Kirjoittaja Aihe: Jalippon pienet lapaset  (Luettu 158753 kertaa)

Poissa JuhoV

• Seniori torppari
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Jalippon pienet lapaset
« Vastaus #100 : 17 Tammikuu, 2014, 10:16:53 »
Juholta hiukan jyrkkä mielipide

"Vaikka icharger 106b on hyvä laturi kokoluokassaan, ei yhdellä tuollaisella tai sen tehoisella tee enää yhtään mitään tuon kokoisen kanssa."

Kyllähän tuollakin pärjää ensi hätään. Latausajat vaan on sen noin 45min-1h riippuen akusta. Eli ei se nyt ihan ns "roskis kamaa" tuon kokoisissa ole. Sillä lataa oikeen kivasti vastariakkua tai yhtä 6S 4400mah akkuakin karvan yli 2C.

Eli mahdollistaakseen kentällä useamman lennätyksen, KANNATTAA hankkia iso laturi(latureita) pienten rinnalle.

Mutta tuon torppikulu homman allekirjotan. Oon siihen asennoitunu että kun rush pahasti kolahtaa nii voi olla muutaman kuukauden maissa.
Meinasin sen vastariakkuhomman laittaa, mutta ajattelin etten jaksa. Näköjään siihen tartutaan sitten kuitenkin.

Mun oma henkilökohtainen mielipide on ettei se ole enää mielekästä lentämistä jos akkua pitää ladata tunti. Nuo on tietysti makuasioita, en kokenut pärjääväni enää yhdellä 208b laturilla kun pitää saada täyteen kolme 2200 mAh 3S akkua 450 kokoiseen ja toiset kolme 4000 - 4400 mAh 6S akkua X-vitoseen. Tuo laturi kuitenkin antaa 12 amppeeria ainakin käyvästä autosta.

Se yksi laturi vaan ei mahdollistanut lentämistä äksällä vaan väliin piti ottaa lentoja pienellä, kuitenkin haluan lentää juuri tuolla parhaalla ja mieluisammalla kopterilla enkä käyttää aikaa täytelentoihin pienellä. Yksin lentäessä yhtälö oli täysin mahdoton, kaverin kanssa oltiin ihan hilkulla että ollaanko lentämässä vai odottamassa akkujen latautumista.

Kotonahan homma oli sitten kuin viisivuotissuunnitelma entisen neuvostoliiton malliin. Akkujen latailu oli pitkä ja harras prosessi, joskaan ei kovinkaan meditatiivinen enkä muutenkaan kokenut pyhäksi toimituksesi, en nostaisi sakramentiksi hommaa. Vaikka kotona on 24 voltin virtalähde ja kaikki tehot saadaan ulos laturista, ei se silti tuntunut jäkevältä hommalta. Kaikki extempore-lähdöt jäi pois kun hommaa piti suunnitella tuntikausia eteen päin. Jos epävakaisena päivänä aurinko pilkisti, se meni myös ohi ennen kuin oli akkuja täynnä. Homma ratkesi sitten helpolla kun ostin kaveriksi 306b:n. Vaatimuksena oli että kotona pitää saada kolmeen isoon akkuun vähintään 2C lataus kerralla, käytännössä siis 30 amppeeria oli hakusessa, 750 wattia. Kentällehän tuo taas on mun kohdalla ylimitoitettu laturi kun siellä ladataan yhdellä laturilla yhtä akkua, siihen olis riittänyt jopa 206b mutta kun halusin niin sanotusti kotiasiat kuntoon.

Yleensä 700 kokoiseen kopteriin menee 5000 mAh akut jos halutaan pidempiä lentoaikoja räimimällä. Tietysti pienillä kierroksilla toimii pienemmilläkin akuilla, mutta itse varautuisin kahteen 5000 mAh akun lataukseen. Noita kun tarvii parin, se vaatisi kerralla 2 kpl. 106b latureita. Tuolla mun haluamalla tavalla se vaatisi 4 kappaletta noita kyseisia latureita jotta homma rokkaa oikeasti. Eli tottakai sillä pärjää, mutta onhan se yhdellä aika aneemista hommaa ja todellinen hätäratkaisu.

