Jes, tulis tänään käytyä ex-tempore lennätyksellä töitten jälkeen Nuben ja Nurffen kanssa.
Oli vaan rexi mukana ja kestihän sitä iloa tällä kertaa 33 sekunttia.
Perän asetelmä päätti pyörähtää ilmassa 180 astetta, eli takaroottori kääntyi oikealta vasemmalle ja romuahan siitä taas tuli.
Hiilikuituinen peräputki, jossa ei ole lukitusreikää... yritin kompensoida sen puutetta liimalla ja todella tiukalla kiristyksellä, muttei auttanut. Toisaalta myös peräremmi oli oudon piukka, eli voi niitä syyllisiä löytyä useastakin kohtaa? No oli miten oli, tolla rexillä oon nyt lentäny 22 kertaa ja se on viidettä kertaa romuna. Tuntuu että olen jo oppinut sen mekaniikan sen verran hyvin, että taidan vaihtaa merkkiä.
Onneksi sentään saatiin Nurffen 450 rexi kunnialla ilmaan, ensin tehtyjen kenttäkorjausten jälkeen!
Torpissa meni tänään tosta mun rexistä ainakin:
- Päälavat
- Perälavat
- Rattaat kaikista nuppiservoista
- Perälavanpitimet ja slideri
- 4 kertaa ilmassa ollut canopy sai katu-uskottavuutta
- Todennäköisesti myös pääakseli, lepari ja peräakseli on kieroja.
Korjaan tuon Rexin joskus, jos korjaan ja katson sitten mitä sen kanssa teen, tai sitten vaan myyn jämät jollekin halvalla varaosiksi.
Nyt saa siis ruveta heittelemään ideoita kivasta, hätäisestä, kevyestä, hiljaisesta, vakaasta ja nätistä korvaajasta tolle Trexille.
Elektroniikkaa voisin jossain määrin siirrellä, joten siinä mielessä sais olla yhteensopiva ainakin 6S 2700mah akuille ja YGE90LV noparille.
Korvaaja sais käyttää 430 - 500 mm päälapoja. Logo kutittelee tällä hetkellä jostain syystä eniten, mutta kyllä Protoskin tms. vois kelvata.
Niin ja jos jollain on tuollaista kriteereihin sopivaa myynnissä, niin saa vinkata tähän suuntaan. Hyvät servot/lavat/mosa olis mukava saada kitin mukana.