Kirjoittaja Aihe: Tee se itse multikopteri  (Luettu 100531 kertaa)

Poissa Henry.

• Opetteleva torppari
  • **
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #125 : 10 Helmikuu, 2014, 18:35:35 »
« Viimeksi muokattu: 10 Helmikuu, 2014, 18:37:23 kirjoittanut Henry. »

Poissa mikek

• Seniori torppari
« Vastaus #126 : 10 Helmikuu, 2014, 19:04:42 »
Eipä tuolla taajuudella heirveä kaualle lennellä ilman häiriöitä ja välissä olevat esteet aiheuttaa välittömästi lumisadetta. Itsellä on Väättärin aikoinaan tekemät antennit ja Madpilot myy niitä nykyään. Hyvin ovat toimineet ja uskallan suositella. Oon kokeillu myös perus patukkaa lähettimessä ja cloveria vastaanottimessa ja hyvin pelitti sekin yhdistelmä. Perusantennit on siitä hyviä ettei niitä saa millään rikki...
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Henry.

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #127 : 13 Helmikuu, 2014, 08:42:27 »
Onko nää akut mistään kotosin? C arvot omaan setuppiin kyllä riittäisi.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=35806

Poissa Makke76

• Pro torppari
« Vastaus #128 : 13 Helmikuu, 2014, 10:49:34 »
Onko nää akut mistään kotosin? C arvot omaan setuppiin kyllä riittäisi.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=35806

Kiinasta kotoisin  :o  ;D Itselläni toimineet moitteettomasti eli uskallan suositella. Nyt lennellyt melkein vuoden ja edelleen toimii erinomaisesti.

Poissa Henry.

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #129 : 15 Helmikuu, 2014, 20:15:10 »
Nyt lähti mobius äksönkamera tilaukseen.

Osaattako sanoa että kuuluuko naza m-lite + gps:än kaasu olla flekmaattinen gps modella? Jos vääntää kaasun täysille niin ei kyllä lähde täysillä jos vertaa miten KK2.0 lähti.

Poissa Ves@

• Seniori torppari
  • Team ???
« Vastaus #130 : 15 Helmikuu, 2014, 20:23:01 »
Kuuluu se olla semmonen, varaa tehoo itselleen tarvittaviin korjaus ja paikallaan pito manöövereihin.
Manuaalilla kaikki tehot käytössä.

Poissa mikek

• Seniori torppari
« Vastaus #131 : 15 Helmikuu, 2014, 21:26:42 »
Kk2.0:ssa on muutenkin stick scalea kaasulla ja on ärhäkkäämpi.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Henry.

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #132 : 16 Helmikuu, 2014, 13:22:12 »
Löytyykö tämmöstä piuhaa 1 female -> 2 x male? http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__32036__JST_XH_Parallel_Balance_Lead_3S_250mm_2xJST_XH_.html

Ei millään tunnu löytyvän hobbykingin valikoimista.

Tarkoitus olis liittää toinen male fatsharkkiin ja toinen ulkopuoliseen kennokohtaiseen akkuhälyyn..

Nyt lentelen nazan punavilkkuvalon mukaan mutta tahtoo lasit päässä näkyä aika huonosti.  :o

Poissa Petsku

• Seniori torppari
« Vastaus #133 : 16 Helmikuu, 2014, 13:56:10 »
Irrallisia liittimiä ja niistä ite kolvaamalla ;)

Tietenkään mistään löydä tähän hätään niitä liittimiä. Verticalhobbyllä näyttäis olevan naaraita mutta ei uroksia varastossa.
Naaras
http://www.verticalhobby.com/kauppa/dualsky-pin-female-set-p-218.html

Uros
http://www.verticalhobby.com/kauppa/dualsky-pin-male-set-p-219.html
« Viimeksi muokattu: 16 Helmikuu, 2014, 14:05:57 kirjoittanut Petsku »

Poissa Henry.

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #134 : 16 Helmikuu, 2014, 14:22:18 »
Irrallisia liittimiä ja niistä ite kolvaamalla ;)

Tietenkään mistään löydä tähän hätään niitä liittimiä. Verticalhobbyllä näyttäis olevan naaraita mutta ei uroksia varastossa.
Naaras
http://www.verticalhobby.com/kauppa/dualsky-pin-female-set-p-218.html

Uros
http://www.verticalhobby.com/kauppa/dualsky-pin-male-set-p-219.html

Tilaan akkutilauksen mukana 2kpl näitä niin saan askarreltua niistä. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__51688__JST_XH_Parallel_Balance_Lead_3S_250mm_6xJST_XH_EU_Warehouse_.html

Poissa Henry.

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #135 : 21 Helmikuu, 2014, 19:22:16 »
Kopteri sai jalat allensa. Vielä ootellaan kahta akkua ja kameraa.