Selvennetään nyt vielä että tuo on mun haluamani tapa harrastaa lentämistä, akkujen lataus on osa hommaa, mutta haluan sen olevan sivujuonessa ja hoituvan ilman värkkäystä ja odottelua. Joku haluaa pistää sitten akkuja täyteen vielä astetta järeämmällä tavalla ja tuo munkin tapaus on hänen mielestään säälittävää odottelua ja lentoajan tuhlausta.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa njs

• Jäsen 2024
  • RC-Kopterit Ry #65
« Vastaus #101 : 17 Tammikuu, 2014, 10:30:36 »
12S nopareissa ei ole sisäistä beciä muissa kuin kontronikin nopareissa, ne onkin sitten sellaisissa hinnoissa että köyhää hirvittää. Yge ja kontronik on kovassa huudossa kumpikin.

Suomessa tuntematon mutta ainakin Helifreakissä hyvää mainetta kerännyt Jeti Mezon sisältää myös BEC:n (http://www.espritmodel.com/jeti-mezon-130-12s-brushless-esc-w-telemetry-and-rpm.aspx)..

Jos 6V BEC riittää niin eipä tuossa suurta eroa hinnassa ole Kontronik Helijive 120HV vs. YGE 120/160HV + Gryphon Quasar BEC.

Ps. pystyykö tossa kokoluokassa käyttää vielä jonkun noparin omaa BECiä, vai vaatiiko se käytännössä aina ulkosen ja oman akun sille? Jotkut ilmeisesti luottaa Goblin 630 mallissa vielä Castlen sisäiseen BECciin...

Castlen HV nopareissa ei ole BECiä.

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #102 : 17 Tammikuu, 2014, 11:14:01 »
Mulla on 206B ja 106B ja täällä päin varmaan 90% lennoista tehdään pienellä porukalla niin toistaiseks latauskalusto piisaa hyvin vaikka en täysiä ees kentällä latureita huudata. Yksin lentäessä 2 akkua Protoksella ja 2 Rushilla on ollu hyvän mittane sessio arki aikaan non stoppina ainaki omalla kohdalla. Mutta kukin tekee niinkuin haluaa. Liikaa tehoa ei ikinä laturissa toki oo ja kannattaa pistää niin tehokas ku pystyy ja on järkevää kaluston kannalta. Omalla kohdalla onnistuu kuitenki extempore lähdötki työpäivän jälkeen nykyisellä kalustolla hyvin.

Meillä on myös jo pariki riittävän tehokasta laturia kentällä täällä päin että aina joku lentää ja jonkun akkuja lataillaan ristiin rastiin aina kenellä vaan on laturi tyhjä.

Poissa JuhoV

• Seniori torppari
  • RC- Kopterit Ry #278
« Vastaus #103 : 17 Tammikuu, 2014, 11:24:18 »
Jep, tuohan siinä on etuna kun isommalla ja hyvällä porukalla lentelee. Kaikkihan on aina kiinni olosuhteista, täällä taas on yleensä tilanne että on joko yksin tai yhden kaverin kanssa kentällä. Silloin kumpikin tarvii oman laturinsa kaiken aikaa käyttöön. Isommalla porukalla sitten homma toimii eri tavalla, tosin lentojakin tulee vähemmän.

