Kirjoittaja Aihe: 700e 3g ja klappia pääakselissa  (Luettu 5254 kertaa)

Poissa Jaakko.H

  • Tavallinen torppari
  • ***
700e 3g ja klappia pääakselissa
« : 07 Joulukuu, 2013, 23:09:18 »
Kopteri on 700e 3g ja pääakselin kanssa tänään tullut ihmeteltyä. Huomasin että pääakselissa on sivuttaissuunnassa "klappia". Pystysuunnassa ei ole yhtään klappia. Molemmat laakerit askartelin äsken uusiin , mutta tällä ei ollut mitään vaikutusta.  Onko normaalia tällänen "pieni" klappi? Vai onko olemassa joku spesiaalikikka millä tuon saa täysin välyksettömäksi. Verrokkina on tossa hirobon kopukka jossa ei oo mitään välystä ainakaan vielä.

Jaakko
E3, D3, SDX, 700e, NX4, G380

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: 700e 3g ja klappia pääakselissa
« Vastaus #1 : 08 Joulukuu, 2013, 09:51:33 »
Missä siellä se välys on? Laakeripukin ja laakeron välissä? Jossain muualla?
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Jaakko.H

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 700e 3g ja klappia pääakselissa
« Vastaus #2 : 08 Joulukuu, 2013, 11:49:41 »
ei pysty sanoo.  mielestäni laakerit on liimalla kiinni. välys tuntuu selvästi  kun ottaa peräputkesta kiinni ja heiluttaa nuppia kopun suuntaisesti. ei toi mikää paha oo mutta täydellisyyteen pyrittäessä piinaa :-)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
E3, D3, SDX, 700e, NX4, G380

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: 700e 3g ja klappia pääakselissa
« Vastaus #3 : 08 Joulukuu, 2013, 12:10:43 »
Noihin ison kopterin pääakselin laakereihin tuppaa kertymään pikkasen klappia jos sitä lentää rankasti. Siellä vaikuttaa kuitenkin isot voimat! Allussa oli muistaakseni kyllä uutenakin pikkasen akselin ja laakerin sisäpinnan välillä. Muissa koptereissa on ollu uutena jämpti mutta itse laakeri on kehittäny jossain kohtaa pienen välyksen
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: 700e 3g ja klappia pääakselissa
« Vastaus #4 : 08 Joulukuu, 2013, 12:13:17 »
Silmää parempi tapa testata missä klapit on on laittaa sormi esim laakerin ja akselin rajapinnalle niin että osuu molempiin ja sitte heilutella nuppia toisella kädellä. Tuntoaisti on yllättävän herkkä ja tollai huomaa kyllä nopeesti missä klappi on!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Jaakko.H

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 700e 3g ja klappia pääakselissa
« Vastaus #5 : 08 Joulukuu, 2013, 14:06:30 »
jes, sormi kopelolla tuntuu että akselin pirulainenhan se siinä heiluu laakerin sisällä. Nice! Vaihdoin eilen sekä laakerit että akselin uusiin ja näin ollen täytynee tyytyä säätämisessä tälläerää tähän ominaisuuteen.

Jaakko
E3, D3, SDX, 700e, NX4, G380

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: 700e 3g ja klappia pääakselissa
« Vastaus #6 : 08 Joulukuu, 2013, 14:45:01 »
allulla tosiaan on vähä noita välyksiä jo uutena. tosin itsekkin 700e rekkulan omistaneena ja 350 lentoa sillä lentäneenä sanoisin ettei se haittaa mitään. tietty sitä kannattaa seurata sillontällöin ettei pahene.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 700e 3g ja klappia pääakselissa
« Vastaus #7 : 08 Joulukuu, 2013, 15:12:21 »
jes, sormi kopelolla tuntuu että akselin pirulainenhan se siinä heiluu laakerin sisällä. Nice! Vaihdoin eilen sekä laakerit että akselin uusiin ja näin ollen täytynee tyytyä säätämisessä tälläerää tähän ominaisuuteen.

