Kirjoittaja Aihe: Dji-phantom 2 vision, jonkinmoinen "arvostelu"  (Luettu 7960 kertaa)

kekke

  • Vieras
Dji-phantom 2 vision, jonkinmoinen "arvostelu"
« : 14 Marraskuu, 2013, 23:52:44 »
http://www.gizmag.com/dji-phantom-2-vision-quadcopter-review/29757/

Tuommoiseen artikkeliin törmäsin ja aattelin että samalla vaivalla linkkaan sen tänne teille moniropellimiehille.


t:k

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Dji-phantom 2 vision, jonkinmoinen "arvostelu"
« Vastaus #1 : 15 Marraskuu, 2013, 04:47:34 »
http://www.gizmag.com/dji-phantom-2-vision-quadcopter-review/29757/

Tuommoiseen artikkeliin törmäsin ja aattelin että samalla vaivalla linkkaan sen tänne teille moniropellimiehille.


t:k

Katoin tossa otsikon ja kuka kirjoittanut. Aattelin että ei kerpele nyt on kekkekin sotkeentunut noihin multirööttöreihin :D Helpotus oli suuri kun avasin postauksen :D
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

kekke

  • Vieras
Vs: Dji-phantom 2 vision, jonkinmoinen "arvostelu"
« Vastaus #2 : 07 Joulukuu, 2013, 01:53:00 »
Katoin tossa otsikon ja kuka kirjoittanut. Aattelin että ei kerpele nyt on kekkekin sotkeentunut noihin multirööttöreihin :D Helpotus oli suuri kun avasin postauksen :D
:D
Ensin Miniroottos (Fist fcuk VII) Kaikilla herkuilla mitä rahalla saa, sitten pameja.
Siwan muovikassiin Erikeepperiä ja lenkit korviin, sitäkautta takaraivo Texasin kokoiseksi,
ja eikun Hexaa tilaamaan...


I'm sorry guys, You, well, some off You had trust in Me, and I'm slipping allready. (confusion)

t:k

Poissa Pursi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Dji-phantom 2 vision, jonkinmoinen "arvostelu"
« Vastaus #3 : 07 Joulukuu, 2013, 07:12:10 »
Nyt ne meinaa lisätä dji Ground Stationin toiminon Vision 2 quadroon...

http://www.dji.com/phantom-2-vision-will-capture-adobe-dng-raw-and-provide-ground-station-capabilities/

Trex 550E FBL | 450 pro DFC | 250 pro DFC
Walkera M120D01 | Walkera Mini CP
TBS 3D Disco | TBS Disco Pro | Sky Hero Spider Little
Futaba T8FG | dji RC-system | Walkera Devo 8s | Devo 8
PhoenixRC simu

Poissa -T800-

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Dji-phantom 2 vision, jonkinmoinen "arvostelu"
« Vastaus #4 : 25 Joulukuu, 2013, 10:28:40 »
Pitkän käkäilyn jälkeen ostin phantomista vision version. Muutaman päivän perusteella joitakin kokemuksia:

+ Akulla lennättää nollakelissä 20 minsaa. 20 minuutin kohdalla on telemetrian mukaan 20% poweria jäljellä.
+ Turhaa videomateriaalia ei tule niin paljon kuin perus-phantomilla, koska kameran saa käynnistettyä etänä.
+ Alkubootti on aika nopea. Lennon alkuasettelut on muutenkin aika nopeat kun ei mene aikaa erillisten FPV-vehkeiden säätelyyn.
+ Telemetria toimii avoimessa maastossa FCC-moodissa n. 400 metrin päähän. Jos sattuu yksikin puu väliin, niin matka saattaa puolittua.
+/- Perus-phantomin informaatio ledi on siirtynyt osaksi lentovaloja. Eli edessä palaa punaiset ja takana vilkkuu vihreät jos kaikki on kunnossa. Akkuhälytyksen tullessa takavalot muuttuu punaiseksi, jolloin voi tulla asennon hahmottamisongelmia.

- FPV-lennossa äärialueilla lentelyssä ei tule minkäänlaista häiriökohinaa, live-kuva vain jäätyy yht'äkkiä yhteyden katketessa.
- Kerran on mennyt range extenderin ja tabletin yhteys poikki kesken lennon.
- DJI-vision applikaation akun varaustilan ja satelliittien määrän kertova numerofontti on aivan liian pieni.
- Lähettimen ja phantomin välisen yhteyden signaalinvahvuus mittari puuttuu.

Pääpiirteissään olen ollut aika tyytyväinen.