Lähinnä pistin tuon sen vuoksi että näitä samoja pähkäilee moni muukin ja tiedän että yllätyksiä on tullut kun huomataan etteihän näitä saa mitenkään ladattua. Laturit unohtui ostoslistalta, iso kallis ja hieno kopteri on sitten lähinnä koristeena kun ei saada akkuja ladattua.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa TeroS

• Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit TreRC
« Vastaus #104 : 17 Tammikuu, 2014, 12:02:58 »
Allekirjoitan tuon Juhon höpinän akuista ja latureista täysin. Tilanteet kentällä toki vaihtelevat, välillä omaa vuoroaan saa odotella tunnin verran, välillä saa pörrätä putkeen niin kauan kuin mieli tekee. Itsekin pidän siitä että akut tulevat "sarrrrrjana" valmiiksi kun on kentällä, ei sinne o seisoskelemaan menty jos ei ole pakko odotella lentohukia :)

Poissa Kaapeli

• Jäsen 2024
  • RC-Kopterit Ry #18
« Vastaus #105 : 17 Tammikuu, 2014, 13:24:15 »
Joo, samaa mieltä täälläkin. Latauskalustoon panostaminen lyhentää huomattavasti harrastuksen "takaisinmaksuaikaa" eli pienentää kustannusta tuntia kohden. Ihan vaan sen takia että ihan oikeita lentotunteja tulee heti kerrasta paljon enemmän kun on ne akut täynnä sillon kun ollaan lennättämässä. :) Tietysti jos tykkää vaan latailla akkuja hiljakseen niin mikäpä siinä. Itselle se lennätys on kuitenkin se kopteriharrastuksen pääasiallinen tarkoitus.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • Lajin helppous viehättää!
« Vastaus #106 : 17 Tammikuu, 2014, 13:53:49 »
Mietin tässä ittekseni vähän 700 hinnastoa jos lähetin on valmiina. Hinnat olisi keskitasoa, eli ei paskinta mutta ei high end kamaakaan.
Paketti olisi niin sanottu lennettävä paketti. Ei mikään minibudjetti setti ja kohtuullinen latauskalusto ettei tarvitse tuntia odotella. Hinnat fast ladilta.

Itse kopu:
- kitti noin 800e
- molemmat lavat 140e (päälavat ~110e ja perä lavat ~30e)
- moottori 250e
- gyro noin 300e ( koska muita fbl gyroja ei ole kuin Vbar ;)
- servot futaba bls setti noin 360e
- nopari 480e ( helijive 120hv tai yge plus gryphon, aikalailla samahinta. Jos taas laittaa hv setupin niin nopari maksaa vähemmän, mutta servot enemmän eikä tarvita BECiä. Lopputulos sama.)
- 2 paria akkuja 480e ( esim. 4400mah 6s 60c gens ace)
- muu kuitenkin tarvittava sälä ainakin 50e esim. puuttuvat työkalut,liittimet, johdot, strapit, vastarinakku jne.

= 2860e ;D

Latauskalusto
- laturi ~250e
- 1000w poweri about 80e
- salkku tarvitaan 20e Ei näitä kukaan jaksa kovin montaa kertaa erikseen kannella kentälle
- johdot, liittimet, latauslaudat. salkuun tarvittavat materiaalit jne. 50e
- gaatti 2kW 450e jos ei ole verkkovirtaa kentällä, autosta lataamista ei kannata edes lukea vaihtoehdoksi...

=880e

Yhteensä noin 3700€  8)

Tästä saa tietenkin aika paljon pois kun ostelee tavarat muualta kuin fasladilta ja hyvistä tarjouksista ja/tai valmiita kopu comboja.
Lähinnä tarkoitus oli näyttää että se kopterin kitti näyttelee aika mitätöntä roolia näissä vehkeissä. Yleensä toi nopari + moottori maksaa jo aika lähelle kitin hinnan.

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #107 : 17 Tammikuu, 2014, 13:54:50 »
Joo, samaa mieltä täälläkin. Latauskalustoon panostaminen lyhentää huomattavasti harrastuksen "takaisinmaksuaikaa" eli pienentää kustannusta tuntia kohden. Ihan vaan sen takia että ihan oikeita lentotunteja tulee heti kerrasta paljon enemmän kun on ne akut täynnä sillon kun ollaan lennättämässä. :) Tietysti jos tykkää vaan latailla akkuja hiljakseen niin mikäpä siinä. Itselle se lennätys on kuitenkin se kopteriharrastuksen pääasiallinen tarkoitus.
Jos lentää enemmän niin myös torppaa enemmän.  :D

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • Lajin helppous viehättää!
« Vastaus #108 : 17 Tammikuu, 2014, 13:55:33 »
Jos lentää enemmän niin myös torppaa enemmän.  :D

Jos lentää vähemmän oppii vähemmän. :D Ei kannata turhaan pelätä torppaamista... Hidastaa oppimista eikä lennätys silloin ole edes niin hauskaa :D
Räppää vaan menemään ja korjaa jos hajoaa.

