuko, mutta en tiedä kuinka regu sit tasaa sitä virtaa jännitteen alentuessa..
Itsellä perä on vaellellut oikealle, h-i-t-a-a-s-t-i mutta varmasti jo pidempään, ja nyt otin homman oikein suurennuslasin alle. Siirsin peräservon kannaketta 1-2mm eteenpäin putkessa, ja loppu vaeltelut. Ainakin mitä tuossa parkkihallissa testasin. Gainin sain nostaa oikeisiin mittasuhteisiin, eli tuonne 65-67 tuulettomassa tilassa. Saa nyt nähdä kuinka se kenkkuaa tuulessa tai kun puskee enemmän virtaa motille.. Alkaako vägäämään sitten häiritsevästi, tiä sitä..
On se pienestä kiinni. Kokeilin STD modessa leijuntaan, mutta oli suht herkkä piroomaan tuolla DR80, EXP -20 Futtella, niin jäi testailu ihan kevennyksen asteelle, mutta silti löysin oikeen kohdan. Ensin kampes oikeelle, ja sit vasemmalle, ja melkein puhaltamalla säädin peräservon paikkaa takasinpäin putkessa, ja vóila! En tiä onko vieläkään oikeessa kohtaa kun en uskaltanu ilmaan nostaa ja kattoo et kuin se asettuu, mut tuntu tuolleen tasaisella kaasulla löytyvän maassakin.. Jotenkin.