Kirjoittaja Aihe: BudjettiQuad  (Luettu 29372 kertaa)

Poissa zapster

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: BudjettiQuad
« Vastaus #50 : 18 Joulukuu, 2013, 13:35:43 »
jo se että akun sais aina tasan samaan kohtaan ja piuhat sojottamaan samaan suuntaa taitaa olla työn takana. Pieni heitto akun sijoitukseen saattaa vaikuttaa paljonkin, ainakin isommilla akuilla.

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: BudjettiQuad
« Vastaus #51 : 18 Joulukuu, 2013, 13:46:14 »
Ok, siitä painopisteestä lienee sitten johtunut omat havainnot.
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa Mika Lukumies

  • Pro torppari
  • ****
Vs: BudjettiQuad
« Vastaus #52 : 18 Joulukuu, 2013, 14:55:30 »
Meikäläinen ei nyt oikein ymmärrä tuota tasapainon hakemista kohdalleen.
Oletetaan että takapää painaa aavistuksen enemmän kuin etupää, niin eikös tässä tapauksessa kortti huomaa että "jaahas nyt lähdetään taaksepäin kun takana on hiukan enemmän painoa, pitääpäs lisätä taakse hiukan kierroksia että ollaan taas vaaterissa"
Eikö se kutakuinkin noin toimi?
Ite en ole koskaan tasapainotellut kepakkoja, vaan katsonut että painopiste on suurinpiirtein siellä päin ja hyvin on toiminut.
--Taranis, tuo kaikkien radioiden Tarzan--

Poissa Jaava53

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Quad-kopteri
Vs: BudjettiQuad
« Vastaus #53 : 18 Joulukuu, 2013, 17:05:03 »
Meikäläinen ei nyt oikein ymmärrä tuota tasapainon hakemista kohdalleen.
Oletetaan että takapää painaa aavistuksen enemmän kuin etupää, niin eikös tässä tapauksessa kortti huomaa että "jaahas nyt lähdetään taaksepäin kun takana on hiukan enemmän painoa, pitääpäs lisätä taakse hiukan kierroksia että ollaan taas vaaterissa"
Eikö se kutakuinkin noin toimi?
Ite en ole koskaan tasapainotellut kepakkoja, vaan katsonut että painopiste on suurinpiirtein siellä päin ja hyvin on toiminut.
En osaa sanoa kuinka paljon noihin antureiden (hyrrä ja kiihtyvyys) tietoihin voi luottaa, että niillä vois tarkkaa paikkasäätöä harrastaa. Pieni liukuminen sivulle ei välttämättä näy kiihtyvyysanturin signaalissa juuri ollenkaan. Kun kopteri vielä tärisee, se vain heikentää anturien signaalia.

Kiihtyvyydestä kun pitää tehdä paikkatietoa, se on integroitava ensin nopeudeksi ja sitten vielä matkaksi. Kiihtyvyys on siis melkoisesti epäjalompi suure kuin paikka.
Vanhat ballistiset pitkänmatkan ohjukset, jotka luotti vain hyrrä- ja liihtyvyysantureihin oli melkosen epätarkkoja, vaikka ohjuksen kyyti olikin tasaista: Osuma-alue oli useita kymmeniä kilometrejä säteeltään. 
Elämä on taiteilua nuoralla - astalon kanssa huitoen tippuu ennenpitkää itsekin.

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: BudjettiQuad
« Vastaus #54 : 18 Joulukuu, 2013, 17:45:08 »
Oma vempain on varsinkin kameran kanssa ihan pirusti epätasapainosa, mutta siitä ei ole normaalissa lennossani mitään haittaa. Nopeissa likeissä aivot eivät ehdi mukaan ja silloin on mukkaus varma.

Tuo kiusaava moottori, siinä lie joku johdoista poikki, tarkista kolvaukset, sekä tehtaan että omasi.