Järkevä varovaisuus on tietenkin sallittua ja suotavaa!
« Viimeksi muokattu: 17 Tammikuu, 2014, 13:57:19 kirjoittanut zxiicci »

Poissa Heptocopter

• Pro torppari
« Vastaus #109 : 17 Tammikuu, 2014, 13:55:43 »
Kopterin valinnassa ääni Goblinille! :)

Mulla on nyt vähän alle 30 lentoa takana sillä ja fiilis on hyvä. Kopteri on suunniteltu mun mielestä tosi simppeliks ja tuon kirkkaan peräputken ja ison canopyn takia sen näkee tosi hyvin taivaalla.

Jos ostaa uutena niin kannattaa varmaan suoraan ottaa se competition malli. Ero vanhaan ei ole hinnassa kauhean kova kuitenkaan. Samalla saa etenkin sen HPS nupin ja parit muut päivitykset. Mun mielestä ei kannata lentää sitä millään muulla kuin HPS nupilla.

Jos uutena ostaa niin hinta menee kyllä yli varmaan budjetin, mutta kun itse kasaa alusta asti tulee mekaniikka tutuksi ja samalla tietää myös, että siellä on kaikki itestä kiinni (lukitteet sun muut).

Mulla on toi 630 malli ja sen on itseasiassa aika hauskan kokonen. Se on vähän normaalia 600 isompi, eikä ero siihen 700 ole kauhean suuri.

Kuten aiemmin tossa oli jo ilmeisesti puhetta, niin akkuihin ja latauskalustoon kannattaa panostaa myös, mikä lisää vähän kokonais hintaa kyllä.
Fleet-->http://www.helifleet.com/Heptocopter
-SAB Goblin 630 competition
-Gaui X3
-DX8

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #110 : 17 Tammikuu, 2014, 14:08:41 »
Tulipas tässä mieleen että ennen ku setuppeja aletaan ehdottelemaan nii täällä vois aktivoitua nii voi käydä kattelemassa esimerkkejä muitten setupeista.

http://www.kopterit.net/index.php?topic=21411.0

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #111 : 17 Tammikuu, 2014, 15:04:31 »
Jalippo sanoi että on kiinnostunut sekä Goblin 700 että Gaui X7 kopterista. Mä lienen ainoita suomessa jolla on ollu molemmat vekottimet. sinänsä vertailu ei ole ihan reilu koska goblinissa oli paras tekniikka mitä rahalla vaan pystyi ostamaan ku taas gauissa oli halvempaa servoa jne.

alotetaan vaikka tosta gauista. SE ON TANKKI! se on tehty äärimmäisen jäykäksi rungoltaan ja tuntuu siltä että jos sillä torppaa ni maapallo menee rikki. se myös sitte tuntuu lennossa eli värkki tuntuu raskaammalta. täytyy silti mainita että en tiedä onko jäykkyyden takia vai minkä mutta se tuntuu myös erittäin jämptiltä ja luotettavalta lentää. ehkä jopa jämptimmältä ku goblin. toi voi tietty johtua paremmin osuneista säädöistäkin kuka tietää. itsellä ei gaui ollu ku reilut 30 lentoa. siinä ei tahtonu owb kestää janin käämimää moottoria ja mentiin vaan ongelmasta ongelmaan. lopulta ku oli tarpeeksi monenna pakkaspäivänä käyny turaamassa kentällä toimimattoman kopterin kanssa tuli mitta täyteen ja kiinnostus lähti. -> myin pois. toi owb ongelma nyt ei ilmeisesti ole niin paha jos käyttää jotain järkevää tekniikkaa ja siihen päivityslaakeriin on sitäpaitsi modaus olemassa millä sen saa toimimaan.

