Komppaan kyllä Ranea kovasti, trex on keskimäärin sellainen paketti ettei mene mitenkään päin metsään. On niissäkin ollut ongelmia, mutta niin on kaikissa muissakin kun huono tuuri käy.
Trexsin ongelma on lähinnä ollut servoissa, mutta ne on ollut edullista vaihtaa jos ne on alkaneet hajota. Läheskään kaikilla niitä ei ole tarvinnut vaihtaa, mutta kun alkaa kärytä, niin ne menee sitten vähän väliä. Muuten kaikki on toimivaa eikä bing bingiä tarvi ominaisuuksien parantamisen vuoksi, se lentää paketista.
Kokoluokaksi 450, se on mukavan kokoinen ja lentää jo järkevästi, huomattavasti mukavampi kuin 250 (itse en koske tikullakaan) osat on sen verran isoja että ei tarvi suurennuslasia. Tosin edelleen mun makuun ärsyttävän pieniä ja kopterissa on ahdasta. Tuon kanssa kuitenkin pystyn elämään. Jos lompakko kestää niin sitten 500 kokoinen mutta 450:llä pääsee oikeasti alkuun hyvin.
Halpiksetkin saa leijumaan ihan nätisti, mutta kun alketaan oikeasti lentää, niiden kanssa tulee rajat vastaan paljon aikaisemmin. Siitäkin ääni aidolle trexsille.
Ite oon värkänny erilaisten rc kamppeiden kanssa koko ikäni ja nyt kesällä aloin opetteleen kopterointia. Hoppulan hk-190 on auttanut aika paljon alkuun, enemmän mitä simulaattori. Simulaattori alkaa itseä hyödyttämään enemmän nyt kun on jollain tapaa oppinut leijumaan reksillä. Oppisi vielä muutakin kuin kyljet ja perän itseä kohti, niin tuntisi oppineensakin jotain.
Sent from my RM-821_eu_finland_354 using Tapatalk
Tuosta olen aika tavalla eri mieltä. Mun mielestä simu ihan ensimmäisenä ohjaimen kanssa ja treenataan sillä niin kauan että se pysyy leijunnassa kohtuudella, sen jälkeen vasta oikean puikkoihin. Ei sillä tarvi osata kaikkia orientaatoita, mutta perä itseä kohti niin että se sujuu.
Mikrokopterit on sitten eri juttu, ne kestää torppailua hienikkoon ja nurmikkoon etenkin jos holdi sormi on herkässä. 250, 450 ja sitä isommat ei kestä, ne menee joka kerta hajalle jos torppaat oikeasti. 250 ja 450 kokoisen korjaaminen maksaa lähes saman verran, mutta 250 kokoista joudut vaan korjaamaan useammin.