Kirjoittaja Aihe: Assault 700 DFC  (Luettu 71753 kertaa)

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Assault 700 DFC
« Vastaus #25 : 22 Lokakuu, 2013, 23:40:02 »
Vois ehkä olla mahdollista vertailla näitä KL:n 700n DFC: kanssa?

Kentällähän noita on jatkossa helppo vertailla.

Meinaatko että maltat odotella kevääseen asti tän kanssa?  ;)

Tosiaan tuosta perästä; mulla on klappia perälavanpitimissä kyllä ja hyvin on toiminut varmaan tuommoiset reilu 100 lentoa. Oisko se sitten tuo uuden mallin perä kun kestää (sekä ne nitron maltilliset kiekat)?
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Assault 700 DFC
« Vastaus #26 : 22 Lokakuu, 2013, 23:40:56 »
Onko peräakseli suora vai boordilla?

On pykälä näköjään..
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Assault 700 DFC
« Vastaus #27 : 23 Lokakuu, 2013, 00:09:17 »
Vaihtaisin!
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Assault 700 DFC
« Vastaus #28 : 23 Lokakuu, 2013, 06:32:09 »
Lainaus
Tosiaan tuosta perästä; mulla on klappia perälavanpitimissä kyllä ja hyvin on toiminut varmaan tuommoiset reilu 100 lentoa. Oisko se sitten tuo uuden mallin perä kun kestää (sekä ne nitron maltilliset kiekat)?

Maltilliset kiekat auttaa varmasti. Mutta miksi sitä välystä ei ottaisi pois. Korjaus kestää max 15 min ja uudet kuulalaakerit maksaa laakerit muutaman euron. Ei noi välykset yleensä käytössä parane.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa petrim

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Assault 700 DFC
« Vastaus #29 : 23 Lokakuu, 2013, 06:44:38 »
On se kyllä nätin näköinen kopukka. Koskakohan tuo tulee euroopan varastoon.  ::)
Trex 600 / Compass Knight 50 Sport / TT Mini Titan E325s / Solo Pro 100 3D 3G / Stein Models Messerschmitt BF109-T / Great Planes Syncro / Tarot Quad+Naza / Reptile Quad+Naza, FlySky/DJT telemetry mod + muut lelut

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Assault 700 DFC
« Vastaus #30 : 23 Lokakuu, 2013, 06:54:19 »

Maltilliset kiekat auttaa varmasti. Mutta miksi sitä välystä ei ottaisi pois. Korjaus kestää max 15 min ja uudet kuulalaakerit maksaa laakerit muutaman euron. Ei noi välykset yleensä käytössä parane.

Jep, tarkoitus on toki vaihtaa noi laakerit pikimmiten.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Assault 700 DFC
« Vastaus #31 : 23 Lokakuu, 2013, 09:11:14 »
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Assault 700 DFC
« Vastaus #32 : 23 Lokakuu, 2013, 09:29:15 »
Varmaan tarkoitit tätä settiä tilalle? : http://www.trex-store.com/torque-tube-rear-drive-gear-p-3790.html

Toihan se uusin on.
Voipi olla että menee myös lavanpitimet ja laakerit vaihtoon.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Assault 700 DFC
« Vastaus #33 : 23 Lokakuu, 2013, 09:48:53 »

Toihan se uusin on.
Voipi olla että menee myös lavanpitimet ja laakerit vaihtoon.

No ei siihen kuole jos joutuu ostamaan myös ne.. Tai sitte poraan vanhaan hubiin isomman reijän :D
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Assault 700 DFC
« Vastaus #34 : 23 Lokakuu, 2013, 11:12:21 »
No ei siihen kuole jos joutuu ostamaan myös ne.. Tai sitte poraan vanhaan hubiin isomman reijän :D
Mieluumim lentele alkuperäisellä.
Hubia on muutetu muutenkin kun reiän osalta.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Assault 700 DFC
« Vastaus #35 : 23 Lokakuu, 2013, 11:20:36 »
Mieluumim lentele alkuperäisellä.
Hubia on muutetu muutenkin kun reiän osalta.

En nyt tosissani ollut hubia modaamassa  ;)
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Assault 700 DFC
« Vastaus #36 : 23 Lokakuu, 2013, 11:42:12 »
Lavanpitimet toki myös. Toi setti on alunperin 800:lle, mutta tuli upadetksi 700:lle. Kyllä kestää. Ite oon noita vanhoja hajottanut 3 ilmaan nitrolla.
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Assault 700 DFC
« Vastaus #37 : 23 Lokakuu, 2013, 12:05:45 »
Lavanpitimet toki myös. Toi setti on alunperin 800:lle, mutta tuli upadetksi 700:lle. Kyllä kestää. Ite oon noita vanhoja hajottanut 3 ilmaan nitrolla.