X7
+ erittäin jämäkkä rakenne
+ lentää todella vakuuttavasti
+ nupin osat laadukkaan olosia
+ perunteinen ei DFC tyylinen nuppi
+ sopii isot akut haluttaessa
- omasta mielestä tylsän näkönen eikä herätä oikein mitään innostusta tolla puolella
- OWB suunniteltu päin hanuria (joskin ilmeisesti helposti laitettavissa)
- varmaan kalleimmat varaosat kaikista merkeistä
- runko on monimutkanen ja koostuu pienistä suikaleista
- todella työläs johdottaa nätisti
- rataspeli eli ratasääntä kyllä lähtee hihnakoptereihin tottuneelle liikaa vaikka on tääkin aika sivistynyt ratasvärkiksi

Gobinissakin oli alkuun omat juttunsa mutta sab hoiti homman kotiin ja teki tarvittavat muutokset. alkuunhan tässä oli DFC tyylinen nuppi. se räjähti mulla kerran ilmassa ja toinen kerta oli lähellä ku pallot heilu jo swashissa mutta kuulin äänestä ja otin alas. ekallakin kerralla sain yhellä lavalla rotatoitua niin että meni vaan länderit ja se nupin paska :D tällä tulikin lennettyä enemmän ja myin tän vasta hiljattain uuden tieltä. lastentaudit oli korjattu ja tällä olis voinu lennellä vaikka maailman tappiin. Goblinin ehdotonta parhautta on rakenne. se on yksinkertanen ja helppo huoltaa. väitän että olisin vaihtanu runkolevyt viiteen minuuttiin. gauissa mun johdotuksilla olis ollu kokopäivän operaatio vaihtaa runkolevyt kokonaan :D goblin myös näyttää hyvältä ja hihnapelinä on hiljainen. kunnes laittaa hanaa ja alkaa tempomaan. se perä pitää ihan omanlaisensa soundin joka ainakin omasta mielestä tuo just hyvin sellasta räyhähenkeä :D goblin tuntui myös todella kevyeltä ja herkältä ilmassa. tosin niinkuin sanottu siinä oli parhaat palikat mitä kaupasta sai joka varmasti tekee osansa.

jos nyt pitäis ostaa jompikumpi ni kyllä se olis ehdottomasti goblin. uusinta mallia tietty koska kehitys kehittyy ja lastentauteja korjaillaan. toi goblini HPS nupilla alkaa olla sellanen ettei siihen tarvii päivittää mitään.

Goblin 700
+ hieno
+ yksinkertainen rakenne
+ helppo huoltaa
+ osat halvahkoja
+ hyvä laatuinen
+ perä näkyy hyvin jos sitä arvostaa
+ hiljasuus ja kovaäänisyys :D
+ helppo johdottaa nätisti
- perän kiinnitys nylonilla on aina takaraivossa ja sitä alitajuntaisesti pikkasen varoo tietyissä liikkeissä
- noparin paikka vois olla isompikin
- ihan isoimmat akut saa jättää kauppaan ku ei mahu järkevästi
- servoarmien paikka on ahdas ja luulenpa että isoakseliset mks x8 servot ei mahdu paikalleen ollenkaan (mutua)

noista osista ja niiden hinnoista. mun lähestymistapahan tuntuu olevan jo käsite täällä foorumilla mutta kyllähän se on niin että jos laskee laatusetuppia ni ei 700 kokosta kopteria taho saada läjään alle 3 tonnilla. ja jos tekeekin isoja säästöjä ja laittaa vaan 2500e ni se on ihan eri vehe lentää ja prosenttuaalisesti hintaero on kuitenkin kovin pieni. sama mennä sitte loppuun asti :) köyhällä ei vaan ole varaa halpaan niin se on. sellanen pikkuhiljaa päivittämisen varustelukierre se vasta kallista onkin. täällä kun ei taho saada järkihintaa mistään käytetystä kikkareesta. sen takia kannattaakin pitää silmiä auki jos vaikka joku myy jotain käytettyä. servot mä ostaisin ehdottomasti uutena koska ne on kulutustavaraa mutta mikään ei estä ostamasta noparia, moottoria, beciä jne veepaaria käytettynä. jos sattuu tärppäämään ni varmasti voittaa ja paljon.

