Simussa puuttuu se jännitys mikä oikealla tulee, se helpottaa henkisesti kun tietää ettei jokainen epäonnistunut temppu maksaa useampaa satasta.
Lisäksi kolmiulotteinen hahmotus on heikompaa eli käytännössä et näe niin hyvin kopterin vaeltavan epätarkasti. Summittainen räiskiminen on paljon helpompaa kuin tehdä joku tarkasti.
Simussa on todella paljon mahdollisuuksia vaikuttaa kopterin käytökseen. Ihan ensimmäinen on kun otat uuden mallin niin se tarjoaa sitä 50% vaikeudella tms. Eli Edit valikko auki, vasemmassa nurkassa lukee simple ja detailed. Valitse Simple ja keskellä näkyy rulla. Siinä on oletuksena se 50%. Sen kun muuttaa advanced päähän eli 100% alkaa kopteri olla huomattavasti rauhattomampi.
Detailed kohdasta löytyy sitten options kohdasta use preset throttle curve. En nyt muista mitä siinä on vakiona, mutta jos siinä on rasti, voi olla vähän vekkuleita kaasukäyriä kun mankasta tulee omat ja ohjelmasta omat päällekkäin.
Samasta kohtaa löytyy myös rotor governor. Ota se käyttöön ja tee mankkaan sen suosittamat kaasukäytät, saat sellaiset kierrokset kun haluat eri lentotiloihin.
Sitten view valikosta löytyy displays. Sieltä löytyy simulation speed, sillä saat hidastettua tai nopeutettua kopteria tarpeen mukaan. Se toinen kohta tekee enemmänkin kopterista sen tuntoisen että siinä on hirveästi expoa ja vähän liikealueita
Jos vielä haluat lisää realistisuutta niin flyinig site valikosta löytyy wheather, sieltä saa tuulta, puuskia yms.
Sovittele nuo kuitenkin alkuun sellaiseksi ettei homma tunnu täysin mahdottomalta, ei kannata tapella liian kiikkerän kanssa, se vaan hidastaa oppimista. Nopeuta kopteria sitten kun opit enemmän.
Olen itse treenannut nyt kovasti tällä metodilla, uskomattoman tylsää, pitkäveteistä ja hölmöltä tuntuvaa. Vaikuttaa kuitenkin tehoavan.
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=531380ps. Viimeinen realistisuus tulee kun otat nipun 100 euron seteleitä ja kynttilan viereen, aina kun tulee torppi, poltat yhden setelin.