Oi oi oi oi, oi.
Kyllä nyt on messevä lennättää kaiken tuo keventämisen jälkeen.
Ei todellakaan mennyt hukkaan grammojen viilaaminen.
Aiemmin 65% kaasu oli se jota yleisimmin käytin semmoseen rajumpaan lennätykseen.
Nyt ne samat jytkyt lähtee 45% kaasulla
Ja jopa enemmänkin. Siis 20% vähemmän kiekkoja.
Siitä huolimatta kopteri kääntyy nopeammin ja pienemmässä tilassa, liikkeet on terävät, ym.
Akun kapasiteetti pudotettu 4400mAh 3700 milliÄmpäriin.
Silti lentoajat on jopa pidentyneet, tai sanotaanko että, vähintäänkin pysynyt samana, ettei ainakaan liioitella
Minulla on semmonen tunne tullut että, kopteriharrastajat eivät ole riittävästi kiinnittäneet huomiota kikottimiensa painoon. Varsinkaan isommissa koptereissa. En tiedä miksi.
Mulla on nyt sitä painoa pudonnut reippaasti yli puolikiloa.
Joten vetästäänpä semmonen suuntaa-antava laskutoimitus hatusta..
500g painoa pois ja tehoja pudotettu 20%.
Tämä tarkoittaa sitä että, jokaista 25 grammaa kohden tehoja saa pudottaa 1%.
Ei siis tosiaankaa ole yhdentekevää onko akuissa 10 sentin johdot tai 5cm piuhat. Tämä nyt vaan esimerkkinä, kun sieltä varmaan kaikkien on helpointa heti ensimmäiseksi keventää.
Suosittelenkin kaikkia harrastajia tästedes kiinnittämään huomiota ettei ylimääräistä painoa kanneta lennolla mukana. Alkakaa ihmeessä ottamaan turhat painot veke, ja kertokaa oma kokemus.
Kevyempi kopteri myös rasittaa mekaanisia osia vähemmän ja luulis, että kevyempi kopteri on kivempi torpata
En tiiä kun en ole vielä kokeillut
Se testi vielä tekemättä.
Vois olla jollekkin "hyvä" pisnes alkaa myymään titaaniruuvisettejä ym. linkkihässäkkää kuhunkin kopterimalliin, jos vaan harrastajat honais että painolla on väliä.
Tästä lähtien mun kopterissa ei tule oleman grammaakaan ylimääräistä painoa.
Heti kun mä saan jonkun toverin kaveriksi kentälle, istutan sen tassuihin kameran että saadaan videota nykysestä setupista taivaalla.
Olen viimeaikoina joutunut yksin lennättään niin on hieman vaikeaa kuvata
Aattelin että ottais lyhyen videon, jossa muutamilla eri kierroksilla tekisin kaikilla samat liikkeet, niin näkisitte vähän miten Hensu nykyään käyttäytyy.