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: BudjettiQuad
« Vastaus #55 : 18 Joulukuu, 2013, 19:12:41 »
Meikäläinen ei nyt oikein ymmärrä tuota tasapainon hakemista kohdalleen.
Oletetaan että takapää painaa aavistuksen enemmän kuin etupää, niin eikös tässä tapauksessa kortti huomaa että "jaahas nyt lähdetään taaksepäin kun takana on hiukan enemmän painoa, pitääpäs lisätä taakse hiukan kierroksia että ollaan taas vaaterissa"
Eikö se kutakuinkin noin toimi?
Ite en ole koskaan tasapainotellut kepakkoja, vaan katsonut että painopiste on suurinpiirtein siellä päin ja hyvin on toiminut.
Ei se lauta sitä huomaa että johonkinpäin lähdetään, mutta sen se huomaa että johonkinpäin kallistutaan ja sen se oikaisee. Sen takia tuulenpuuskassa laite kyllä pysyy pystyssä mutta tuuli vie mennessään ellet ohjaa vastaan. Paikallaan pitämiseen tarvitaan GPS. Näin ainakin itse kokeilemissani KK2:ssa ja HKpilotMega2.5:ssa.
Epätasapainon lauta tietenkin korjaa mutta jos esimerkiksi perä on paljon painavampi kuin nokka niin sitä ohjaamiseen tarvittavaa tehoreserviä on huomattavasti vähemmän jäljellä eteenpäin ajamiseen. Eli sitten kun se kunnon tuulenpuuska tulee vastaan niin mitäs teet kun rakkine alkaa kaatua taaksepäin ja perän mosat huutaa jo valmiiksi täysillä... 8)

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: BudjettiQuad
« Vastaus #56 : 18 Joulukuu, 2013, 19:20:13 »
Tarkistin halvalla vatupassilla, että quad oli suurin piirtein vaakatasossa ja tein uuden kalibroinnin. Samalla huomasin receiver testissä, että aile oli joku -7 tikku keskellä, eli sille subtrimmiä samalla. Kyllä se aina vaan lähtee liukumaan johonkin suuntaan, mutta paha sanoa johtuuko osittain tuulesta. Se kyllä lähtee selväati kallistumaan siihen suuntaan mihin liku lähtee, mutta kallistuu hitaasti. Ehkä se ei vaan sitä sitten rekisteröi (toisaalta, paljonko sitä odottaa reilun 20e maksavalta fc:ltä).Trimmillä parani ainakin jonkun verran. Jos ottaisi tuon mukaan seuraavaan sisälennätyspäivään ja koittaisi vähän trimmailla siellä.

Tuli samalla testattua akun kesto ja mitä tapahtuu kun se loppuu... Oli piuha väärin päin kiinni hälyttimessä... 12:30 pientä leijuttelua ympäri takapihaa, kun (onneksi jostain 30cm korkeudelta) akku loppui ja se kippasi täysillä ylösalaisin ja maahan. Chupa Chups kupu pelasti kk:n hienosti... ;D

Täytyy tuota moottoia ihmetellä joskus kun jaksaa.


Edit: Tuota lipumista lukuunottamatta toimii tosi hienosti ja lentää vakaasti. Kaikki asetukset on vielä defaultteja. En kylläkään ole vielä koittanut muuta kuin SL normal modessa.
« Viimeksi muokattu: 18 Joulukuu, 2013, 19:56:31 kirjoittanut jinx »
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa Jaava53

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Quad-kopteri
Vs: BudjettiQuad
« Vastaus #57 : 18 Joulukuu, 2013, 20:29:53 »
Ei se lauta sitä huomaa että johonkinpäin lähdetään, mutta sen se huomaa että johonkinpäin kallistutaan ja sen se oikaisee. Sen takia tuulenpuuskassa laite kyllä pysyy pystyssä mutta tuuli vie mennessään ellet ohjaa vastaan. Paikallaan pitämiseen tarvitaan GPS. Näin ainakin itse kokeilemissani KK2:ssa ja HKpilotMega2.5:ssa.
Eikö noissa lennonohjaimissa ole sekä gyrot (kierto x, y ja z akselien suhteen) että kiihtyvyysanturit (kiihtyvyys x, y ja z akselien suuntaan) - näin ainakin jostain lennonohjaimen speksistä luin.
Jos noin on, niin ideaalisessa tapauksessa kiihtyvyysantureilla voisi kopterin pitää myös paikallaan tai jopa korvaamaan GPS:n ja korkeusmittarin. Mutta signaalissa on aina häiriöitä enemmän kuin tarkka paikkalaskenta sietää.
« Viimeksi muokattu: 18 Joulukuu, 2013, 22:25:21 kirjoittanut Jaava53 »
Elämä on taiteilua nuoralla - astalon kanssa huitoen tippuu ennenpitkää itsekin.

