Kirjoittaja Aihe: Tee se itse multikopteri  (Luettu 102672 kertaa)

Poissa petrim

• Pro torppari
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #75 : 06 Joulukuu, 2013, 08:49:49 »
No joko paketti on kasassa?  :o Kuvia kuvia..  ;D
Trex 600 / Compass Knight 50 Sport / TT Mini Titan E325s / Solo Pro 100 3D 3G / Stein Models Messerschmitt BF109-T / Great Planes Syncro / Tarot Quad+Naza / Reptile Quad+Naza, FlySky/DJT telemetry mod + muut lelut

Poissa Henry.

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #76 : 07 Joulukuu, 2013, 17:58:55 »
Nyt pari lentoa otettu ja ei mitään hyvää sanottavaa vielä.

lähtee lentämään minne sattuu oikeastaan ja joutuu tiputtamaan alas ettei osu mihinkään.

Kerran lähtenyt sl- päällä aika vakaasti mutta lähtee driftaamaan. Olen pitänyt konetta ulkona ennen lentoa,
että lämpötila ei vaikuttaisi kopteriin niin paljoa.

KK2.0:llassa 1.2 firmware sisällä eikä ole sitä päivityspalikkaa että saisi uutta sisälle.

self leveli päällä lentää kuin jossain puurossa.

Poissa mikek

• Seniori torppari
« Vastaus #77 : 07 Joulukuu, 2013, 18:46:54 »
FC kalibroitu?
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Petsku

• Seniori torppari
« Vastaus #78 : 07 Joulukuu, 2013, 18:56:00 »
Nyt pari lentoa otettu ja ei mitään hyvää sanottavaa vielä.

lähtee lentämään minne sattuu oikeastaan ja joutuu tiputtamaan alas ettei osu mihinkään.

Kerran lähtenyt sl- päällä aika vakaasti mutta lähtee driftaamaan. Olen pitänyt konetta ulkona ennen lentoa,
että lämpötila ei vaikuttaisi kopteriin niin paljoa.

KK2.0:llassa 1.2 firmware sisällä eikä ole sitä päivityspalikkaa että saisi uutta sisälle.

self leveli päällä lentää kuin jossain puurossa.

Missä päin asustelet? Espoon suunnalta löytyy kikkare päivitykseen.

Poissa zapster

• Tavallinen torppari
« Vastaus #79 : 08 Joulukuu, 2013, 12:19:10 »
Mulla taas 1.2 softa toimii muutwn mutta selflevel wi pidä kopteria vaaterissa

Petsku: jos palikka joutaa lainaan niin voisin sen ottaa

Poissa Henry.

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #80 : 10 Joulukuu, 2013, 14:25:29 »
Moi,

Jos tuon kikkareen saisi lainaan, asun itse Jyväskylän suunnilla, että onkohan täällä päin kellään tuota härpäkettä lainattavaksi?

Tietenkin kusti polkee jos on tarvetta?

Entä, onko noita myynnissä suomessa missään?

Poissa Henry.

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #81 : 11 Joulukuu, 2013, 18:35:09 »
Noniin, tein muutoksen. Asensin KK2.0 mukana tulleen vaahtomuovin kanssa kopteriin ja nyt lentää sl päällä todella vakaasti.

Poissa Henry.

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #82 : 19 Joulukuu, 2013, 20:06:08 »
Noniin, nyt on tullut leijuteltua konetta ja potkureita katkeillut. Pitää vaihtaa paikkaa kun osuu aina betoniseen kanttariin ja naks. Olisi pitänyt alunperin tilailla noita potkureita varastoon ettei aina tarvitse odotella että kusti polkee.

Poissa petrim

• Pro torppari
« Vastaus #83 : 19 Joulukuu, 2013, 22:50:45 »
Tulipahan tilattua tuo sama runko ja ihan kivalta näyttää. Vähän pieneltä se tosin tuntuu, taitaa mennä vaimolle ekaksi kopuksi.
Tosi jämäkkä paketti kyllä, hiilaria runkolevy, jalat voisivat olla vähän paremmin tehty. Yllätyin kyllä muuten laadusta, ruuvireiät just kohdillaan eikä huonoja kierteitäkään. Kasaamisessa meni 15 min.
Eikun tilaamaan sähköjä.

Millä ropeleilla olet ajellut? Siis koko ja "nousu"?
Trex 600 / Compass Knight 50 Sport / TT Mini Titan E325s / Solo Pro 100 3D 3G / Stein Models Messerschmitt BF109-T / Great Planes Syncro / Tarot Quad+Naza / Reptile Quad+Naza, FlySky/DJT telemetry mod + muut lelut

Poissa Henry.

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #84 : 20 Joulukuu, 2013, 14:14:22 »
Moi,

ropelleina on ollu gemfanin 9x4,7 nylon carbonit. Jossain vaiheessa pitää kokeilla 10" potkureilla.

