Yleensä jos selällään hyytyy täysillä kulmilla on kyse vääristä lapakulmista, lapakulmamittarilla ei saa helposti täysin tarkkaa lukemaa ja lukema vaihtelee mm. nupin välyksen, roottorin asennon, mittauskohdan ja mittaushetkellä vallinneen juopumuksen ym. johdosta. Lentämällä saa paljon paremmin selville, koeta muuttaa nupin pisintä linkkiä kierros siihen suuntaan että positiiviset lisääntyy ja negatiiviset vähenee, kunnes hyytyy yhtä paljon kummassakin päässä, sitten vähennän pitch aluetta parilla prosentilla. Itsellä ihan samoja ongelmia joskus rapukan kanssa aikaisemmin ja syytin seosta, mittasin useamman kerran mittarilla mutta vasta lentäessä testaillessa sai täysin lineaariseksi.
Jos tosin kierrokset kasvaa selällään ja savu vähenee niin voi olla polttoaineen syöttö onglma ja menee liian laihalle, silloin kannattaa katsoa letkut ja että headeri on kaasarin korkeudella.
Hermis, ootko aivan varma että 12 astetta lähti rapukan nupista, oliks tää sen sun runko modauksen jälkeen?
Ege, Hermis ajaa 30% fuililla ja neulat oli mun mielestä ihan OK, uudella moottorilla kyllä saa vääntöä nitroisella fuililla ja oikealla seoksella, tosin 12 astetta painavan rapukan kanssa ossi ei kyllä kestä kovin kauaa hyytymättä, 50 kokoinen ainakaan. (Ihmettelen tosin edelleen miten Hyppösen rapu non Hyper motilla jaksoi nousta niin hyvin viime leirillä
) Lämpötilan pitäs olla pääkannessa jotain 95-110 asteen väliltä takakansi 45-55 astetta. Viimeksi kun Hermis käytti ossia rexässä niin kuulosti kyllä siltä että laakerit oli rikki. Fuilia valui pakoputkesta joten luulisi olevan melko rikkaalla.
PS, OS 50:lle maistuu parhaiten 30% iloliemi joten 15 rossasella ei muutenkaan kannata odottaa täysin hyytymätöntä menoa.
-op-