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: BudjettiQuad
« Vastaus #58 : 18 Joulukuu, 2013, 20:54:49 »
Eikö noissa lennonohjaimissa ole sekä gyrot (kierto x, y ja z akselien suhteen) että kiihtyvyysanturit (kiihtyvyys x, y ja z akselien suuntaan) - näin ainakin jostain lennonohjaimen speksistä luin.
Jos noin on, niin ideaalisessa tapauksessa kiihtyvyysantureilla voisi kopterin pitää myös paikallaan tai jopa korvaamaan GPS:n ja korkeusmittarin. Mutta signaalissa on aina häiriöitä enemmän kuin tarkka paikkalaskenta sietää.
Voi ollakin mutta ainakaan nykyiset softat eivät niiden tietojen perusteella itseään paikoita. Ja puhun siis vain niistä kahdesta joita itse olen kokeillut. Mutta jos niillä kiihtyvyysantureilla saataisiin tarkka sijaintitieto laskettua niin miksipä GPS:iä käytettäisiin lainkaan kun niissä tarkkuus kuitenkin on vain metrien luokkaa...

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: BudjettiQuad
« Vastaus #59 : 18 Joulukuu, 2013, 21:19:58 »
Eihän ne anturit pystyis gps:ää korvaamaan käytännössä missään tilanteessa. Vaikka ne sais koneen pidettyä paikallaan, ei ne kuitenkaan tiedä missä se paikallaan on. Mutta jos noissa kiihtyvyysaturit on, niin tåytyy vähän edes ihmetellä miksei ne niitä hyödynnä niin, että paikallaan pysyis.
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: BudjettiQuad
« Vastaus #60 : 18 Joulukuu, 2013, 21:54:09 »
Eihän ne anturit pystyis gps:ää korvaamaan käytännössä missään tilanteessa. Vaikka ne sais koneen pidettyä paikallaan, ei ne kuitenkaan tiedä missä se paikallaan on. Mutta jos noissa kiihtyvyysaturit on, niin tåytyy vähän edes ihmetellä miksei ne niitä hyödynnä niin, että paikallaan pysyis.
Siinäpä se, kyllähän laite teoriassa tietäisi missä se on, laskemalla sijaintinsa muutoksia, mutta ei tietenkään käytännössä. Autossanikin on TOMTOM navi joka osaa paikata GPS:ää kiihtyvyysantureilla esim. tunneliin ajettaessa mutta ei se kovin hyvä siinä ole.
Sitä ihmettelen itsekin että jos niissä laudoissa kiihtyvyysantureitakin on niin miksi ihmeessä ne eivät tee yhteistyötä GPS:n kanssa niin että vaeltelu vähenisi entisestään...

Poissa Jaava53

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Quad-kopteri
Vs: BudjettiQuad
« Vastaus #61 : 18 Joulukuu, 2013, 22:32:47 »
Tossa mun edellisessä viestissä puhuin siis ideaalisesta tilanteesta. Ja totesin vielä, ettei toi paikan laskenta onnistu käytännössä kun antureista tulee niin paljon kohinaa. Mutta, jos ne siis olisivat ideaalisia, niin lentotietokone kykenisi aina laskemaan paikkansa lähtöpaikkaan nähden. Ja tietysti Lat/Lon arvotkin halutussa datumissa, jos lähtöpaikasta ne tiedetään. No, maapallon gravitaatiokin alkais jo sit vaikuttamaan tarkkuuteen - se kun ei ole vakio.