latauksesta. tuntuu herättävän mielipiteitä ;) sanotaanko että mä ymmärrän ja en ymmärrä porukan hosumista noiden kanssa. mulla on itselläni 5 kpl i-charger 106b+ latureita jotka on aika mopoja eli 250w/kpl. mulla on ollu samaan aikaan 2 700kokosta, ja minitroottos(450) ja oliskohan ollu vielä joku neljäskin. hyvin noilla pärjäs. monessa laturissa on se hyvä että jos 1 päästää savut ni ei se mitään haittaa. mullakin on noista viidestä 1 ollu auton hanskalokerossa varalla eikä sitä ole montaa kertaa edes käytetty. noillakin saa akut täyteen ku alottaa tuntia ennen kotoota lähtöä. sen verran se aamupalan syöminen kestää aina jokatapauksessa ennen kentälle menoa. jos mä nyt ostaisin ni luultavasti en ostais noita vaan jotain järeempiä. en silti luottais yhteen järeeseen laturiin vaan haluisin monta just sen takia että tehokkaat laturit tuppaa välillä hajoomaan. on tosiaan ollu mielessä monta kertaa päivittää noita mutta on jääny tekemättä koska noilla pärjää ihan hyvin ja tuntuu turhalta alkaa laskemaan minuutteja mitä lataus vie aikaa. mulla on miniroottokseen 6 akkua ja isoissa oon pitäny kahta settiä. niillä lentää helposti nonstop tolla kalustolla.

agregaatti tai verkkovirta on kentällä ehdoton jos haluaa isoja lennellä
« Viimeksi muokattu: 17 Tammikuu, 2014, 15:10:28 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Jalippo

• Seniori torppari
  • RC-Kopterit Ry #27
« Vastaus #112 : 17 Tammikuu, 2014, 15:23:01 »
Kiitos Doc hyvästä vertailusta noiden mallien välillä! Harvalta tosiaan löytyy kokemuksia useammasta ja sitä omaa on aina suht helppo kehua, ainakin jos ei tiedä vielä paremmasta.
Jostain syystä en pysty täällä tykkäämään, niin tässä tulee:

Saa olla samalla jaettu peukku zxiiccin hyvälle kustannuslistaukselle. Mikään shokkihan toi ei ollu, mut hyvähän se on ynnätä ne kokonaiskulut yhteen _kaiken_ tarvittavan sälän kanssa. Vaikka sitten uusista osista, niin saa hyvää perspektiiviä mikä on sopiva hintahaitari vastaaville käytetyille... mistä tulikin mieleen että Tohtori kerpele, tällä hetkellä ostaisin kiljuen sen sun vanhan goblinin, eikä tarttis edes tingata. Aihe ei vaan sillon ollu ajankohtanen ja oon saattanu jopa sivuuttaa koko myynti-ilmon aikanaa. Noh, kuka tietää, joskus sitä voi vielä jotain vastaavaa pakettia löytää yhtä sopivasti.

En ihmettelis yhtään, jos kesällä nähdään Etelä-Pohjanmaan ilmatilassa Goblin 630 tai 700. ;)

SAB Goblin 700 | MSH Prôtos 500 FBL | Blade mCPX V2 | Spektrum DX9
Blackout Mini-H FPV 4S | Fatshark Attitude V2

Poissa xio

• Seniori torppari
« Vastaus #113 : 17 Tammikuu, 2014, 18:06:22 »
Henseleit, Minicopter & Voodoo (Banshee) löytyvät saksan osastolta jotka painivat ihan omassa luokassa verrattuna muihin.
Sakemannin voittanutta ei ole... Ei siitä pääse yli eikä ympäri  ;)

Poissa TeroS

• Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit TreRC
« Vastaus #114 : 17 Tammikuu, 2014, 18:23:18 »
Kyllä mäki saksalaisesta tykkään, mutta toi mun saku nyt on sen verran eri tyyppinen.