Lentopainoa kopterilla nyt 1360g. Lisää tulee vielä 50g kamera ja 40g painavampi akku (3300mAh vs. 4000mAh)

« Viimeksi muokattu: 21 Helmikuu, 2014, 19:28:46 kirjoittanut Henry. »

Poissa Henry.

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #136 : 03 Maaliskuu, 2014, 08:16:27 »
Moi,

Viikonloppuna lennellessä huomasin pari kertaa että ohjaus hävisi hetkeksi ja pisti miettimään tuota fail safea.
Tulee kalliiksi jos kopteri painaa kohti tuntematonta  ;D

Ohjaimena minulla Turnigy X9 v2, joten meneekö tuo linkitetty moduuli tuohon ohjaimeen aivan suoraan painamalla kiinni ja pelaa ilman suurempia kikkailuja?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14349__FrSky_DJT_2_4Ghz_Combo_Pack_for_JR_w_Telemetry_Module_V8FR_II_RX.html

Poissa mikek

• Seniori torppari
« Vastaus #137 : 03 Maaliskuu, 2014, 08:39:04 »
Ohjaimen kolossa on muovinen ulkonema, joka suojaa noita kontaktipiikkejä jotka tulee moduliin. Tuossa FrSky:n modulissa ei ole koloa johon tuo ulkonema uppoisi ja se täytyy poistaa. Itse otin takakannen irti ja kolvilla sulattelin reunoista irti. Oli helpompaa kun dremelöidä. Sen jälkeen napsahtaa nätisti paikalleen.

Fail safe on vähän kakspiippuinen juttu. Asettelin aikoinaan tuohon fail safen ja kävi niin, et yhdessä potikassa oli vika et kun sitä käänsi, sammui mankka hetkeksi. No kopu jatkoi liukuaan eteenpäin aika matalalla ja hiljalleen laskeutuen. Puuhunhan se lopulta liukui ja potkureita sekä jalkaa katkesi. Jos olis kaasu katkennut kokonaan, olis tullut suoraan alas pitkään heinikkoon ja damage olis ollu todennäköisesti pienempi siltä korkeudelta.

Poissa Henry.

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #138 : 03 Maaliskuu, 2014, 09:26:16 »
Itseäni lähinnä kiinnostaa tuo kotiinpalaaminen mikä nazassa on.

On nääs tullut heitettyä aika pitkää lenkkiä ja korkeella et jos kone siellä sammuisi niin jäljelle jäisi pelkkä muovikasa.  8)

Oliko tuota potikkavikaa ennen tuon uuden moduulin asennusta vai mistä se tuli?

Onko jotain kauppoja briteissä mistä tuon saman modulin saisi nopeammin ja edukkaasti?

Poissa mikek

• Seniori torppari
« Vastaus #139 : 03 Maaliskuu, 2014, 09:49:46 »
Vika oli uutena. Tai on se vielläkin, mut en ole koskaan tarvinnu sitä potikkaa ja on jääny fiksaamatta.

Tolla setillä ja tällä antennilla saat lentää niin pitkälle, et fpv kamoista katoaa yhteys ennen kuin ohjaus katkeaa.

Poissa proffa84

• Pro torppari
« Vastaus #140 : 03 Maaliskuu, 2014, 20:08:41 »
Itseäni lähinnä kiinnostaa tuo kotiinpalaaminen mikä nazassa on.

On nääs tullut heitettyä aika pitkää lenkkiä ja korkeella et jos kone siellä sammuisi niin jäljelle jäisi pelkkä muovikasa.  8)

Oliko tuota potikkavikaa ennen tuon uuden moduulin asennusta vai mistä se tuli?

Onko jotain kauppoja briteissä mistä tuon saman modulin saisi nopeammin ja edukkaasti?

nopeesta tai edukkaasta en osaa sanoo mitään mut syssyllä tuli tommonen sivu vastaan... itse kyllä ottaisin tuon paketin niin saa telemetriatkin. Ymmärtääkseni tuossa linkittämässäsi setissä vastari ei oo telemetrialla(voi olla väärässäkin).
Omatekele Quad - vielä kun oppis lentämään, aivot meni vaihtoon(KK2.1)... kuhan oppis tavoille(tai sit pitää odottaa et saa omat aivot vaihtoon)
Gaiku, gaiu 500x, pirteä pikku pöristin Naza-lite+GPS
EuroRC Mini Quad 250 "full" Nazella, EDF-liukuri
Frsky Taranis Plus
"Kirppu" eli siis Walkera QR Ladybird Taranis+AnyTX-combo

Poissa Henry.

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #141 : 05 Maaliskuu, 2014, 21:53:43 »
Iltaa,

Nyt on ropleema. Kusti polki mobius action, naza gps on edessä kopteria kameran kanssa. gps:än johto menee aivan kameran vierestä. Kun kopterin laittaa päälle ja se hakee satelliitit niin ok, mutta kun laittaa mobiuksen päälle niin häviää satelliitit häviää ja alkaa puna-vihreet vilkut.

