Vihdoinkin hieman kirjoiteltavaa tänne.
Sähköt sain kolvattua muutama viikko sitten ja vasta kolme akullista olen takapihalla leijutellut ja säädellyt. Sähköt mahtuivat hienosti rungon sisään, kuten olin suunnitellut. Mutta vastarin jouduin jättämään rungon ulkopuolelle, koska en halunnut takamoottorien johtoja lyhentää parin sentin mittaiseksi, jotta olisi noparit mahtuneet moottorien viereen takapuomeihin, eli pieni kompromissi siinä... IP65 suojan omaavat ledit mahtuivat sopivasti 8mm rakoon etu- ja takapuomien väliin. Paljaat ledit olisivat olleet hieman väljemmät. Yksi asia harmittaa rungossa on se, etten ottanut Nanowiin pinnejä huomioon. Nyt jouduin kolvaamaan pinnit suoraan ylöspäin, mikä näyttää rumalta. Ehkä pitää dremelöidä polykarbonaatista pieni sievä suoja
Ongelmaksi on muodostunut yaw. PID asetuksista olen P arvoa säädellyt suuntaan jos toiseenkin, mutta ei tunnu olevan oikeastaan mitään vaikutusta. Pienen videon ehdin tänään kuvaamaan. Kun antaa yaw käskyä nopeasti, niin kopteri vaappuu samassa suunnassa holtittomasti. Mutta erittäin hitaasti käännettäessä yaw suunnassa kopteri käyttäytyy rauhallisesti. Painopiste tuntuu olevan noin kaksi senttiä Nanowii laudan keskiosasta rungon takaosan suuntaan. Ei pahasti pielessä ja akkua siirtämällä saa muutettua.
Lueskellut jatkuvasti Dialfonzon rungon aihetta rcgroupsissa ja monella on ollut vieläkin Multiwiin kanssa ongelmia. Nyt siellä näytti olevan uusi tiedosto ladattavissa, mutta siinä olisi kaikkien moottorien pyörimis suunnat päinvastaiset kuin alunperin on tarkoitettu. Se tarkoittaisi sitä, että menisi ehtoo kolvin kanssa. Joten sitä rulianssia en ala nyt tekemään. Videota kuunnellessa saisi sen käsityksen, että SimonK softan omaavat noparit voisi olla korjaus asiaan?! Hieman hitaanpuoleisesti tuntuu reagoivan kun antaa kopterin vain leijua ja vaappua yaw suunnassa. Tai kenties I arvoa säätää.. mahdollisuuksia on monia
Painoa lentokunnossa on 740g. Ruuveja järkyttävä määrä pelkän rungon osalta 66kpl, mutta vain kaksi mutteria
Helppo purkaa ja koota runkoa, kun ei tarvitse kuin yhtä työkalua pääsääntöisesti.