Itse en laittanut tuon rungon mukana tulleita jalkoja ollenkaan vaan tilasin DJI:n jalat.
« Viimeksi muokattu: 20 Joulukuu, 2013, 14:18:58 kirjoittanut henry.lindgren »

Poissa petrim

• Pro torppari
« Vastaus #85 : 20 Joulukuu, 2013, 16:57:20 »
Kiitos infosta, pitää tilailla.  ;)

Poissa Henry.

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #86 : 21 Joulukuu, 2013, 00:03:06 »

Poissa Henry.

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #87 : 23 Joulukuu, 2013, 20:57:19 »
Kertokaas te jotka näitä omistatte niin kannattaako ostaa FatShark Teleporter V3 kitti? 150€ näyttäisi maksavan.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__43057__FatShark_Teleporter_V3_RTF_FPV_Headset_System_w_Camera_and_5_8G_TX.html

Poissa petrim

• Pro torppari
« Vastaus #88 : 24 Joulukuu, 2013, 00:28:45 »
En lähtis, resoluutio todella huono. Katso sellasta jossa minimi se 640*xxx
Tuo 320*240 on ihan sumussa ajoa. Eli kuin kattois mcgyveriä fullhd töllöstä, onneton kuvan laatu. ;D

Poissa pilot4fn

• Seniori torppari
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
« Vastaus #89 : 24 Joulukuu, 2013, 07:34:06 »
Kertokaas te jotka näitä omistatte niin kannattaako ostaa FatShark Teleporter V3 kitti? 150€ näyttäisi maksavan.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__43057__FatShark_Teleporter_V3_RTF_FPV_Headset_System_w_Camera_and_5_8G_TX.html

Petrim jo minitsikin kuvan laadusta. Mull on tämän FatShark BaseSD:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__33475__FatShark_BASE_SD_FPV_Headset.html

Näissä BaseSD lasseissa on hyvä resoluutio ja kuvakenttä on 35 astetta. Noissa muissa FatShark laseissa kuvakenttä onvain 25 astetta.

Olen todella tyytyväinen ostamiini laseihin. Suosittelen.

P.S. Ostin lasit Espanjasta, eli täältä:
http://www.electronicarc.com/catalogo/product_info.php?cPath=43_68_137&products_id=512&osCsid=faa84f7d6d9fdf8659b40ed8118f3d21

Toimitus oli kolmessa päivässä kuriirilla kotiin.
« Viimeksi muokattu: 24 Joulukuu, 2013, 07:46:45 kirjoittanut pilot4fn »
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Henry.

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #90 : 24 Joulukuu, 2013, 11:25:17 »
Varmasti isommalla rahalla saa parempia, en epäile yhtään.
Tuohon 150€ kun saa kaikki, jopa muistikortille nauhoittavan kameran.

Pykälää kalliimmassa on jo sitten isompi resoluutio mutta kamera ei nauhoita:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__28342__FatShark_PredatorV2_RTF_FPV_Headset_System_w_Camera_and_5_8G_TX.html

Onko forumilla ketää joka omistaisi nuo 150€ vermeet?

Arvostelua youtubesta:

Poissa Henry.

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #91 : 28 Joulukuu, 2013, 21:38:17 »
Osaako joku kertoa miksi mun KK2.0 ei näytä jännitettä? 0,0V on taulussa.

Nopareina afrot ja kaikki kiinni kk:ssa, ei katkottu johtoja.

Poissa Ves@

• Seniori torppari
  • Team ???
« Vastaus #92 : 28 Joulukuu, 2013, 21:44:28 »
Osaako joku kertoa miksi mun KK2.0 ei näytä jännitettä? 0,0V on taulussa.

Nopareina afrot ja kaikki kiinni kk:ssa, ei katkottu johtoja.

Ootko juottanu boardiin piuhan sille merkittyyn paikkaan ja liittäny piuhan toisen pään ajoakun plussaan ?
Toi tuli ekana mieleen.

Poissa Henry.

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #93 : 28 Joulukuu, 2013, 22:07:02 »
Ootko juottanu boardiin piuhan sille merkittyyn paikkaan ja liittäny piuhan toisen pään ajoakun plussaan ?
Toi tuli ekana mieleen.

Noniin katsoinkin youtubesta tuohon liittyvän videon. Joo taidan jättää tekemättä sillä on jo akkuun tuleva konnekohtainen hälytin olemassa.

Poissa Henry.

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #94 : 04 Tammikuu, 2014, 18:11:41 »
Nyt lenneskelty 11" muovipotkureilla. Paljon vakaampaa menoa kuin 9" potkureilla että pysynyt jo kaks lentoa ropellitkin ehjänä :D

Tämän päivän huonolaatuinen video (paska pokkari) lentelystä:

Poissa oskuk

• Seniori torppari
« Vastaus #95 : 04 Tammikuu, 2014, 18:36:23 »
Hmm, äänet mielenkiintoiset. Oletko koittanut tasapainotaa noita rusettejasi?
Entä kamera, antaako se tarkentaa käsin? Nyt se ei jostain syystä osaa tarkentaa kuin lähelle. Tai jos koittaisit aloittaa videoimisen niin, että kamera näkee jonkun kohteen kaukana, meinaan jos se ei osaa muuttaa tarkennustaan enää aloitettuaan...