Jaakko

Jos akseli on kulut väjäksi niin laita liimaa väliin.
Tosin itte in ole ko temppua tarvinu tehdä pääakselille.
 
Muutenkin noi 700 kokosen pääakselinlaakerit on kestänny hyvin niin nitrossa kun sähkössäkin.
Peränlaakereihin tulee helpommin välystä varsinkin tossa 700E:ssä. Senkin kanssa pärjää kun tietää seurata ja vaihtaa laakereita.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Jaakko.H

  • Tavallinen torppari
  • ***
700e 3g ja klappia pääakselissa
« Vastaus #8 : 08 Joulukuu, 2013, 16:14:49 »
Tohtori; tää on toi sun vanha vehe :-) ja hienosti leijuu edelleen!
« Viimeksi muokattu: 08 Joulukuu, 2013, 16:16:21 kirjoittanut hyvarjaa »
E3, D3, SDX, 700e, NX4, G380

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: 700e 3g ja klappia pääakselissa
« Vastaus #9 : 08 Joulukuu, 2013, 16:43:06 »
Tohtori; tää on toi sun vanha vehe :-) ja hienosti leijuu edelleen!

no katohan vaan! :)

tosiaan se oli kyllä huoleton peli ku ei ollu mitään DFC hapatuksia tms joita olis pitäny pelätä. ainoa mitä siinä meni ajoittain ja mitä pitää rankemmin lennettäessä seurata on ne perän etupään sateenvarjorattaat. mä sain niitä ihan lentämällä sulatettua niin että autopiro alko ihan automaagisesti!

pienistä laakerivälyksistä en olis huolissani. en myöskään liimailis mitään ku äkkiseltään ajateltuna siinä on mahdollista liimata välys toiseen laitaan = tärinää. ei se pieni välys siinä laakerissa mitään haittaa. sama löytyy kaikista muistakin isoista koptereista ku niillä on vähän aikaa lennetty! :)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Pohjola

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Tulossa jostain menossa jonnekin, ei pääse perille
Vs: 700e 3g ja klappia pääakselissa
« Vastaus #10 : 08 Joulukuu, 2013, 23:23:49 »
Taitaa Aligin pääakseleissa olla mahdollista että, on valmistuksessa tullut toleranssia vähän
reilummin joskus.
Minulla on gasserissa 700N laakeripukit ja pääakseli, siinä oli alun perin akselin ja laakereiden
välissä niin paljon klappia että, sen huomasi kolahteluna kun kopua retuutti lavanpitimestä
lennätyspaikalle. Uudet laakerit eivät muuttaneet tilannetta, uusi akseli kyllä.

Pekka
Trex600CF,-ESP,-pro DFC Spartan VX1e
Blade Nano CPX
Trex800G, Trex700N
Phoenix
DX7, DX9

Poissa Jaakko.H

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 700e 3g ja klappia pääakselissa
« Vastaus #11 : 09 Joulukuu, 2013, 13:25:46 »
jooh, vaihdoin molemmat. Laakerit  & pukit tuli kokonaan uudet robben alelaarista.  Vara-akseli oli tossa mukana. Ilmeisesti jotain xenin tai tohtorin peruja. Vanha akseli oli ihan ruosteessa / mäiskeesssä joten pistin uuden tilalle. Koko kopteri on nyt täysin läpikäyty eikä uudelle häpeä. Ny mennään  näillä klapeilla toistaiseksi.

Jaakko
E3, D3, SDX, 700e, NX4, G380

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
7 Vastauksia
3695 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Elokuu, 2009, 00:44:08
kirjoittanut Jyri
4 Vastauksia
6705 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Marraskuu, 2015, 14:09:29
kirjoittanut Koippa
10 Vastauksia
4434 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Maaliskuu, 2012, 21:55:10
kirjoittanut jekuusi
1 Vastauksia
2237 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Toukokuu, 2012, 17:46:21
kirjoittanut njs
5 Vastauksia
3418 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Marraskuu, 2012, 15:51:11
kirjoittanut Jonnis