Täytyy laittaa nuo hankintalistalle.. Mikähän juoni alunperin edes tehdä akselista kapeampi hubin kohdalta??
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Assault 700 DFC
« Vastaus #38 : 23 Lokakuu, 2013, 17:37:34 »
Koska 600:sen perähubi on sama, mutta akseli ohuempi.
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Assault 700 DFC
« Vastaus #39 : 23 Lokakuu, 2013, 19:00:46 »
Tässä pohdiskelen paikkaa noparille. Jos laittaiskin noparin nupin takapuolelle? Siinä olis hyvä paikka muuten mutta joutuu johtoja jatkamaan.
Jäähtyis ainakin hyvin ja jos päättää palaa niin ei polta koko härveliä :) Mitä mieltä?
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Assault 700 DFC
« Vastaus #40 : 23 Lokakuu, 2013, 19:28:49 »
Juu on niitä tuossa kohtaa monet pitäneet.

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Assault 700 DFC
« Vastaus #41 : 23 Lokakuu, 2013, 19:43:44 »
Juu on niitä tuossa kohtaa monet pitäneet.

Näin olen ollut näkevinäni joskus jollain..  Heti kun saa akkuja niin pääsee testaamaan mahtuuko ne pois taka kautta. Tossa mikään muu ei ahdista kun noi boomin tuet. Olis hiton hienoa jos ei tarvitsisi canopyä iroittaa akkujen takia 8)
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Assault 700 DFC
« Vastaus #42 : 23 Lokakuu, 2013, 21:07:37 »
Mulla on Yge 160 HV siinä takana. Pikkasen lämpee, mutta oikein hyvä siinä. Akku mahtuu ainakin 700E:ssä takakautta oikeen hyvin.
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Assault 700 DFC
« Vastaus #43 : 23 Lokakuu, 2013, 21:42:12 »
Tässä pohdiskelen paikkaa noparille. Jos laittaiskin noparin nupin takapuolelle? Siinä olis hyvä paikka muuten mutta joutuu johtoja jatkamaan.
Jäähtyis ainakin hyvin ja jos päättää palaa niin ei polta koko härveliä :) Mitä mieltä?

Mulla on nopari 120 Castel kopan alla radio-osassa. Sillai ovat muutkin laittaneet.
Kesällä oli puhallin apuna jäähdyttelemässä.Cosmoll a ei ole edes puhlkua. Hyvin on toimineet.
« Viimeksi muokattu: 23 Lokakuu, 2013, 21:59:42 kirjoittanut Matti Häkkinen »
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Assault 700 DFC
« Vastaus #44 : 23 Lokakuu, 2013, 22:10:32 »

Mulla on nopari 120 Castel kopan alla radio-osassa. Sillai ovat muutkin laittaneet.
Kesällä oli puhallin apuna jäähdyttelemässä.Cosmoll a ei ole edes puhlkua. Hyvin on toimineet.

Varmasti toimiikin. Mulla on vaan nyt toi castle80HV menossa tohon. Käy varmasti paljon kuumempana? 700mx 510kv + 80HV toimii kuitenkin ilmeisesti hyvin jollei smäkkiä lennätä :)
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Assault 700 DFC
« Vastaus #45 : 23 Lokakuu, 2013, 22:39:52 »
Varmasti toimiikin. Mulla on vaan nyt toi castle80HV menossa tohon. Käy varmasti paljon kuumempana? 700mx 510kv + 80HV toimii kuitenkin ilmeisesti hyvin jollei smäkkiä lennätä :)

Virta piikit ovat vain yksi noparin mitoitus peruste. Noita piikkejä tulee nopeista suunnanmuutoksista. Suuret ja pitkäaikaiset tehot vaaditaan taas nopeassa taivaslennossa kuten tuikat silmukat ja funnelit.
 
Mitoitukseen en ota kantaa mutta 700E DFC kitin mukana tulee 120 castle. Tunetusti Align ei laita liian isoja sähköosia kitteihinsä.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Assault 700 DFC
« Vastaus #46 : 24 Lokakuu, 2013, 01:08:54 »
Joku mun mielestäni oli lentänyt 80 A noparilla 700 kokoista. En vaan kuolemaksenikaan muista kuka ja mikä nopari, mutta taitava lentäjä.

Kuitenkin, mun mielestä jää vähän rajalle tai oikeastaan alle, tuo tarkoittais noin 3,5 kW tehoja joka on aika vähän tuon kokoiselle. Juju on oikeastaan siinä miten lentää. Pehmeää 3d lentoa kestää vetää vähän pienemmillä kierroksilla todella mainiosti, mutta se vaatii taitoa. Taitamattomampi kaveri vetää helposti teholla ja silloin alkaa amppeerit juosta.

Jos lentotyyli on pehmeä ja todellisella pitch managmentilla tehtyä lentoa, se toimii varmasti. Esimerkiksi omalta kohdaltani en luottais, koska homman mennessä vähän pieleen, repaisen teholla korjauksen. Se ei tarvi kuin pari rajua korjausta tikulla, väärin tehty tik tok tms. niin virtaa lähtee. Kokemattomampi käyttää helposti enemmän tehoa kuin pro-pilotti.