Poissa mikek

• Seniori torppari
« Vastaus #96 : 04 Tammikuu, 2014, 20:14:50 »

Onko sulla FC kiinni kopussa niin kuin tuossa kuvassa? Ehdottaisin et siirtäisit sen keskelle. CG on tuossa ison "ympyrän" keskikohdalla mistä tulee piuhat FC:lle. Vaikuttaa kopun käyttäytymiseen jos on noin takana. Akulla haet sit tasapainoa kiinnittäen pohjaan ja siirtämällä taaksepäin keskikohdasta. Tässä auttaa kun laittaa takiastarraa pohjaan sekä akkuun ja akkupannalla kiinni itse kopuun.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Henry.

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #97 : 04 Tammikuu, 2014, 21:45:46 »
Hmm, äänet mielenkiintoiset. Oletko koittanut tasapainotaa noita rusettejasi?
Entä kamera, antaako se tarkentaa käsin? Nyt se ei jostain syystä osaa tarkentaa kuin lähelle. Tai jos koittaisit aloittaa videoimisen niin, että kamera näkee jonkun kohteen kaukana, meinaan jos se ei osaa muuttaa tarkennustaan enää aloitettuaan...

En ole kerennyt tasapainotella ropelleja kun niitä naksunu poikki nii tiuhaan.
Tuo kamera on väliaikanen viritys, videokin huimaa 240p.

Poissa Henry.

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #98 : 04 Tammikuu, 2014, 21:49:33 »
Onko sulla FC kiinni kopussa niin kuin tuossa kuvassa? Ehdottaisin et siirtäisit sen keskelle. CG on tuossa ison "ympyrän" keskikohdalla mistä tulee piuhat FC:lle. Vaikuttaa kopun käyttäytymiseen jos on noin takana. Akulla haet sit tasapainoa kiinnittäen pohjaan ja siirtämällä taaksepäin keskikohdasta. Tässä auttaa kun laittaa takiastarraa pohjaan sekä akkuun ja akkupannalla kiinni itse kopuun.

KK oli aluksi kiinni tuossa keskellä suoraan nylon paloilla. Sit purin koko roskan ja laitoin sen tuohon taaemmaksi KK:sen vaahtomuovikotelon kanssa.
Kuinka paljon tuo sijainti voi vaikuttaa lopputulokseen jos ei ole täysin keskellä ropelleja?

Akkua ei tuohon runkoon saa pohjaan kun ottaisi ensimmäisenä maahan kiinni, ajatuksena oli että laittaisi jonkun laskutelineen tuohon runkoon niin saisi sen akun juurikin pohjaan.

Harmikseni noissa afroissa on aivan liian lyhyet johdot virranjakolevyltä noparille.

Poissa mikek

• Seniori torppari
« Vastaus #99 : 04 Tammikuu, 2014, 23:53:09 »
Lainaus käyttäjältä: Henry
Kuinka paljon tuo sijainti voi vaikuttaa lopputulokseen jos ei ole täysin keskellä ropelleja
Todella paljon. Tarkoitus on että FC on keskellä kopterin painopistettä. Eli otat kameran keulalta, akun irti ja FC:n. Roikotat ylälevystä kahdella sormella reunoista pitäen katsoen missä kohtaa pysyy "vaaterissa". Siinä on keskipiste. Itsellä on tuo sama runko ilman mitään tavaraa kiinni ja just tsekkasin et se todellakin on siinä missä tuo ympyrä on. Kopterin kallistuessa eteen tai taakse, on liikerata täysin erillainen ja FC on varmasti ihmeissään. Varmaan saa jotenkuten säätäen tuossa kohdassa KK:n säädettyä, mutta kyllä se aika vaativaa on. Lisäksi itse laittaisin sen runkolevyjen väliin suojaan. KK:n kun saa säädettyä, ei sitä pahemmin tarvii kuikuilla. Perussäädöt voi kuikuilla runkolevyjen välistä.

Muistin väärin ja tuossa pidinkin akkua ylhäällä. Kun laittaa kameran keulalle, siirtää akkua vähän taakse ja on kopteri taas tasapainossa. Jos hommaat FPV kamoja, laita ne sinne takaosaan jemmaan ja taas saat akun siirtämisellä tasapainon täydelliseksi.

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
7 Vastauksia
5282 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Kesäkuu, 2010, 07:53:00
kirjoittanut maek
16 Vastauksia
10338 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Kesäkuu, 2011, 00:48:40
kirjoittanut Puhi
44 Vastauksia
40008 Lukukerrat