Siinäpä se, kyllähän laite teoriassa tietäisi missä se on, laskemalla sijaintinsa muutoksia, mutta ei tietenkään käytännössä. Autossanikin on TOMTOM navi joka osaa paikata GPS:ää kiihtyvyysantureilla esim. tunneliin ajettaessa mutta ei se kovin hyvä siinä ole.
Sitä ihmettelen itsekin että jos niissä laudoissa kiihtyvyysantureitakin on niin miksi ihmeessä ne eivät tee yhteistyötä GPS:n kanssa niin että vaeltelu vähenisi entisestään...
Tavallinen GPS ei tikuta kovin hyviä paikka-arvoa, tai ei tikuttanut joskus 90-luvulla. Tein joskun kauan sitten testin ja perus GPS laski paikan muutamasta metristä muutamaan kymmeneen metriin säteisen ympyrän sisään. Testissä oli myös diffrentiaali-GPS, joka hakkas tulitikkuaskin sisälle aina kun satelliitit oli yhtään soveliaissa paikoissa taivaalla.
« Viimeksi muokattu: 18 Joulukuu, 2013, 22:38:06 kirjoittanut Jaava53 »
Elämä on taiteilua nuoralla - astalon kanssa huitoen tippuu ennenpitkää itsekin.

Poissa Räpeltäjä

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry, RC-Nummela Ry
Vs: BudjettiQuad
« Vastaus #62 : 19 Joulukuu, 2013, 07:11:28 »
Kokosin vähän kustannuksia, vaikka ei tuo ilmassa ole vieläkään käynyt. Mutta toivottavasti valmiiksi rikkinäisen noparin korvaaminen uudella korjaa sen tilanteen.

Tässä siis paketti, joka BudjettiQuadissa tällä hetkellä:

HobbyKingistä, hinnat dollareina:
Q450 Glass Fiber Quadcopter Frame 450mm - Integrated PCB Version (EU warehouse) - 12,99$
Hobbyking KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board (EU warehouse) - 29,86$
10CM Male to Male Servo Lead (JR) 26AWG (10pcs/set) - 4,75$
Afro ESC USB Programming Tool - 6,65$
10x4.5 SF Props 2pc Standard Rotation/2 pc RH Rotation (Flouro Yellow) - 3,15$
10x4.5 SF Props 2pc Standard Rotation/2 pc RH Rotation (Red) - 3,15$
Afro ESC 30Amp Multi-rotor Motor Speed Controller (SimonK Firmware) - 13,99$ x 4
NTM Prop Drive 28-26 1000KV / 235W (short shaft version) - 15,99$ x 4
NTM Prop Drive 28 Series Accessory Pack - 1,85$ x 4
On-Board Lipoly Low Voltage Alarm 2s~3s (EU warehouse) - 4,13$
OrangeRx R615 Spektrum/JR DSM2 Compatible 6Ch 2.4Ghz Receiver (EU warehouse) - 6,99$
Yhteensä 193,44$, paypalin kurssilla noin 151€.

Ebaystä, euroina:
lIl KK Board AVR USBasp ISP mit 6pin Adapter - 9,99€

Kokonaisuutena tällä hetkellä (lähes) minipalikoilla kokonaiskustannukset 161€ + postit ja mahdolliset alvit. Noita en laskenut tuohon mukaan, kun kaikki riippuu kaikesta. Itse tuli tilattua useammassa erässä ja käytännössä kolmesta paikasta (HK kiina, HK eurooppa, ebay).

Tuossa laskelmassa ei ole huomioitu johtoja, liittimiä yms. pikkusälää. Samoin pois on jätetty ylimääräiset noparit, mottorit, potkurit yms. (Itse en nopareita/moottoreita ottanut ylimääräisiä, ja siitä hyvästä nyt odotellaan kun yksi nopari oli valmiiksi hajalla).

