Jalippo sanoi että on kiinnostunut sekä Goblin 700 että Gaui X7 kopterista. Mä lienen ainoita suomessa jolla on ollu molemmat vekottimet. sinänsä vertailu ei ole ihan reilu koska goblinissa oli paras tekniikka mitä rahalla vaan pystyi ostamaan ku taas gauissa oli halvempaa servoa jne.
alotetaan vaikka tosta gauista. SE ON TANKKI! se on tehty äärimmäisen jäykäksi rungoltaan ja tuntuu siltä että jos sillä torppaa ni maapallo menee rikki. se myös sitte tuntuu lennossa eli värkki tuntuu raskaammalta. täytyy silti mainita että en tiedä onko jäykkyyden takia vai minkä mutta se tuntuu myös erittäin jämptiltä ja luotettavalta lentää. ehkä jopa jämptimmältä ku goblin. toi voi tietty johtua paremmin osuneista säädöistäkin kuka tietää. itsellä ei gaui ollu ku reilut 30 lentoa. siinä ei tahtonu owb kestää janin käämimää moottoria ja mentiin vaan ongelmasta ongelmaan. lopulta ku oli tarpeeksi monenna pakkaspäivänä käyny turaamassa kentällä toimimattoman kopterin kanssa tuli mitta täyteen ja kiinnostus lähti. -> myin pois. toi owb ongelma nyt ei ilmeisesti ole niin paha jos käyttää jotain järkevää tekniikkaa ja siihen päivityslaakeriin on sitäpaitsi modaus olemassa millä sen saa toimimaan.
X7
+ erittäin jämäkkä rakenne
+ lentää todella vakuuttavasti
+ nupin osat laadukkaan olosia
+ perunteinen ei DFC tyylinen nuppi
+ sopii isot akut haluttaessa
- omasta mielestä tylsän näkönen eikä herätä oikein mitään innostusta tolla puolella
- OWB suunniteltu päin hanuria (joskin ilmeisesti helposti laitettavissa)
- varmaan kalleimmat varaosat kaikista merkeistä
- runko on monimutkanen ja koostuu pienistä suikaleista
- todella työläs johdottaa nätisti
- rataspeli eli ratasääntä kyllä lähtee hihnakoptereihin tottuneelle liikaa vaikka on tääkin aika sivistynyt ratasvärkiksi
Gobinissakin oli alkuun omat juttunsa mutta sab hoiti homman kotiin ja teki tarvittavat muutokset. alkuunhan tässä oli DFC tyylinen nuppi. se räjähti mulla kerran ilmassa ja toinen kerta oli lähellä ku pallot heilu jo swashissa mutta kuulin äänestä ja otin alas. ekallakin kerralla sain yhellä lavalla rotatoitua niin että meni vaan länderit ja se nupin paska
tällä tulikin lennettyä enemmän ja myin tän vasta hiljattain uuden tieltä. lastentaudit oli korjattu ja tällä olis voinu lennellä vaikka maailman tappiin. Goblinin ehdotonta parhautta on rakenne. se on yksinkertanen ja helppo huoltaa. väitän että olisin vaihtanu runkolevyt viiteen minuuttiin. gauissa mun johdotuksilla olis ollu kokopäivän operaatio vaihtaa runkolevyt kokonaan
goblin myös näyttää hyvältä ja hihnapelinä on hiljainen. kunnes laittaa hanaa ja alkaa tempomaan. se perä pitää ihan omanlaisensa soundin joka ainakin omasta mielestä tuo just hyvin sellasta räyhähenkeä
goblin tuntui myös todella kevyeltä ja herkältä ilmassa. tosin niinkuin sanottu siinä oli parhaat palikat mitä kaupasta sai joka varmasti tekee osansa.
jos nyt pitäis ostaa jompikumpi ni kyllä se olis ehdottomasti goblin. uusinta mallia tietty koska kehitys kehittyy ja lastentauteja korjaillaan. toi goblini HPS nupilla alkaa olla sellanen ettei siihen tarvii päivittää mitään.
Goblin 700
+ hieno
+ yksinkertainen rakenne
+ helppo huoltaa
+ osat halvahkoja
+ hyvä laatuinen
+ perä näkyy hyvin jos sitä arvostaa
+ hiljasuus ja kovaäänisyys
+ helppo johdottaa nätisti
- perän kiinnitys nylonilla on aina takaraivossa ja sitä alitajuntaisesti pikkasen varoo tietyissä liikkeissä
- noparin paikka vois olla isompikin
- ihan isoimmat akut saa jättää kauppaan ku ei mahu järkevästi
- servoarmien paikka on ahdas ja luulenpa että isoakseliset mks x8 servot ei mahdu paikalleen ollenkaan (mutua)
noista osista ja niiden hinnoista. mun lähestymistapahan tuntuu olevan jo käsite täällä foorumilla mutta kyllähän se on niin että jos laskee laatusetuppia ni ei 700 kokosta kopteria taho saada läjään alle 3 tonnilla. ja jos tekeekin isoja säästöjä ja laittaa vaan 2500e ni se on ihan eri vehe lentää ja prosenttuaalisesti hintaero on kuitenkin kovin pieni. sama mennä sitte loppuun asti
köyhällä ei vaan ole varaa halpaan niin se on. sellanen pikkuhiljaa päivittämisen varustelukierre se vasta kallista onkin. täällä kun ei taho saada järkihintaa mistään käytetystä kikkareesta. sen takia kannattaakin pitää silmiä auki jos vaikka joku myy jotain käytettyä. servot mä ostaisin ehdottomasti uutena koska ne on kulutustavaraa mutta mikään ei estä ostamasta noparia, moottoria, beciä jne veepaaria käytettynä. jos sattuu tärppäämään ni varmasti voittaa ja paljon.
latauksesta. tuntuu herättävän mielipiteitä
sanotaanko että mä ymmärrän ja en ymmärrä porukan hosumista noiden kanssa. mulla on itselläni 5 kpl i-charger 106b+ latureita jotka on aika mopoja eli 250w/kpl. mulla on ollu samaan aikaan 2 700kokosta, ja minitroottos(450) ja oliskohan ollu vielä joku neljäskin. hyvin noilla pärjäs. monessa laturissa on se hyvä että jos 1 päästää savut ni ei se mitään haittaa. mullakin on noista viidestä 1 ollu auton hanskalokerossa varalla eikä sitä ole montaa kertaa edes käytetty. noillakin saa akut täyteen ku alottaa tuntia ennen kotoota lähtöä. sen verran se aamupalan syöminen kestää aina jokatapauksessa ennen kentälle menoa. jos mä nyt ostaisin ni luultavasti en ostais noita vaan jotain järeempiä. en silti luottais yhteen järeeseen laturiin vaan haluisin monta just sen takia että tehokkaat laturit tuppaa välillä hajoomaan. on tosiaan ollu mielessä monta kertaa päivittää noita mutta on jääny tekemättä koska noilla pärjää ihan hyvin ja tuntuu turhalta alkaa laskemaan minuutteja mitä lataus vie aikaa. mulla on miniroottokseen 6 akkua ja isoissa oon pitäny kahta settiä. niillä lentää helposti nonstop tolla kalustolla.
agregaatti tai verkkovirta on kentällä ehdoton jos haluaa isoja lennellä