Samoin on kyllä tdr ja banshee kans.

Leirille! Kyselee, kattelee, ihmettelee! Antaa harvinaisen paljon. Ja puhun mahtavalla yhden päivän leirikokemuksella!

Poissa KL

• Seniori torppari
« Vastaus #115 : 17 Tammikuu, 2014, 19:11:36 »
Mulla on aika budjetti 700:nen verrattuna noihin :)

Align 700E Super Combo 399€
2 x Gens Ace 5000mah 60C 290€
Laturi Robbe 1000W 179€
Virtalähde 80€

Ja komiasti lentää :D

Ei sillä, melkein kaikki ylimääräinen menee kopterointiin ja menis enemmänkin jos vaan jostain tulis :D Elikkä itekin varmaan Goblinin laittaisin siinä tapauksessa :) Itellä on vaan yks akkupari tällä hetkellä. Tuntuisi riittävän ihan hyvin, koska kentällä melkein aina muitakin (yksin ei kiinnosta lennättää), joten ei sinne taivaalle kertakaikkiaan pääse heti uudestaan. 4C:llä olen nyt molempia lataillut ja hyvin riittää.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #116 : 17 Tammikuu, 2014, 19:26:48 »
Mulla on aika budjetti 700:nen verrattuna noihin :)

Align 700E Super Combo 399€
2 x Gens Ace 5000mah 60C 290€
Laturi Robbe 1000W 179€
Virtalähde 80€

Ja komiasti lentää :D

Ei sillä, melkein kaikki ylimääräinen menee kopterointiin ja menis enemmänkin jos vaan jostain tulis :D Elikkä itekin varmaan Goblinin laittaisin siinä tapauksessa :) Itellä on vaan yks akkupari tällä hetkellä. Tuntuisi riittävän ihan hyvin, koska kentällä melkein aina muitakin (yksin ei kiinnosta lennättää), joten ei sinne taivaalle kertakaikkiaan pääse heti uudestaan. 4C:llä olen nyt molempia lataillut ja hyvin riittää.
No tuo 399€ tarjous oli kyllä once in a lifetime.  :D Ei kannata lottoa enään pistää vetämään, mutta eikös nuoki loppunu keske ja sen jälkee pari heppua sai uutta 700E DFC mallia? Mutta ehkä tuo vanha oli kuitenki se parempi ainaki nupin osalta.

Poissa JuhoV

• Seniori torppari
  • RC- Kopterit Ry #278
« Vastaus #117 : 17 Tammikuu, 2014, 22:47:53 »
Itellä on vaan yks akkupari tällä hetkellä. Tuntuisi riittävän ihan hyvin, koska kentällä melkein aina muitakin (yksin ei kiinnosta lennättää), joten ei sinne taivaalle kertakaikkiaan pääse heti uudestaan. 4C:llä olen nyt molempia lataillut ja hyvin riittää.
Nyt kun pakkaset alkoi niin paljon pienemmällä akkumäärällä ja latauskapasiteetilla pärjätään täälläkin. Ei vaan näpit kestä lämppäreistä yms. systeemeistä huolimatta. Pakko istuskella lämpimässä autossa vähän väliä teetä hörppimässä ja sormia ja varpaita lämmittelemässä. Ihan sama onko yksin vai kaverin kanssa, pakko lämmitellä iso osa kentällä oloajasta. Siinä ne akut latautuu samalla.

Kesällä on sitten ihan eri meininki, silloin laturit huutaa punaisena ja kentällä on pitää olla kärppänä jos aikoo lentää. Jos ei ole akku kiinni, sähköt viritettynä yms. kun edellinen on lentänyt, menee seuraava ohi jos on värmeet valmiina.