Kaiken kaikkiaan ihan kohtuuhinnoissa se vielä on. Ainakin jos vertaa tuohon Räpeltäjän listaamaan pakettiin... :)

Oho! Kerrankin pysynyt budjettikuri edes hiukan :) Kiitokset laskelmista.
SAB Goblin 630 Competition (V-Bar Silverline)
SAB Goblin 630 (Spartan VX1e)
Futaba T8FGS

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: BudjettiQuad
« Vastaus #63 : 19 Joulukuu, 2013, 07:16:28 »
Oho! Kerrankin pysynyt budjettikuri edes hiukan :) Kiitokset laskelmista.
Olishan tuossa voinut tosiaan vielä säästää noissa komponeneteissa vähän. Esim. Afrojen tilalle jotkut pienemmät noparit yms., mutta noita nyt mahdollisuus käyttää vähän isommassakin laitteessa, jos tuo osoittautuu tarkoitukseensa liian pieneksi (tai menee torpissa niin hajalle, ettei kannata korjata).

Alunperin mä ajattelinkin selviäväni pienemmällä budjetilla kuin tuo, mutta tuppaa jostain syystä tuo nälkä kasvamaan syödessä... ;)
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa Rusakko

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: BudjettiQuad
« Vastaus #64 : 19 Joulukuu, 2013, 09:45:43 »
Ite olen Tossa kasaillut saman tyyppistä settiä
kokonaishinta kipusi 250€ kieppeille. Tosin aloittelevana lennättäjänä piti tuohon laskea ohjain, kaks akkua ja laturi. Käytännössä noihin meni noi 100€, eli itse lentohärpättimen hinnaksi tuli noin 150€ kuten ylläkin.

Poissa zapster

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: BudjettiQuad
« Vastaus #65 : 19 Joulukuu, 2013, 10:18:13 »
Lipovahtia ei välttämättä tarvi KK2.0 kanssa jos jaksaa juottaa 2 piuhaa laudan alle ja usbasp laudan saa 3€ kiinasta jos jaksaa odottaa

Poissa VERTICAL

  • Seniori torppari
  • *****
    • VERTICAL Hobby
Vs: BudjettiQuad
« Vastaus #66 : 19 Joulukuu, 2013, 10:47:16 »
Halvemmalla saa vielä kun tilaa Suomesta, jolloin tuotteet on jo tullattukin ja hinnat sisältävät ALV:in ja postikulut :)  Jos yhtään laskee omalle ajalle hintaa, niin sitten paaaaljon halvemalla :)

Esim.
Säätimet SimonK softalla:
EMAX multirotor 4IN1 ESC, 4 x 25A
http://www.verticalhobby.com/kauppa/emax-multirotor-4in1-esc-25a-p-3554.html

Moottorit + 8 kpl potkureita (CW ja CCW)
4 x EMAX Multi copter motor MT2213-920KV combo
http://www.verticalhobby.com/kauppa/emax-multi-copter-motor-mt2213920kv-combo-p-2798.html

Ilmainen toimitus yli 50 € tilauksille!.
Kopterit, Multikopterit, Lennokit, Autot, Tankit. 10 vuotta ammattitaitoista palvelua harrastajilta.

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: BudjettiQuad
« Vastaus #67 : 19 Joulukuu, 2013, 15:32:25 »
Lipovahtia ei välttämättä tarvi KK2.0 kanssa jos jaksaa juottaa 2 piuhaa laudan alle ja usbasp laudan saa 3€ kiinasta jos jaksaa odottaa
Ei tarvii kuin yhden piuhan. Akusta plussa korttiin riittää.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: BudjettiQuad
« Vastaus #68 : 19 Joulukuu, 2013, 15:37:43 »
kylläkään ole vielä koittanut muuta kuin SL normal modessa.
Niin siis sl:n trimmaaminen löytyy Self Level valikosta.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: BudjettiQuad
« Vastaus #69 : 20 Joulukuu, 2013, 08:37:52 »
Tuo lipovahti oli selvillä kyllä. En vaan halunnut säästää muutamaa euroa sillä, että käräytän koko laudan kolvatessa.
SL:ää pitänee katsoa vielä jos jaksaa, hyvinhän se lentää ja toimii tuota pientä driftausta lukuunottamatta.

