Kirjoittaja Aihe: Kopterin keventäminen titaaniruuveilla. Onko kukaan kokeillut?  (Luettu 42952 kertaa)

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: Kopterin keventäminen titaaniruuveilla. Onko kukaan kokeillut?
« Vastaus #25 : 06 Tammikuu, 2014, 20:02:29 »
Eli 240g mulla keppoisempi. Mun hökötys nyt painelee 3180g.
Siinä on punnitushetkellä 3kpl akkusträppiä ja Radixin blade holder. Eli tasan kaikki muut muttei akkua.
Tästä nyt vielä jonkin verran lähtee.

Taidan sittenkin tilata pelkkää titaanitankoa ja ite nakertaa kierteet. Ei tuo nyt niin kovaa ole etteikö se onnistu kierrepakalla sirvauttaa. Pitää vaan hyvin laittaa Rocollia.

Mistäköhän oot saanut 240g kevyemmäks kun mulla?
Mulla kans blade holder ja parit hihnat tossa painossa. Tällähetkellä vakio moottoripukki ja 4035 motti eikä mitään ylimääräisiä esim. beciä.
Noparina 120 Power jive ja rektumin sateliitit sekä servoina bls451 ja bls 251 mitkä ei paljoo paina.

Sielä pohjoisessa taitaa olla maan vetovoima pienempi? ;)
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterin keventäminen titaaniruuveilla. Onko kukaan kokeillut?
« Vastaus #26 : 06 Tammikuu, 2014, 20:17:56 »
Mulla..
samat servot. Sama nopari suht isolla siilellä. Sekä 2 sateliittiä.
Moottoripukki raskaampi eli Crocomount.
Motti Scorpparin 4525.

Mulla on tuossa pari gramman tarkkudella olevaa puntaria ja molemmat näyttää grammalleen samaa tulosta. Joten en jaksa uskoa lapin hempeään vetovoimaan  ;D
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Kopterin keventäminen titaaniruuveilla. Onko kukaan kokeillut?
« Vastaus #27 : 06 Tammikuu, 2014, 20:32:05 »
lavat? niissä on painoeroja.

koppa paikallansa?

240g on kyllä todella paljon ja tuntuu varmasti kun sulla on veläpä järeempi tekniikka.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterin keventäminen titaaniruuveilla. Onko kukaan kokeillut?
« Vastaus #28 : 06 Tammikuu, 2014, 20:37:51 »
AI NIIN. Koppa  :-[
Lavat on Radixin 710 V2. Perässä Radixin 110.
Koppa painaa 182g.
Eli siis yhteensä 3362g.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: Kopterin keventäminen titaaniruuveilla. Onko kukaan kokeillut?
« Vastaus #29 : 06 Tammikuu, 2014, 21:00:04 »
Vaihdatte ruuveja kevyempään mutta lennätte canopy paikallaan? Eikös canopy ole vain "turhaa painoa", yhtälailla kopteri ilmankin lentää :)
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterin keventäminen titaaniruuveilla. Onko kukaan kokeillut?
« Vastaus #30 : 06 Tammikuu, 2014, 21:16:21 »
Kopalla on aika iso merkitys.
Näkee kopterin asennot helpommin.
Aeromystilliset asiat toimii huomattavasti liukkaammin.
Joten mä en tule koskaan tekemään edes testileijutusta ilman hyttiä.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterin keventäminen titaaniruuveilla. Onko kukaan kokeillut?
« Vastaus #31 : 06 Tammikuu, 2014, 22:20:07 »

Kopalla on aika iso merkitys.
Näkee kopterin asennot helpommin.
Aeromystilliset asiat toimii huomattavasti liukkaammin.
Joten mä en tule koskaan tekemään edes testileijutusta ilman hyttiä.
Voishan tota koppaakin  keventää.
Yleensä ne on tehty melko paksusta matosta.
Luulen että hiomalla ja tekemällä vähän jäykisteitä kopan painosta saisi puolet pois.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterin keventäminen titaaniruuveilla. Onko kukaan kokeillut?
« Vastaus #32 : 06 Tammikuu, 2014, 22:28:40 »
Mun mielestä hensun koppa on aika ohut jo valmiiksi.
Ei oikein ole intoa lähteä sitä hinkkaamaan  :D
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterin keventäminen titaaniruuveilla. Onko kukaan kokeillut?
« Vastaus #33 : 11 Tammikuu, 2014, 19:54:02 »
Nyt alkaa pikkuhiljaa TDR:än lopullinen lentopaino hahmottua, abaut.
N.15g vielä laihtuu ruuveilla jotka on matkalla.
Mutta nyt ollaan semmoisissa lukemissa kuin 3303g. Tästä puuttuu vain akut.
Revolectrix ilmoittaa tilaamani 3700mAh akkuparin painoksi 1140g.
Kaikki huomioiden,,, lentopainoksi hahmottuu suunnilleen 4428g

Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa patse

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kopterin keventäminen titaaniruuveilla. Onko kukaan kokeillut?
« Vastaus #34 : 11 Tammikuu, 2014, 21:23:55 »
Mun mielestä hensun koppa on aika ohut jo valmiiksi.
Ei oikein ole intoa lähteä sitä hinkkaamaan  :D

Tässä sulle yks "idea".Poraat siihen koppaan pieniä reikiä eivät juurikaan näy paino putoo ja tuuletus paranee eli lämmöt laskee ja tehot pysyy ;)
Näitä vehkeitä pitäs opetella lennättään
T-Rex 800e/VBar silverline,Goblin 630 Competition/Vbar Neo,
Protos 500/Mini VBar,Goblin 380 KSE/Vbar Neo,MiniProtos/Mini Vbar,Multiplex Funcub
Futaba 14SG,
-Phoenix

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterin keventäminen titaaniruuveilla. Onko kukaan kokeillut?
« Vastaus #35 : 11 Tammikuu, 2014, 21:26:26 »
Ja ilmanvastus lisääntyy.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Kopterin keventäminen titaaniruuveilla. Onko kukaan kokeillut?
« Vastaus #36 : 12 Tammikuu, 2014, 10:00:08 »
Saksasta tais saada Tdr koppaa täys hiilarisena, vastariantennit täytyy sit vetää kopan ulkopuolelle.
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterin keventäminen titaaniruuveilla. Onko kukaan kokeillut?
« Vastaus #37 : 12 Tammikuu, 2014, 10:02:45 »
Niin on :) En tiedä paljoko painaa. Ei ole sattunut silmään tieto.
Mutta se on varmaa ettei sillä sitten malta torpata  ;D
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa njs

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: Kopterin keventäminen titaaniruuveilla. Onko kukaan kokeillut?
« Vastaus #38 : 12 Tammikuu, 2014, 10:18:31 »
Ootko miettinyt moottorin vaihtamista -> Pyro 700-52. Tuollehan voisi riittää Jive 80HV.

Noilla säästäisi painosta n. 200g joka varmasti tuntuisi jo lennossa.

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterin keventäminen titaaniruuveilla. Onko kukaan kokeillut?
« Vastaus #39 : 12 Tammikuu, 2014, 10:35:41 »
On se käyny mielessä. Muttaku. Arveluttaa notta riittääkö potku.
Mutta mieli tekis kokeilla. Jos käytettynä sopivasti ilmaantuu niin vois kokeilla.
Vähän harmittaa kun möin 80hv nopan pois. Kun aattelin etten tartte.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Kopterin keventäminen titaaniruuveilla. Onko kukaan kokeillut?
« Vastaus #40 : 12 Tammikuu, 2014, 11:57:25 »
Pyro750-56comp vois olla aika tiukka, tosin Jive 80HV ei välttämättä riitä.
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterin keventäminen titaaniruuveilla. Onko kukaan kokeillut?
« Vastaus #41 : 12 Tammikuu, 2014, 14:00:34 »
Mä en nyt oikein kässää kun en löydä mitään teknisiä tietoja mistään tuohon koneeseen.
Hinta sentään löytyy. Mutta täytyyhän siitä nyt muutakin tietää.
Eiks se pitäs olla ihan toisinpäin.  ;D Riittää kun teknist tiedot tietää, hintaa ei niinkää  ;D
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterin keventäminen titaaniruuveilla. Onko kukaan kokeillut?
« Vastaus #42 : 17 Tammikuu, 2014, 19:57:59 »
Nyh on kaikki ruuvit titaanisia. Paitsi nupin lapojen pultit.
TDR nyt painaa ilman akkuja 3284g
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Kopterin keventäminen titaaniruuveilla. Onko kukaan kokeillut?
« Vastaus #43 : 17 Tammikuu, 2014, 20:04:36 »
Nyh on kaikki ruuvit titaanisia. Paitsi nupin lapojen pultit.
TDR nyt painaa ilman akkuja 3284g

Mitä se oli ennen vaihtoa?
Uskallatko kertoa vielä että mitä se kaikkiaan kustansi?
Oletko huomannut mitää erikoista "kevennetyssä" versiossa?