Ennenkun alan muuttaa mitää nii mitä luulette että auttaako pelkkä johdon siirtäminen (onko häiriöherkkä) vai pitääkö koko gps masto siirtää?

Takanapäin on sitten fatshark lähetin ja radion vastari.

Poissa Henry.

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #142 : 08 Maaliskuu, 2014, 15:42:04 »
Yllä olevan vian onnistuin hävittämään siirtämällä gps -maston pois kameran luota.

Nyt tuntuu kun kopun lentopaino on 1500g että kaasu ei tahdo riittää nazan gps moodissa.

Tänään rysäytin marjapensaaseen kun aloin laskeutumaan liian kovaa ja en saanut enää kaasulla korjattua, mitään ei mennyt rikki.

Onko mahdollistasaada lisää nazaan tehoa vai pitääkö vaan siirtyä isompii potkureihin? Nyt lennelly nylon carbon 9x4,7 gemfaneilla.

Poissa mikek

• Seniori torppari
« Vastaus #143 : 08 Maaliskuu, 2014, 15:59:51 »
Akut 3S -> 4S ja alkaa tapahtua...

Poissa Henry.

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #144 : 08 Maaliskuu, 2014, 17:16:45 »
Akut 3S -> 4S ja alkaa tapahtua...

Eikö nazaa pysty mitenkää mukiloimaa koska tuntuu manual modessa olevan kyllä potkuja. Ja saman muistan KK 2.0:sta.

Poissa PetriK

• Tavallinen torppari
« Vastaus #145 : 08 Maaliskuu, 2014, 18:13:43 »
Onko mahdollistasaada lisää nazaan tehoa vai pitääkö vaan siirtyä isompii potkureihin? Nyt lennelly nylon carbon 9x4,7 gemfaneilla.

Itse ajelen vastaavalla rungolla 3S akulla, 1000kv moteilla ja 10x4.5 huiskilla. Tällä setupilla tuntuu kopteri liikkuvan hyvin/tasaisesti ja lujaakin alas tultaessa vauhtia saa nätisti himmailtua n. 80% kaasulla.
HJ450 APM FPV // F550 APM GPS GIMBAL FPV // 9xr

Poissa Henry.

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #146 : 09 Maaliskuu, 2014, 20:54:55 »
Mistä laakerit noihin motteihin? Varalle pitäisi ainakin tilata, vähän tuntuisi kahdessa motissa olevan ääntä laakereissa kun paikallaan pyörittelee.
Tilaus suomesta/euroopasta?

Hobbyking näyttää kahta kokoa tolle motille spare partseissa, et meneekö tohon 2kpl saman kokosia vai erikokoisia?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25081__NTM_Prop_Drive_Series_28_30S_900kv_270w_short_shaft_version_.html

Poissa taski63

• Seniori torppari
« Vastaus #147 : 10 Maaliskuu, 2014, 07:21:53 »
En ole ko. moottoreita nähnyt, joten arvailuksi menee, mutta vähän oudolta kuulostaa kumpikin laakeri tuohon mosaan. Jos akseli on 3 mm, ja listalla olevien sisämitat on 5 ja 10 mm... Ota se viallinen laakeri ulos, mittaa se ja katsele kotimaisten kauppojen listoilta (mitat ilmoitetaan: sisähalkaisija x ulkohalkaisija x korkeus).

Itse tilasin DT750:n laakerit Jyväskylästä (rcm.fi).
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa mikek

• Seniori torppari
« Vastaus #148 : 10 Maaliskuu, 2014, 09:10:37 »
Mitat tais olla 3x8x4 ja 3x7x3. Siis ulkomuistista heitettynä... Hobbyfactory.fi:stä löysin hajonneen laakerin ja saksasta tilailin ebay:stä toiset.

Poissa Henry.

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #149 : 11 Maaliskuu, 2014, 10:21:54 »
Mitat tais olla 3x8x4 ja 3x7x3. Siis ulkomuistista heitettynä... Hobbyfactory.fi:stä löysin hajonneen laakerin ja saksasta tilailin ebay:stä toiset.

Tarkistin muiltakin forumeilta tuon, olet oikeassa. Brtianian rc laakerikaupassa on paljon valinnanvaraa.
Moottoripyöräilystä muistan että laakereiden pyörimisnopeudella on suuri merkitys niitä valittaessa, ja suuri merkitys hintaan.
Mites tässä hommassa? Alhaalla linkit erilaisiin laakerivaihtoehtoihin:

http://www.rcbearings.co.uk/index.php?route=product/search&filter_name=3x8x4%20
http://www.rcbearings.co.uk/index.php?route=product/search&filter_name=3x7x3
« Viimeksi muokattu: 11 Maaliskuu, 2014, 11:30:32 kirjoittanut Henry. »

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
7 Vastauksia
5119 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Kesäkuu, 2010, 07:53:00
kirjoittanut maek
16 Vastauksia
9967 Lukukerrat