Eilen illalla tuli laitettua vielä uusi, lötkömpi virtajohto, vähän siistittyä johdotuksia (hyvin vähän) ja GoPro mount. Se olis käytännössä siis ensimmäistä tallennettua lentoa vaille valmis. :)
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa Jaava53

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Quad-kopteri
Vs: BudjettiQuad
« Vastaus #70 : 20 Joulukuu, 2013, 09:59:17 »
hyvinhän se lentää ja toimii tuota pientä driftausta lukuunottamatta.
Onko multikopteri mahdollista virittää pysymään paikallaan, ilman että se mittaa suoraan korkeutta (korkeusmittari) ja paikkaa (GPS)?
Vaikka propellit pyöris just ideaalisesti ja painopiste olis just aerodynaamisen nostovoiman keksipisteen alla, niin tyynelläkin noiden propellien ilmavirta pyörteilee ja lopulta ajaa kopteria sivu- tai pysty-driftiin. Luulisin.
« Viimeksi muokattu: 20 Joulukuu, 2013, 10:03:41 kirjoittanut Jaava53 »
Elämä on taiteilua nuoralla - astalon kanssa huitoen tippuu ennenpitkää itsekin.

Poissa mop

  • Pro torppari
  • ****
Vs: BudjettiQuad
« Vastaus #71 : 20 Joulukuu, 2013, 10:01:50 »
Onko multikopteri mahdollista virittää pysymään paikallaan, ilman että se mittaa suoraan korkeutta (korkeusmittari) ja paikkaa (GPS)?

On. Vaikka naruilla.
Nano CP X | Nano QX | mCP X bl | China450 | KK1 Quad | Qav250 Naze32 | MK Quad Naza | 680pro Naza | CC Y6 YS-X4 | Liukuri | Autoja | DX4R, DX9 | Klippei

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: BudjettiQuad
« Vastaus #72 : 21 Joulukuu, 2013, 15:31:37 »
2 akullista gopro kyydissä. Kiinnitya suoraan runkolevyyn sillä omalla 3m teipillä plus no more nails kaksipuolisella teipillä. Yllättävän hyvä kuva. Ei ihmeemmin värinöitä tai muutakaan. Laitan videota näytille kun ehdin, vaikkapa tuonne satunnaisiin ilmakuvausvideoihin.

Chupa Chups kupolille pitää keksiä joku parempi kiinnitys. Nykyinen vastakappale, joka oli jo valmiiksi poikki ja liimattu kasaan, meni uudelleen poikki. Ei kestänyt puuhun lentämistä... ;D Mutta ideoita kiinnitykseen otetaan vastaan. Pitäisi olla irrotettavissa ja kiinnitettävissä suht helposti.
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa vmmattil

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: BudjettiQuad
« Vastaus #73 : 05 Helmikuu, 2014, 00:07:36 »
Mitä FPV laitteita olet ajatellut hankkia ja mistä?

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: BudjettiQuad
« Vastaus #74 : 05 Helmikuu, 2014, 07:31:11 »
Hämmentävää... Heti pois mun selainhistoriasta >:(

Eli hienosti ajoitettu kysymys. Parina päivänä tässä noita kun on katsellut. :)

Alun perin ajatus oli budjetti-ideologian mukaisesti hommata jotkut halvimman pään systeemit kiinasta. Mutta nyt kun vähän ihmetellyt, niin eipä siinä tule niin hirveästi eroa vaikka tilais suoraan esim. Fat Sharkit epsanjasta.

Tällä hetkellä houkuttelis valmis paketti Fat Shark Predator jossa paketissa mukana kaikki tai sitten muuten sama paketti mutta ilman kameraa ja sille kameraksi vaikkapa Mobius.

Saako Mobiuksen tuohon Fat Sharkin lähettimeen kiinni ilman ylimääräisiä säätämisiä?
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus