Kirjoittaja Aihe: Nine Eagles Solo Pro 270 menetti vakautensa (Toilet Bowl)  (Luettu 9238 kertaa)

Poissa jekuusi

  • Pro torppari
  • ****
Nine Eagles Solo Pro 270 menetti vakautensa (Toilet Bowl)
« : 29 Marraskuu, 2013, 18:15:13 »
Hei,

Aiemmin niin vakaa pikkukopterini on stabbarin ja nupin uudelleenasennuksen jälkeen menettänyt vakautensa ja jopa leijunta on työlästä. Kopteri lähtee hitaasti kiihtyen ympyränmuotoiseen heijaavaan liikkeeseen jonka saa hallintaan, mutta lentämisestä ei tule mitään. Missähän voisi olla vika?? Herkistelin linkkitankoja ja rasvailin, mutta tuntuu että kopu ei auta yhtään vakauttamisessa, päinvastoin  :(

-Jere
« Viimeksi muokattu: 29 Marraskuu, 2013, 20:37:27 kirjoittanut jekuusi »
Nine Eagles PRO 270 II
Quadframe heavy SIX
Rinkularigi A' Trnquill

Poissa K.Kangasluoma

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Nine Eagles Solo Pro 270 menetti vakautensa (Toilet Bowl)
« Vastaus #1 : 02 Joulukuu, 2013, 17:40:29 »
Terve,

Itseasiassa ajattelin laittaa juuri samalaisen kysymyksen koskien omaa kopuani. Itselläni on ollut sähkökopuja jo muutaman vuoden ajan. Aloittelin semmosella tuplalapaisella Lamalla jonka luonnollisesti lentelin palasiksi muutaman kuukauden sisällä  :P Sittemmin mulla on tommonen Nine Eagles 228P joka on melkoisen vakaa lennettävä. Mutta nälkä kun kasvaa syödessä, ostin käytetyn HK450 /Align 450 -mikälie sähkökopun, jota olen opetellut säätämään ja lennättämään. Kolmesti olen sen torpannut ja ostellut varaosia  ::) Sitä vaivaa ihan samankaltainen ongelma kuin ketjun aloittajallakin - se leijuu paikallaan hetken ja aloittaa juuri tollaisen ympyränmuotoisen liikkeen jota on hetken kuluttua mahdoton hallita  :-\ Mikähän mahtaa olla ongelmana?

Olen säätänyt Swash Platen siihen tarkoitetulla työkalulla - joten se lienee kuosissa. Lapakulmat ja kaasukäyrät on säädetty tämän palstan ohjeiden mukaan. Kopun nuppi ja perä ovat semmoset metalliset "päivitykset". Jonkin verran väljyyttä on toisen lavan linkistössä, koska jos ottaa lavasta kiinni niin huomaan pienen välyksen lapakulmissa.  Liekö tuolla vaikutusta asiaan? Olis upiaa päästä edes leijuttamaan tota ihka oikeaa kopua, mutta tahtoo into loppua kun jokainen kerta päättyy hallitsemattomaan laskeutumiseen  :'(
HK-450 + Spektrum DX7
Nine Eagles 228P
ESky Lama
OH-U670

Teme

  • Vieras
Vs: Nine Eagles Solo Pro 270 menetti vakautensa (Toilet Bowl)
« Vastaus #2 : 02 Joulukuu, 2013, 20:11:43 »
Liikkuuko nuppiakseli pystysuunnassa? Välystä ei saisi olla yhtään. Kenties pikkukoptereissa sitä ei saa kokonaan pois, mutta optimi olisi välyksetön.

-Teme

Poissa K.Kangasluoma

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Nine Eagles Solo Pro 270 menetti vakautensa (Toilet Bowl)
« Vastaus #3 : 02 Joulukuu, 2013, 20:52:55 »
Mulla ei ainakaan ole välystä ollenkaan. Plääh - tää on mystinen ongelma  :o
HK-450 + Spektrum DX7
Nine Eagles 228P
ESky Lama
OH-U670

Poissa K.Kangasluoma

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Nine Eagles Solo Pro 270 menetti vakautensa (Toilet Bowl)
« Vastaus #4 : 02 Joulukuu, 2013, 21:12:11 »
Tuli vaan mieleen, että määki oon ton nupin purkanut ainakin kahdesti, joten voiko sen kasata jotenki väärin?
HK-450 + Spektrum DX7
Nine Eagles 228P
ESky Lama
OH-U670

Poissa jekuusi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Nine Eagles Solo Pro 270 menetti vakautensa (Toilet Bowl)
« Vastaus #5 : 03 Joulukuu, 2013, 21:07:16 »
Mulla meni jo hermo :o

Tsekkasin nupit välykset, linkkitangot ja kaikki. Jostain syystä se ei vaan ole tarpeeksi herkkä eikä stabbari ehdi mukaan liikkeeseen. Olisko tuolle jotain vakaita vaihtoehtoja??

Epävakauden takia tuli pari ylimääräistä torppiakin ja just ostetun perän moottori kärähti kättelyssä.
 :'(
Nine Eagles PRO 270 II
Quadframe heavy SIX
Rinkularigi A' Trnquill

Poissa petrim

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Nine Eagles Solo Pro 270 menetti vakautensa (Toilet Bowl)
« Vastaus #6 : 03 Joulukuu, 2013, 22:08:07 »
Mä lähtisin niitä linkkejä käymään läpi, jos stabbarin toinen puoli väljä ja toinen tiukka niin se alkaa heijaamaan siitä nuppia ja pienestä liikkeestä kasvaa holtitonta kierre. Mulla oli ainakin protechin 400:ssa (nykyään koriste enää) just tollasta kunnes vaihdoin toisen stabbarin linkin. Pysy paikallaan ku tauti.  ;D
Välys ei ollu ku ihan pieni, mutta huomas heti eron kun laitto uuden. Mittaa kans se lapojen väli tarkasti nuppiin nähden.
Trex 600 / Compass Knight 50 Sport / TT Mini Titan E325s / Solo Pro 100 3D 3G / Stein Models Messerschmitt BF109-T / Great Planes Syncro / Tarot Quad+Naza / Reptile Quad+Naza, FlySky/DJT telemetry mod + muut lelut

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Nine Eagles Solo Pro 270 menetti vakautensa (Toilet Bowl)
« Vastaus #7 : 04 Joulukuu, 2013, 10:44:08 »
Terve,

 Mutta nälkä kun kasvaa syödessä, ostin käytetyn HK450 /Align 450 -mikälie sähkökopun, jota olen opetellut säätämään ja lennättämään. Kolmesti olen sen torpannut ja ostellut varaosia  ::) Sitä vaivaa ihan samankaltainen ongelma kuin ketjun aloittajallakin - se leijuu paikallaan hetken ja aloittaa juuri tollaisen ympyränmuotoisen liikkeen jota on hetken kuluttua mahdoton hallita  :-\ Mikähän mahtaa olla ongelmana?

Olen säätänyt Swash Platen siihen tarkoitetulla työkalulla - joten se lienee kuosissa. Lapakulmat ja kaasukäyrät on säädetty tämän palstan ohjeiden mukaan.

Onkohan sulla "ohjeen mukaan" joku lineaarikaasukäyrä" Kierroksia on sen verran että kopteri juuri ja juuri pääsee vaappumalla maasta irti, mutta kierrokset ei riitä vakauttamaan kopteria. Jos noin on, yrität käytännössä ohjata cp kopteria kierroksilla, mutta kun se ei sillä onnistu, lisätään vielä lapakulmiakin soppaan. 450 kokoisessa cp-kopterissa pitää olla jo selviä pykäliä vähän vaikka missä laakerissa jos se tuollaista tekee. Nuo pitäisi huomata aika helposti.

Voin olla väärässä, mutta oireet kuulostaa tuolta.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa K.Kangasluoma

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Nine Eagles Solo Pro 270 menetti vakautensa (Toilet Bowl)
« Vastaus #8 : 04 Joulukuu, 2013, 14:50:51 »
Et ole ollenkaan väärässä. Itseasiassa illalla kun säätelin ja kokeilin, huomasin kopun leijuvan vasta lähes tikku tapissa  ::)  Lisää kierroksia? Vaiko molempia?
HK-450 + Spektrum DX7
Nine Eagles 228P
ESky Lama
OH-U670

Poissa K.Kangasluoma

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Nine Eagles Solo Pro 270 menetti vakautensa (Toilet Bowl)
« Vastaus #9 : 05 Joulukuu, 2013, 21:31:38 »
Pitäis varmaan jo aloittaa oma ketju, mut sain kopuni ilmaan mutta kovasti on levoton leijumaan. Kokoajan joutuu tikulla ohjaamaan että pysyis hetkenkään paikallaan. En tiedä onko tuo ihan normaalia? Huomioni kiinnittyi myös siihen, että korkeutta oli todella hankala pitää samana - kopu nousee ja laskee kokoajan. Samalla tasolla pitäminen vaatii vasemmalta tikulta jatkuvaa säätämistä. Nyt olis hyvät neuvot paikallaan..
HK-450 + Spektrum DX7
Nine Eagles 228P
ESky Lama
OH-U670

Poissa jekuusi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Nine Eagles Solo Pro 270 menetti vakautensa (Toilet Bowl)
« Vastaus #10 : 06 Joulukuu, 2013, 18:13:04 »
Onkohan sulla "ohjeen mukaan" joku lineaarikaasukäyrä" Kierroksia on sen verran että kopteri juuri ja juuri pääsee vaappumalla maasta irti, mutta kierrokset ei riitä vakauttamaan kopteria. Jos noin on, yrität käytännössä ohjata cp kopteria kierroksilla, mutta kun se ei sillä onnistu, lisätään vielä lapakulmiakin soppaan. 450 kokoisessa cp-kopterissa pitää olla jo selviä pykäliä vähän vaikka missä laakerissa jos se tuollaista tekee. Nuo pitäisi huomata aika helposti.

Voin olla väärässä, mutta oireet kuulostaa tuolta.

Nine Eagles on aika simppeli. Ei ole lapakulmia, korkeus säätyy yksinomaan kaasulla. Uutena vakaa ja pysyy paikallaan kuin tauti.
Nine Eagles PRO 270 II
Quadframe heavy SIX
Rinkularigi A' Trnquill

Poissa jekuusi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Nine Eagles Solo Pro 270 menetti vakautensa (Toilet Bowl)
« Vastaus #11 : 06 Joulukuu, 2013, 18:14:19 »
Pitäis varmaan jo aloittaa oma ketju, mut sain kopuni ilmaan mutta kovasti on levoton leijumaan. Kokoajan joutuu tikulla ohjaamaan että pysyis hetkenkään paikallaan. En tiedä onko tuo ihan normaalia? Huomioni kiinnittyi myös siihen, että korkeutta oli todella hankala pitää samana - kopu nousee ja laskee kokoajan. Samalla tasolla pitäminen vaatii vasemmalta tikulta jatkuvaa säätämistä. Nyt olis hyvät neuvot paikallaan..

Moi,

Eiks toi oo aika normaalia, että kopu tekee pientä ylös/alas liikettä leijunnassa??
Nine Eagles PRO 270 II
Quadframe heavy SIX
Rinkularigi A' Trnquill

Poissa K.Kangasluoma

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Nine Eagles Solo Pro 270 menetti vakautensa (Toilet Bowl)
« Vastaus #12 : 09 Joulukuu, 2013, 18:22:29 »
Jäljet johtaa sylttytehtaalle  :P Tuskaisena kopuni levottomuudesta leijunassa, olen lukenut jokaikisen säikeen tällä palstalla jossa vähänkin viitataan ongelmiin leijunassa. Sitten törmäsin erääseen säikeeseen, jossa kehoitettiin vaihtaan lavat ja lepatusakseli torpin jälkeen. Siitä se idea sitten lähti  ;D lepari omasta mielestäni suora - mutta päätin tutustua sen sielunelämään purkamalla varaosina olevan nupin lepatusakselin. Kun totesin saavani osat suurinpiirtein omille paikoilleen, aloin purkamaan lepatusakselia omasta kopustani. Juups - jo ruuuveja avatessani totesin akselin olevan ässä-mutkalla  ;D Jep - eihän sitä kieroutta näe lavoista heiluttamalla koska liike on kuitenkin aika pieni.  No jees - suora akseli on ruuvattu paikoilleen, eikä jäänyt kuin yksi ylimääräinen osa - semmosen pieni prikka... lieköhän tärkeä!? En muista kumman ruuvin alla se oli, mutta lienee kuuluu toisen kiinnitysruuvin alle - vai? Nyt pitäis uskaltaa mennä pihalle paleleen ja kokeileen miten toimii  :D

Olen Olin toiveikas  :P

Päivitys: nyt niitä kieroja lepareita on kaksi  :o Mutta onneks on varaosia  :) Hieman rauhoittui leijunnassa, mut joutui sitte hallitsemattomaan lentotilaan ja *kops* törmäys pihalla olevaan kukkapurkkiin  :'(

Lisäpäivitys: Jaaps - sen prikan arvoituskin selvisi.. ei se ollu prikka, vaan laakerin suojalevy. Mietin vain, että voisko vaeltelu johtua toisen lavan kieroudesta? On nimittäin hieman taipuneena alaspäin reilusta puolestavälistä saakka? Höh - ihan uuden lavat  :-[

Lisäpäivitys 2: Pöh - eipä vaikuttanut lapojenkaan vaihto. Samallalailla käyttäytyi toisilla lavoillakin. Alkaa ottaan pikkuhiljaa sipuliin  >:(
« Viimeksi muokattu: 10 Joulukuu, 2013, 08:06:35 kirjoittanut K.Kangasluoma »
HK-450 + Spektrum DX7
Nine Eagles 228P
ESky Lama
OH-U670

Poissa K.Kangasluoma

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Nine Eagles Solo Pro 270 menetti vakautensa (Toilet Bowl)
« Vastaus #13 : 10 Joulukuu, 2013, 18:30:44 »
No joo - vaihdettuani leparin toiseen kertaan sekä asensin takaisin noi uudemmat lavat, totesin kopun lentävän ööö.. välttävästi? Nyt se leijuu paikoillan helpommin kuin ennen  :) Tosin vaeltaa se vieläkin mutta luulen se johtuvan maaefektistä? Voi kun haluaisin viedä sen tuonne Ahmosuolle jollekin viisaammalle koelennettäväksi - niin voitaisiin todeta ton olevan edes jotenkin säädöissä.. Juups, mutta nyt lisää leijutteleen. Toi oma piha käy vaan pieneksi tolle kopulle  :P Kyllä tota Nine Eaglesin pikkukopteria voi vielä siinä lennättää, mut tota isompaa ei oikein uskalla kun on puita ja ties mitä esineitä esteenä  :o
HK-450 + Spektrum DX7
Nine Eagles 228P
ESky Lama
OH-U670

kekke

  • Vieras
Vs: Nine Eagles Solo Pro 270 menetti vakautensa (Toilet Bowl)
« Vastaus #14 : 12 Joulukuu, 2013, 14:02:44 »
No joo - vaihdettuani leparin toiseen kertaan sekä asensin takaisin noi uudemmat lavat, totesin kopun lentävän ööö.. välttävästi? Nyt se leijuu paikoillan helpommin kuin ennen  :) Tosin vaeltaa se vieläkin mutta luulen se johtuvan maaefektistä? Voi kun haluaisin viedä sen tuonne Ahmosuolle jollekin viisaammalle koelennettäväksi - niin voitaisiin todeta ton olevan edes jotenkin säädöissä.. Juups, mutta nyt lisää leijutteleen. Toi oma piha käy vaan pieneksi tolle kopulle  :P Kyllä tota Nine Eaglesin pikkukopteria voi vielä siinä lennättää, mut tota isompaa ei oikein uskalla kun on puita ja ties mitä esineitä esteenä  :o

Kopterihan ei yleensäkään (aerodynamiikka) halua oikein lentää...
Tarkoitan tällä sitä, että kun venäläiset autotkaan ei oikeen halua käydä, tai täällä lännessä ei oikein osata selittää miksi ne käy ?
Siksi autonajoa opiskellessani, en luojankiitos saanut Ifaa, vaan siirryin heti e Corollaan.
Harrastajilta saat paljon Eurojen arvoista apua joko täältä foorumilta, tahikka paikanpäätä rc-kentältä. (rohkeesti vaan!)
Älä turhaudu !

Hyvänä asian kääntöpuolena voisi ajatella sellai, että kun olet siis saanut Nine Eaglesin jo "lentämään", saatat tietämättäsi olla jo kova 3D mies,
kunhan siis saat käsiisi "kunnon rc-kopun"  ;)

Tervetuloa joukkoon !

t:k


 



Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Nine Eagles Solo Pro 270 menetti vakautensa (Toilet Bowl)
« Vastaus #15 : 12 Joulukuu, 2013, 21:14:41 »
Jäi nyt käsitys että puhutaan kahdesta eri kopterista. Toinen vissiin ainakin on fixed pitch kopteri, entäs toinen. Kumpaa nyt pitäisi testata ja kummassa on vikaa vai onko kummassakin.

Nuo koksut taitaa olla tuulessa vähän hankalia lennettäviä, ei sillä, kaverilta oli kerran lainassa joku nine eaglesin solo (en muista mikä) ja se oli ihan mahdoton. Tai ainakin mulla meni hermot sen kanssa, en jaksanut yhtään akullista yritää lentää sillä. Tosin saattoi vähän vaikuttaa kun sain jo leijumaan oikean muuttuvalapakulmaisen, 500 kokoisen kopterin.

Se siis torppaantui tasaisen varmasti vajaan kymmenen sekunnin välein, tunti että se torppaantuu vaikkei edes yritä lentää sitä. Jotta homma oli varmasti täydellistä, siitä irtosi aina fly barin virkaa tekevä tanko joka kerta. Sitä piti sitten etsiä ympäri huonetta ja toivoa ehtivänsä ennen kissaa, joka olis tehnyt siitä silppua. Uskomatonta miten se voikin kadota niin pieneen tilaan joka kerta.

Voin siis testata mutta ennakko-odotukset on juuri tuota luokkaa ja jos ei pysy käsissä, menee rikki yms. en ota siitä pienintäkään vastuuta enkä pahaa omaa tuntua toisen omaisuuden hajottamisesta. Haukiputaalla taitais toimia paremmin sisälennätysvuorolla kuin ulkona.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa jekuusi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Nine Eagles Solo Pro 270 menetti vakautensa (Toilet Bowl)
« Vastaus #16 : 13 Joulukuu, 2013, 23:16:47 »
Nine Eagles ei ole koksu ja se on fixed pitch. Ostin toisen tilalle, todella kalliilla, mutta nyt on vanhasta varaosia uuteen. Uutena kopu leijui hienosti paikallaan, katsotaan viikonloppuna lentääkö uusi hyvin. Jos ei, niin  :'(
Nine Eagles PRO 270 II
Quadframe heavy SIX
Rinkularigi A' Trnquill

Poissa K.Kangasluoma

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Nine Eagles Solo Pro 270 menetti vakautensa (Toilet Bowl)
« Vastaus #17 : 15 Joulukuu, 2013, 11:03:35 »
Jäi nyt käsitys että puhutaan kahdesta eri kopterista. Toinen vissiin ainakin on fixed pitch kopteri, entäs toinen. Kumpaa nyt pitäisi testata ja kummassa on vikaa vai onko kummassakin.

Joo - kävikin mielessä, että pitäisi siirtää nää mun jutut omaan säikeeseensä sotkemasta alkuperäistä juttua. Ajatteli vain, että postaan tähän ketjuun koska ongelma on ihan samalainen. Mutta taitaa olla jo myöhäistä  :) Selvennän, että kyllä - kyseessä on siis kahden eri kopterin samalainen ongelma. Tosin mulla myös on Nine Eagles 228P joka (toistaiseksi) lentää todella vakaasti  :D

Mutta pakko kirjoittaa vielä vähän kun jo aloitin.. Eli tuhottuani kaikki leparinakselit (kirjoitan nyt tosta HK-450 kopusta) mitä mun varastosta löytyi, päätin T-Rex Storen tilausta odotellessa korjata toisen noista rutisevista servoista - se vasemmapuoleinen.. pitch tai aileron, en ikinä muista kumpi  ;D Rutiseva servo oli tietenkin juuri se jota ei saanut irti kuin purkamalla kopusta toisen puolen ööö.. sivulevyn irti (tälläkin lienee jokin oikea nimi). Kun ostin ton kopun, kuului kauppa pahvilaatikollinen varaosia, joista myös löytyi todella kattava sarja servon hamppirattaita. Tuskastuuneena osien pienuuteen (voi luoja - ne olivat todella pieniä) sain muutaman tunnin säätämisen jälkeen kopun takaisin kasaan. Naputtelin vasaralle yhden leparinakselin "suoraksi" kun oli pakko päästä kokeileen miten servoremppa vaikutti vakauteen.

Itkuhan siinä sitte meinas tulla kun huomasin servon liikeradan olevan ylöspäin todella vajaa  :'( Tajusin siinä vaiheessa, että olin asettanut sen hammasrattaan johon armi kiinnittyy, väärään asentoon. Kirosin mielessäni tyhmyyttäni koska en ollut kokeillut toimintoa silloin kun kopu oli vielä purettuna pöydällä. No, purin kopun ennätysajassa seuraavana päivänä ja käänsin hammmasrattaan oikeaan asentoon ja ruuvailin osat takaisin  ;D Ai niin - jonkin torpin seurauksena oli siitä servosta lähtenyt mäkeen kahdesta eri hammasrattaasta osa hampaista - ei oo ihme että vähän rutisi ja oli huonotoiminen  ;)

Pikaisen koelennon jälkeen totesin kopun olevan entistäkin vakaampi / rauhallisempi lennättää! Mutta edelleenkin se tahtoo vaeltaa itsekseen semmosta ympyrää jos tikulla ei korjaa liikkeitä. Mutta uskon, että kyllä toi jokin kaunis päivä vielä lentää suht nätisti kunhan tietäsin mistä "vikaa" etsiä. Juu - muistin myös vaihtaa sen vasaroidun leparinakselin ehtaan tavaraan - samalla myös tasapainoitin lavat.. öh.. meni yllättävän paljon teippiä kevyempään lapaan!!??

Toistaiseksi innostuneena jatkan harjoittelua  ;D
HK-450 + Spektrum DX7
Nine Eagles 228P
ESky Lama
OH-U670

Poissa jekuusi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Nine Eagles Solo Pro 270 menetti vakautensa (Toilet Bowl)
« Vastaus #18 : 15 Joulukuu, 2013, 11:13:08 »
Joo - kävikin mielessä, että pitäisi siirtää nää mun jutut omaan säikeeseensä sotkemasta alkuperäistä juttua. Ajatteli vain, että postaan tähän ketjuun koska ongelma on ihan samalainen. Mutta taitaa olla jo myöhäistä  :) Selvennän, että kyllä - kyseessä on siis kahden eri kopterin samalainen ongelma. Tosin mulla myös on Nine Eagles 228P joka (toistaiseksi) lentää todella vakaasti  :D

Mutta pakko kirjoittaa vielä vähän kun jo aloitin.. Eli tuhottuani kaikki leparinakselit (kirjoitan nyt tosta HK-450 kopusta) mitä mun varastosta löytyi, päätin T-Rex Storen tilausta odotellessa korjata toisen noista rutisevista servoista - se vasemmapuoleinen.. pitch tai aileron, en ikinä muista kumpi  ;D Rutiseva servo oli tietenkin juuri se jota ei saanut irti kuin purkamalla kopusta toisen puolen ööö.. sivulevyn irti (tälläkin lienee jokin oikea nimi). Kun ostin ton kopun, kuului kauppa pahvilaatikollinen varaosia, joista myös löytyi todella kattava sarja servon hamppirattaita. Tuskastuuneena osien pienuuteen (voi luoja - ne olivat todella pieniä) sain muutaman tunnin säätämisen jälkeen kopun takaisin kasaan. Naputtelin vasaralle yhden leparinakselin "suoraksi" kun oli pakko päästä kokeileen miten servoremppa vaikutti vakauteen.

Itkuhan siinä sitte meinas tulla kun huomasin servon liikeradan olevan ylöspäin todella vajaa  :'( Tajusin siinä vaiheessa, että olin asettanut sen hammasrattaan johon armi kiinnittyy, väärään asentoon. Kirosin mielessäni tyhmyyttäni koska en ollut kokeillut toimintoa silloin kun kopu oli vielä purettuna pöydällä. No, purin kopun ennätysajassa seuraavana päivänä ja käänsin hammmasrattaan oikeaan asentoon ja ruuvailin osat takaisin  ;D Ai niin - jonkin torpin seurauksena oli siitä servosta lähtenyt mäkeen kahdesta eri hammasrattaasta osa hampaista - ei oo ihme että vähän rutisi ja oli huonotoiminen  ;)

Pikaisen koelennon jälkeen totesin kopun olevan entistäkin vakaampi / rauhallisempi lennättää! Mutta edelleenkin se tahtoo vaeltaa itsekseen semmosta ympyrää jos tikulla ei korjaa liikkeitä. Mutta uskon, että kyllä toi jokin kaunis päivä vielä lentää suht nätisti kunhan tietäsin mistä "vikaa" etsiä. Juu - muistin myös vaihtaa sen vasaroidun leparinakselin ehtaan tavaraan - samalla myös tasapainoitin lavat.. öh.. meni yllättävän paljon teippiä kevyempään lapaan!!??

Toistaiseksi innostuneena jatkan harjoittelua  ;D

Uusi kopuni lentää vakaasti. Stabbari on paljon herkempi kuin edellisessä, johon olin vaihtanut sen. Jos toi stabbaritanko ei ole tarpeeksi herkkä, se ei korjaa riittävästi heilahduksia.
Nine Eagles PRO 270 II
Quadframe heavy SIX
Rinkularigi A' Trnquill

Poissa K.Kangasluoma

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Nine Eagles Solo Pro 270 menetti vakautensa (Toilet Bowl)
« Vastaus #19 : 16 Joulukuu, 2013, 20:58:25 »
Jepsis!! Nyt olen saanut omasta mielestäni ton HK450 lentään kohtuullisen vakaasti  :) Purin nupin ja säätelin swashin kohilleen ja löytyipä yksi katkennut pulttikin nupista  :o Sitä se törmäily aiheuttaa  ;D Seuraavaksi pitää uskaltautua päästään kopu kauemmas valvovan silmän alta ja tekeen muutakin kuin leijuun paikallaan. Hassua kuinka sitä pelkää, että vekotin karkaa käsistä  :-\ Tolla Nine Eaglesilla kyllä uskaltaa pyöritellä miten sattuu kun se on niin hidas verrattuna tohon 450:een. Mutta kait sitä täytyy uskaltaa kokeilla.. Sitä vaan niin pelkää hajottavansa vispilän jonka juuri on saanut mieleisekseen.. nyyh..

Mutta, eikait muuta kuin lentokelejä odotellessa  8)
HK-450 + Spektrum DX7
Nine Eagles 228P
ESky Lama
OH-U670

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Nine Eagles Solo Pro 270 menetti vakautensa (Toilet Bowl)
« Vastaus #20 : 16 Joulukuu, 2013, 22:00:15 »
Mutta, eikait muuta kuin lentokelejä odotellessa  8)

Kai sulla simu löytyy jo?
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa K.Kangasluoma

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Nine Eagles Solo Pro 270 menetti vakautensa (Toilet Bowl)
« Vastaus #21 : 17 Joulukuu, 2013, 10:34:10 »
Hmm - ei löydy  ::)
HK-450 + Spektrum DX7
Nine Eagles 228P
ESky Lama
OH-U670

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Nine Eagles Solo Pro 270 menetti vakautensa (Toilet Bowl)
« Vastaus #22 : 17 Joulukuu, 2013, 10:40:28 »
Hmm - ei löydy  ::)
Suosittelen hankkimista, saattaa lentotaito alkaa kehittymään. Nyt taitaa kehittyä vain ropaamistaidot.

Cp kopteri on niin hankala lennettävä ilman simua hommasta ei tahdo tulla mitään. Toki tuollaisesta pienestä vähän on hyötyä, mutta sen pitäisi olla jotain muuta kuin noita 4-kanavaisia.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Nine Eagles Solo Pro 270 menetti vakautensa (Toilet Bowl)
« Vastaus #23 : 18 Joulukuu, 2013, 10:24:51 »
Hmm - ei löydy  ::)
http://www.fast-lad.co.uk/store/product_info.php?cPath=79&products_id=21059
Tuosta pukin konttiin. Tuo on paras helikopteriostos minkä tulet tekemään. Se näyttää kalliilta, mutta tulet varmasti huomaamaan ettei se sitä ole. Lisäksi jos se kuitenkin alkaa tuntua joskus tarpeettomalta, tuosta saa varsin hyvin rahansa pois.

En huomannut tai saanut selvää mikä mankka sulla on, kuitenkin mallista riippuen tarvit adapterin siihen väliin tai sitten et. Se maksaa kympin pintaan. Futaba tarvii sen, spektrum ei jne.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
17 Vastauksia
17926 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Toukokuu, 2012, 10:16:38
kirjoittanut TeroL
3 Vastauksia
5004 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Toukokuu, 2012, 22:12:45
kirjoittanut jon.lindgren
5 Vastauksia
6058 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Maaliskuu, 2013, 11:29:54
kirjoittanut KMikko
0 Vastauksia
2776 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Heinäkuu, 2013, 10:50:25
kirjoittanut Dutchman
0 Vastauksia
2799 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Heinäkuu, 2013, 10:50:49
kirjoittanut Dutchman