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Kopterin keventäminen titaaniruuveilla. Onko kukaan kokeillut?
« Vastaus #44 : 17 Tammikuu, 2014, 20:19:09 »
Mitä se oli ennen vaihtoa?
Uskallatko kertoa vielä että mitä se kaikkiaan kustansi?
Oletko huomannut mitää erikoista "kevennetyssä" versiossa?

Se ainakin tuntuu kalliimalta eli paremmalta  ;D
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterin keventäminen titaaniruuveilla. Onko kukaan kokeillut?
« Vastaus #45 : 17 Tammikuu, 2014, 20:45:13 »
136g mulla kevyempi kuin J@nin.
Vaikka mulla hieman painavampi moottori ja moot. pukki.
Pelkillä titaaniruuveilla laihtuu suunnilleen ehkä 150g abaut. Ehkä enemmänkin. 
Hieman vaikea sanoa kun samalla vaihdoin myös prikat hiilikuituisiin.
Homma maksoi sen parisataa tai vähän alle. Prikat tein itte.

Jos tämä tuntuu jonkun mielestä turhalta, niin koita laittaa 700 kopukkaan 150g lisäpainoa niin tiiät mistä on kyse 8)
Ja jos et huomaa mitään,  niin jätä paino paikalleen ja lentele tyytyväisenä sillä jonkuaikaa.
Vaikka puolikesää ja ota sitte pois. Jos et huomaa sittekkää eroa niin mahtava juttu, aivan sama millä lentelet, kaikki tuntuu samalta  ;)   ;D
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Kopterin keventäminen titaaniruuveilla. Onko kukaan kokeillut?
« Vastaus #46 : 21 Tammikuu, 2014, 09:30:00 »
Nyh on kaikki ruuvit titaanisia. Paitsi nupin lapojen pultit.
TDR nyt painaa ilman akkuja 3284g

Ihan mielenkiinnosta punnitsin tuon Assault 700 kikkareen. Digitaalinen kirjevaaka antoi tuloksen 3376g ilman akkuja eli ei mikään ihan mahdoton läski :) Noista painoista vielä sen verran että painoeron huomaa selvästi 4400 ja 5000 pakkojen välillä. Siksi pidänkin noista 4400 enemmän..
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterin keventäminen titaaniruuveilla. Onko kukaan kokeillut?
« Vastaus #47 : 21 Tammikuu, 2014, 09:56:01 »
Ei oo painava ei. Oliko sträpit mukana?
Millaisilla sähköillä se olikaan? En nyt muista vaikka olen seurannutkin sun säiettä.
Ja muitakin varten sen vois tähän laittaa.  :)
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Kopterin keventäminen titaaniruuveilla. Onko kukaan kokeillut?
« Vastaus #48 : 21 Tammikuu, 2014, 10:23:36 »
Ei oo painava ei. Oliko sträpit mukana?
Millaisilla sähköillä se olikaan? En nyt muista vaikka olen seurannutkin sun säiettä.
Ja muitakin varten sen vois tähän laittaa.  :)

Valehtelin 74g Tietty toi hiilarilevy missä akut kiinni lasketaan kopuun mukaan eli 3450g. Tosin akut saa kiinni ilman sitäkin hyvin. Täytyy tänään koittaa ilman levyä.

sähköt:


Moottori: Align 700mx 510kv
ESC: Castle ice2 80A HV
Nuppiservot: Align 615
Peräservo: Align 655
Gyro: VBar mini
Lavat: Align 690
Perälavat: Align 115
Vastari: Ar6210 + satelliitti
Bec: Align jotain
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterin keventäminen titaaniruuveilla. Onko kukaan kokeillut?
« Vastaus #49 : 21 Tammikuu, 2014, 10:36:21 »
Aikalailla erilaiset setupit ja muut oheiskamat meillä. Jotta silleen vähän huono vertailla.
Mutta niinkun sanotyiin, ei ole raskas Assault.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2071 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Tammikuu, 2008, 16:57:10
kirjoittanut vimpu
2 Vastauksia
3038 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Toukokuu, 2009, 16:07:46
kirjoittanut tuupola
4 Vastauksia
2303 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Lokakuu, 2009, 14:23:34
kirjoittanut Sammy
0 Vastauksia
1548 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Maaliskuu, 2012, 21:12:36
kirjoittanut atgrohn
5 Vastauksia
2558 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Tammikuu, 2020, 09:46:47
kirjoittanut kopterimies