Moi,
minulla on E5:n, samalla setupilla kuin Botoksella (Castle 120, Castlen BEC, Mini Vbar, Futten HV servot jne.. lisänä tosin noin 400 lediä ja yöllä valolavat. Aika läski se on, 5300 mAh:n Genssillä paino on lentokunnossa noin 3600g ja radion Timeri huutaa 4:45:n kohdalla, mikä sekin on liikaa jos rääkkää kunnolla ja usein akussa noin 10% jäljellä, minulla idl2:lla on noin 2500 RPM nupissa...
Minulla on myös se Sjo:n maahantuoma Logo 600SE tuon Mikadon MD500E -kopan sisällä, nuppikierroksilla 1400 RPM 12S, 4400 mAh:n Genseillä lentoaika luokkaa 12-13 min. (kerran ajoin storage-ladatuilla akuilla ja ihmettelin kun alkoi himmata 8:30:n kohdalla
). Sitten on vielä tuo TDR monsterimosalla, millä samaisen 12S 4400 Genssin tyhjentää pakkasen puolelle 7 minsan kohdalla...
Asiaan: E5:ssä on hyvää se, että sen voi tarvittaessa muuntaa 12S:lle ja pidentää peräputkea 600mm tai jopa 690-710mm:n lavoille. E5:n ruumaan mahtuu iso akku, esim. 2 x 5300 mAh:n Genssit. Eli jos ja kun haet pitkää lentoaikaa 6s akulla, niin E5 ei ole sinulle sopiva - se pitää laittaa 12S:lle ja stretchata vähintään 600:ksi pidemmän lentoajan saavuttamiseksi, en tosin ole testannut 12S 3300 mAh:n akuilla 550mm lavoilla kun ei ole sopivaa KV-arvon moottoria..
Logon muovirunko taas on äärimmäisen kevyt ja kestävä, minullakin tuo Logo 600SE painaa scalekopan kanssa saman kuin Trex 700E vakiokopalla ja sekin pyörittää 710mm:n lapoja. Jos ja kun tuo Logo 550SX käyttää samaa runkoa, niin totta on, että se painaa lentokunnossa saman kuin kilpailijansa ilman akkua. Logon osat ovat suhteellisen halpoja, rungon puolikkaatkin luokkaa 25€. Lisäksi Logo on helppo venyttää kun peräputkia ja hihnoja saa eri kokoluokkiin. Logo syö tuon vakio heribone-päärattaansa alle 200:ssa lennossa, mutta ne on halpoja ja kannattaa vaihtaa jossain 150:n lennon tietämissä - nyt siihen saa leveämpiä heribone -rattaita (550SX:ssä vakiona?) tai vinohampaisia Delrin rattaita. Logoon ei kuitenkaan mahdu 4400 mAh:n akkua isompi 6S akku
.
Trex 550:n minulla oli myös aikoinaan, eikä siinä letkuksi haukutussa rungossa ole mitään vikaa (tai ainakaan noin parinsadan lennon aikana ei sitä huomannut), mutta kevyemmän luokan kopteri se on kuin E5.
E5:ssä kaikkea on enemmän, kuten tehoa, painoa, poppista..
- eli tuo sanonta 'True 550 class' pitää sen kohdalla paikkansa - kaikki osat on todella laadukkaita rattaita ja nuppia myöten, mutta lentoaika jää lyhyeksi 6S:llä. Muista koptereista en voi sanoa mitään kun ei ole kokemuksia sellaisista.
Summasummarium: minulta ääni Logolle - valtteina keveys, kestävyys ja yksinkertaisuus
#Jari