Mitoita mielummin vähän yli kuin ali, jos se kärähtää, on parempi osata autorotaatio + toivoa ettei syty tuleen. Pelkkä epäonnistunut autorotaatio tekee kalliimman vahingon kuin nyt ostettuna riittävän iso nopari. Jos se palaa liekillä, siinä menee muutakin rikki kuin pelkästään törmäysksen voimasta hajoavia osia.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Assault 700 DFC
« Vastaus #47 : 24 Lokakuu, 2013, 01:09:53 »
Joku mun mielestäni oli lentänyt 80 A noparilla 700 kokoista. En vaan kuolemaksenikaan muista kuka ja mikä nopari, mutta taitava lentäjä.

Kuitenkin, mun mielestä jää vähän rajalle tai oikeastaan alle, tuo tarkoittais noin 3,5 kW tehoja joka on aika vähän tuon kokoiselle. Juju on oikeastaan siinä miten lentää. Pehmeää 3d lentoa kestää vetää vähän pienemmillä kierroksilla todella mainiosti, mutta se vaatii taitoa. Taitamattomampi kaveri vetää helposti teholla ja silloin alkaa amppeerit juosta.

Jos lentotyyli on pehmeä ja todellisella pitch managmentilla tehtyä lentoa, se toimii varmasti. Esimerkiksi omalta kohdaltani en luottais, koska homman mennessä vähän pieleen, repaisen teholla korjauksen. Se ei tarvi kuin pari rajua korjausta tikulla, väärin tehty tik tok tms. niin virtaa lähtee. Kokemattomampi käyttää helposti enemmän tehoa kuin pro-pilotti.

Mitoita mielummin vähän yli kuin ali, jos se kärähtää, on parempi osata autorotaatio + toivoa ettei syty tuleen. Pelkkä epäonnistunut autorotaatio tekee kalliimman vahingon kuin nyt ostettuna riittävän iso nopari. Jos se palaa liekillä, siinä menee muutakin rikki kuin pelkästään törmäysksen voimasta hajoavia osia.


Se kaveri on Jonnis (Jönssi)
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Assault 700 DFC
« Vastaus #48 : 24 Lokakuu, 2013, 09:09:15 »
Joku mun mielestäni oli lentänyt 80 A noparilla 700 kokoista. En vaan kuolemaksenikaan muista kuka ja mikä nopari, mutta taitava lentäjä.

Kuitenkin, mun mielestä jää vähän rajalle tai oikeastaan alle, tuo tarkoittais noin 3,5 kW tehoja joka on aika vähän tuon kokoiselle. Juju on oikeastaan siinä miten lentää. Pehmeää 3d lentoa kestää vetää vähän pienemmillä kierroksilla todella mainiosti, mutta se vaatii taitoa. Taitamattomampi kaveri vetää helposti teholla ja silloin alkaa amppeerit juosta.

Jos lentotyyli on pehmeä ja todellisella pitch managmentilla tehtyä lentoa, se toimii varmasti. Esimerkiksi omalta kohdaltani en luottais, koska homman mennessä vähän pieleen, repaisen teholla korjauksen. Se ei tarvi kuin pari rajua korjausta tikulla, väärin tehty tik tok tms. niin virtaa lähtee. Kokemattomampi käyttää helposti enemmän tehoa kuin pro-pilotti.

Mitoita mielummin vähän yli kuin ali, jos se kärähtää, on parempi osata autorotaatio + toivoa ettei syty tuleen. Pelkkä epäonnistunut autorotaatio tekee kalliimman vahingon kuin nyt ostettuna riittävän iso nopari. Jos se palaa liekillä, siinä menee muutakin rikki kuin pelkästään törmäysksen voimasta hajoavia osia.

Luulen että tää setuppi toimii vallan mainiosti mulle. Nykyisellä lentotyylillä menee 450 rexillä 4.40min jälkeen noin 1450mah sisälle 2200mah akkuun. Eli sähkön kulutus varsin maltillista :)

Nopari sijoittuu tonne alumiiniselle takahyllylle juuri siitä syystä jos syttyy palamaan niin ei välttämättä polta koko roskaa. No sittenhän se selviää paljonko sähköä kuluu kun tän saa ilmaan ;) Hienoa kuitenkin kun porukat viitsii mun puolesta miettiä näitä älä tee näin säästät ehkä myöhemmin tyyppisiä skenaarioita. Kiitos siitä!

Tossa vielä miten ammattilainen lennättää vastaavalla setupilla: 
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Assault 700 DFC
« Vastaus #49 : 24 Lokakuu, 2013, 09:12:57 »

Se kaveri on Jonnis (Jönssi)

Kiitos Jönssille mosasta ja noparista. Hienosti toimii(ainakin ilman nuppia ja perää:)
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2248 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Marraskuu, 2013, 22:52:28
kirjoittanut kekke
0 Vastauksia
5633 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Tammikuu, 2014, 20:41:13
kirjoittanut Mh
0 Vastauksia
1928 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Joulukuu, 2014, 17:18:20
kirjoittanut Otou