Itellä oli tollaset multistarit jotka on nyt hyllyssä ja siellä pysyvätkin todennäköisesti. Yhdestä paloi bec (muissa ei ollut), kyseessä on käsitykseni mukaan jonkin asteinen tyyppivika. Tilalle tuli afrot joissa on SimonK firmis valmiiksi joka on multihommissa melko yleisesti käytössä. Mielestäni afrot on pelanneet loistavasti, pieni bec voi tulla ongelmaksi on virtaa syötetään isolle määrälle laitteita escien kautta. Käsittääkseni myös noita Plusheja ja blue series escejä käytetään paljon, mutta porukka päivittää niihin firmiksen itse.
Moottoreiksi ottaisin itse 1000 tai 900Kv:t. Itsellä on käytössä x-mallisessa quadissa 1000 ja 750Kv-moottorit ja lentopaino on n. 1,1-1,2kg. Noilla 750Kv ja 10x4,7 propelleilla kopteri on rauhallinen liikkeissään (ihan mukava lentää kuitenkin) ja 1000Kv:n moottoreilla vauhtia on jo todella reilusti. Nuo minun 750Kv:n moottorit on NTM-sarjaa ja niissä ei laakerit kauaa kestäneet ennen kuin alkoivat rahisemaan. En kuitenkaan kauheasti miettisi tuota koska laakereiden vaihto on varsin helppoa ja n. 10€ saa ebaysta uudet laakerit neljään moottoriin. Tulikohan noissa NTM-moottoreissa mukana ne kiinnikkeet yms. sälät? Ite muistelen ettei tulisi muuta kuin moottori.
Akuissa kallistuisin ehkä 4s:än puoleen, en tosin osaa sanoa paljonko käytännön ero on 3s vs 4s. Joskus kun laskeskelin tällä(
http://www.ecalc.ch/xcoptercalc.htm?ecalc&lang=en) seuraava isompaa kopteria niin totesin että 4s akut olisivat melko järkevät. Tosin nyt on taas paljon pienempi härveli työn alla jossa voin hyödyntää 3s akkuja. Huomaa myös että isompi akku kasvattaa aina kopterin painoa joka taas vaikuttaa lentoaikaan sekä siihen miltä kopteri tuntuu. Mulla itellä on 3,7 ja 4,5Ah:n akkuja (3s) ja saan melkein samat lentoajat, eroa ehkä reilu minuutti, kuitenkin tuolla 3,7Ah:n akulla kopteria on mielestäni mukavampi lentää.
Itse tilaisin reilusti propelleja alkuun (enemmänkin olisi tarvittu), koska niitä menee alussa paljon varsinkin jos ei ole mitään lentokokemusta. Ehkä ottaisin lisäksi varalle muutaman accessory packin jos NTM-moottoreihin päädyt, harmittaa pirusti kun uusi "lelu" on maassa jonkun pikkuosan takia.
Toivottavasti joku pidemmälle edennytkin kommentoi valintoja.