Poissa Mayhem

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Dji-phantom 2 vision, jonkinmoinen "arvostelu"
« Vastaus #5 : 25 Joulukuu, 2013, 10:52:34 »
Onkohan tuossa samat noparit  kun eka phantomissa? Aika kova tuo lentoaika, ite tilasin omaan phantomiin visionin hiilaripotkurit ja kokeilla kui vaikuttaa lentoaikaan.
DJI Phantom , DJI F550
 Honey bee cp3
T-REX 100s , HK450 V2
Ar.Drone  , Ladybird V2

Poissa -T800-

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Dji-phantom 2 vision, jonkinmoinen "arvostelu"
« Vastaus #6 : 30 Joulukuu, 2013, 14:34:55 »
En noista nopareista tiedä, mutta lentoaika alkaa tuntua jo liiankin pitkälle. Nimittäin tuossa visionin lentelyssä ollaan aika paljon interaktiivisessa tilassa oman matkustuspuhelimen kanssa. Ja jotta käyttöliittymä toimii, pitää kapasitanssin kohdilleen saamiseksi olla ilman hanskoja. Näillä nollakeleilläkin alkaa kyllä yhden lentokerran jälkeen olla näpit aika jäässä.

Poissa mop

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Dji-phantom 2 vision, jonkinmoinen "arvostelu"
« Vastaus #7 : 30 Joulukuu, 2013, 15:34:15 »
... Ja jotta käyttöliittymä toimii, pitää kapasitanssin kohdilleen saamiseksi olla ilman hanskoja. Näillä nollakeleilläkin alkaa kyllä yhden lentokerran jälkeen olla näpit aika jäässä.
Ei välttämättä. Toimii vaikka kunnon tumput käsissä. Ja ohan noita kevyempiäkin "älykäsineitä".  8)
Nano CP X | Nano QX | mCP X bl | China450 | KK1 Quad | Qav250 Naze32 | MK Quad Naza | 680pro Naza | CC Y6 YS-X4 | Liukuri | Autoja | DX4R, DX9 | Klippei

Poissa JKo78

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Dji-phantom 2 vision, jonkinmoinen "arvostelu"
« Vastaus #8 : 30 Joulukuu, 2013, 20:39:30 »
Mites tuo gimbaali tähän laiteeseen?? Mulla ois uuden kopun osto edessä ensi kuussa mutta videot (ainakin omiin verrattuna) ovat olleet tosi huonoja ja heiluvia. en ole löytänyt sopivaa gimbaalia tuolle kameralle ainakaan vielä.

Sanottakoot nyt vielä et mulla ei ole aikaa etsiä netistä aiwan kaikkea just nyt kun sesonki pukkaa päälle ja moni venäläinen haluaa itsestään videota!

Entä nopeatoimituksiset verkkokaupat suomessa???

edit: Tämän heikompa kuvanlaatua en suvaitse: http://www.iltasanomat.fi/afterdark/art-1288628387301.html
« Viimeksi muokattu: 30 Joulukuu, 2013, 20:49:29 kirjoittanut JKo78 »

Poissa -T800-

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Dji-phantom 2 vision, jonkinmoinen "arvostelu"
« Vastaus #9 : 03 Tammikuu, 2014, 11:34:34 »
Tietääkö kukaan, että saako visionin radioyhteyden katkettua ja kotiinpaluu toiminnon alettua ohjainta taas toimimaan jos yhteys palautuu? Eli jos mennään äärirajoilla ja yhteys katkeaa ja vision lentää melkein kotiin, niin saako homman taas hallintaan ennen laskeutumista? Mielestäni jossain mainittu, että ohjaimen vipukytkin voisi palauttaa taas lentäjälle kontrollin. Onko kukaan testannut?

Poissa -T800-

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Dji-phantom 2 vision, jonkinmoinen "arvostelu"
« Vastaus #10 : 07 Tammikuu, 2014, 12:42:57 »
^
http://www.phantompilots.com/viewtopic.php?f=7&t=5901

This is how you regain control while your Phantom enters Fail Safe and is still air born. It's real simple. With your control turned on, move the S1 switch to the center position. Try the controls, you should have control again unless you're still out of range. You can then move S1 back to the upper most position.

^Vastaan itselleni:
Oikeanpuoleinen vipukytkin keskiasentoon kotiinpaluumoodissa ilmeisesti tuo kontrollin takaisin lennättäjälle. Karvahattu phantomissakin taisi saada kontrollin itselleen, mutta se oli hieman monimutkaisempi proseduuri.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
4 Vastauksia
3951 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Elokuu, 2009, 10:55:35
kirjoittanut Jyri
0 Vastauksia
36251 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Toukokuu, 2010, 10:27:18
kirjoittanut mrsaila
15 Vastauksia
8461 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Heinäkuu, 2010, 21:56:11
kirjoittanut J-m-s
18 Vastauksia
10716 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Marraskuu, 2011, 07:04:50
kirjoittanut jamppa991
39 Vastauksia
101279 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Toukokuu, 2014, 10:29:46
kirjoittanut 3J