Päivitetään aloittamaani ketjuun systeemi, jonka olen hommannut harjoituslaitteeksi:
A) Ekaks hommasin lähettimen ja simulaattorin, jotta voin harjoitella ihan vaan PC:n ääressä:
Olen ehtinyt aina silloin tällöin lihasmuistia harjoitella tän äärellä. Hitaat tilanteet, kun ehtii ajatella, menee hyvin, mutta tiukissa paikoissa tekee edelleen virheitä. Hyvä ja halpa tapa oppia, mutta pikän päälle aika puuduttavaa.
- Lähetin: FrSky Taranis, hintahaarukka 130€ - 250€ ostopaikasta ja varustuksesta riippuen
- Simulaattori: PhoenixRC, hinta 90€ - 100€
B) Harjoituslentolaitteeksi, jolla voi lennellä myös kotona (kokoluokka 25cm tai alle):
Tää on Hobbykingiltä vasta tilattu, siis kokemuksia ei vielä ole
- Quadkopteri: Turnigy Micro Quad V2 PNP ARF, hinta 105.24€
- Akku: ZIPPY Flightmax 800mAh 2S1P 20C, hinta 3.84€
- Akkulataaja: SkyRC 6X80Plus, hinta oli 97€
Lisäksi tuon kanssa käytän (jo omistamiani) FrSky Taranis lähetintä ja sen mukana tullutta vastaanotinta.
Turnigy Micro Quad V2 PNP ARF quadiin päädyin, koska:
a) Siinä on lentokontrolleri erillisenä (KK2.0 LCD Flight Control Board), jolloin voin käyttää sitä myös myöhemmissä projekteissa, tai vaan vaihtaa tähän toisen halutessani.
b) Toimituksesta puuttuu vastaanotin, joten voin käyttää mun FrSky Taranista ja sen mukana tulleita vastaanottimia tän kanssa.
(Monessa pienessä quadissa on yhdelle elektroniikkalevylle integroitu kaikki osat (myös lentotietokone ja vastaanotin), joka pakottaa käyttämään paketin mukana tulevaa (yleensä mahdollisimman yksinkertaista) lähetintä.)c) Tää jaksaa kantaa myös pienen kameran mukanaan (jollaista en ole vielä hommaamassa), joten senkin kokeilu onnistuu tällä laitteella (YouTube:ssa löytyy videota)