Tässä on BECin voltagedrop tutkimuksia tehty:
- Master ja Slave piuha syöttää virtaa vastariin
- Vastarin AUX3 porttiin tulee virta ja siinä voi pitää konkat
Ilman konkkia kovalla vispauksella sai droppia 1,0 volttia ja konkkien kanssa noin 0,8 volttia, eli on niistä ainakin vähän apua.
Koko vispauksen ajan konkkien jännite kuitenkin droppaa maksimissaan vain 0,3 volttia. Kokeilin lisätä myös yhden polkon pakettiin, mutta sillä ei jostain syystä ollut vaikutusta asiaan, vaan dropit kävi nopeissa piikeissä yhtä syvällä kuin ilman polkoakin.
Toki nuo maksimidropit ovat todella lyhyitä, eli joitain millisekuntteja. Konkat eivät ilmeisesti pysy perässä noissa nopeissa dropeissa ja samalla on todettava, että tuon telemetrian loggausnopeus ja tarkkuus on melko uskomatonta! Käytännössä lennon aikana dropit jää sille 0,5 voltin hujakoille, joten taidan vaan tyytyä tilanteeseen ja kiittää vielä kerran SJo1, joka lainasi mulle progdiskiä -> kivempi että se lähtöjännite on 6,0 eikä 5,2 volttia.
Mulla on mankassa varoitukset päällä, eli se alkaa huutamaan ja värisemään, jos jännite droppaa alle 4,8 voltin. Irrotin slave piuhan ja vatkasin tikkuja oikeen perusteellisesti. Muutaman kerran sain jännitteen droppaamaan ihan hetkeksi alle 4,8 voltin ja mankka reagoi siihen salaman nopeudella antaen heti varoituksia. Uskallan nyt luottaa tuohon systeemiin ja lennot jatkuu.
Toki tämän lajin suola on hifistely ja kun yksi totaalinen yhteyden menetys on pienemmällä kopterilla käynyt ilmassa, niin aion kyllä investoida tähän jossain välissä sen rankemman
konkkapaketin. Toki se on lähemmäs 80 € setti (konkat + r-piiri + kasaus). Noilla sitten saavutetaan sekin etu, että mikäli kaikki sähköt katoaa koneesta, niin konkkien avulla voi tehdä vielä 30 - 45 sekunnin rotaation. R-piiri taas sulkee virran kulun takaisin noparin BECille, joten se on turvassa silloin.