Mullahan on edelleen vielä erittäin maltilliset latausvirrat, en kentällä ylitä 3C latausta ja kotona on 2C lataus. Perusteluna ettei ajallisesti säästä 2C vs. 3C latauksen kanssa kuin pari, kolme minuuttia, suurin osa ajasta menee balansointiin. Tyhjä akku kentällä sitten tilanteesta riippuen joko 2 tai 3C latauksella.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa KL

• Seniori torppari
« Vastaus #118 : 18 Tammikuu, 2014, 10:49:32 »
No tuo 399€ tarjous oli kyllä once in a lifetime.  :D Ei kannata lottoa enään pistää vetämään, mutta eikös nuoki loppunu keske ja sen jälkee pari heppua sai uutta 700E DFC mallia? Mutta ehkä tuo vanha oli kuitenki se parempi ainaki nupin osalta.

Joo, totta. Ei noiden tarjousten varaan voi oikein laskea. Jep, itellekin tuo DFC-propaganda päässyt hiukan puraisemaan ja lennättelen varmaan jatkossa tolla perinteisellä FBL-nupilla.

Mutta on toi iso kopteri vaan niin mukava lennättää. Mun mielestä sillä on helpompi opetella uusia juttuja kun ei ole sadasosasekunnissa pellossa jos tekee virheen. Eikä ne aina onneksi ole mitään 500€ torppeja. Välillä on päässyt pelkillä lapojen vaihdolla tms.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa TeroS

• Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit TreRC
« Vastaus #119 : 18 Tammikuu, 2014, 11:14:51 »
Kyllä sen saa viissatkunkin maksamaan. Yksi torppi oli ~520e kun kosahti _kaikki_ sähköt. Ja kyllä sekin tulee sadasosasekunnissa tonttiin ;D

Mutta juu, ei tuo konkurssiin vie kun tekee nk. normitorpin.

Poissa Jalippo

• Seniori torppari
  • RC-Kopterit Ry #27
« Vastaus #120 : 18 Tammikuu, 2014, 16:49:33 »
Kysäsin varovasti, että mitäs jos laittaisin tohon makuuhuoneen telkkarin yläpuolelle seinähyllyn ja säilyttäisin siinä sellasta noin 1,4 metristä kopteria... lupa tuli heti! :)

69 neliön kolmiossa tahtoo olla noi säilytystilat vähän rajalliset, eli sekin "ongelma" olis jo ratkaistu.

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #121 : 18 Tammikuu, 2014, 17:37:08 »
Kysäsin varovasti, että mitäs jos laittaisin tohon makuuhuoneen telkkarin yläpuolelle seinähyllyn ja säilyttäisin siinä sellasta noin 1,4 metristä kopteria... lupa tuli heti! :)

69 neliön kolmiossa tahtoo olla noi säilytystilat vähän rajalliset, eli sekin "ongelma" olis jo ratkaistu.
Sillon ku Rushin tilasin nii sanoin että pidän sitä varastossa poissa edestä. NOJAAAA.. Olohuoneeseen se on jääny.  ;D

Poissa hukkapätkä

• Tavallinen torppari
« Vastaus #122 : 18 Tammikuu, 2014, 19:32:01 »
Toimii...  Kokeile nitroa makuuhuoneeseen...

Voi olla vähän kireessä.  ;D

Poissa Otou

• Seniori torppari
  • #102, Sil
« Vastaus #123 : 18 Tammikuu, 2014, 19:35:12 »

Mullekkin ostettiin korkeakiiltoiset hyllyt koptereita varten. No kivasti 2kpl 450 mahtui mut nyt ku on jo kaksi 700 kokoista niin lattialle joutui kopteri parat ;D
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Jalippo

• Seniori torppari
  • RC-Kopterit Ry #27
« Vastaus #124 : 20 Tammikuu, 2014, 12:05:27 »
Joko sinne auton perään on mitattu 800 kokoista kopteria, nyt keulii.  :o

Näyttäis sopivan:

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti