Kaippa sitä uskaltaa lyödä my fleetin tulille, kun alkaa vaikuttaa siltä, että paluuta ei enää ole.
Pienenä alustuksena sanottakoon, että 15 vuoden takaa löytyy RC-auto taustaa 1:10 luokasta (matto/crossi/DTM ja kaikkia viri/vakio luokissa).
Autot jäi pikku hiljaa, kun kisoissa ei enää "pärjännyt" ilman sponsoreita, paikallinen tiimi tuki hyvin, mutta silti ajettiin kokoajan hieman vanhentuneella kalustolla. Paras menestys tuli DTM luokassa, jossa kaikilla oli samat koneet.
Kopterit on aina kiehtoneet enemmän tai vähemmän ja viimeiset 3 vuotta on laatikossa ollut joku 3-kanavainen verkkokauppa kopteri, millä on tullut sisällä itseään vilvoittaneeksi. Jotenkin vaan muutama kuukausi sitten tuli sellainen olo, että pitää saada joku hieman parempi vekotin ja onneksi löysin tämän foorumin. Kaikki lähti rullaamaan tästä postista:
http://www.kopterit.net/index.php?topic=20802.0Pientä kopteria hain sisälennätykseen ja erinäisten yritysten jälkeen minulla on nyt 3 tuon kokoluokan kopteria:
- WLtoys V933 (mCPX nano klooni)
- mCPX v2
- mCPX v2 kaikilla hiilikuitu/aluosilla ja harjattomilla moottoreilla
Kentällä kävin katsomassa touhua hyvin pian foorumin löytymisen jälkeen; mukanani oli silloin Syma F3 lelu, 4-kanavainen FP kopteri.
Rauha hänen muistolleen, kävin sillä hieman liian korkealla ja tuuli vei kaverin lopullisesti horisonttiin.
Nykyisellä kalustolla haluaisin ajan kanssa oppia 3D lentämisen alkeet ja olen kyllä tiedostanut, että kärsivällisyyttä se vaatii.
Onneksi kotoa löytyy tätä nykyään myös Spektrum DX7s mankka ja Phoenix simu, niin ei jokainen torppi pistä harrastusta tauolle.
Pieni salainen haave olisi laittaa ensi kesäksi joku 450-luokan kopteri, mutta en edes harkitse sitä ennen kuin nuo pienemmät (ei niin herkät torpeille) pysyy hallussa, edes siedettävästi. Nuo ei todellakaan ole mitään leluja, joten jopa itsesuojeluvaisto tulee onneksi(?) rajoittamaan suurimpia ostohaluja.
6-kanavaisella CP kopulla osaan kai nyt leijua paikallaan... siksi tämäkin fleet, että voi toivottavasti tulla vuoden päästä lukemaan aloituspostin ja huomata, että osaa jo lentää eteen/taaksepäin. Toivottavasti siis omaa kehitystä pääsee todistamaan, eikä pyyhe lennä kehään kesken matkaa.
Joka tapauksessa haluaisin antaa suuren kiitoksen näin alkuun tämän foorumin jäsenille, olen saanut erittäin hyviä vastauksia tyhmiin(kin) kysymyksiin ja asenne on mielestäni vallan mainio. Ilman teitä minun lompakkoni olisi paljon pulleampi ja olisin autuaan tietämätön, että tällainenkin rahareikä vielä valmiista maailmasta löytyi!
Erityiskiitokset pitää antaa Etelä-Pohjanmaan kopteristeille, jotka ottivat hyvin kentällä vastaan ja antoivat tärkeitä vinkkejä -> Nube, Toeh ja Jinx muun muassa mainitakseni.