Se on niin paljon laitteista ja radiosta kiinni, että minkä merkkinen, värinen, kokonen ja hajunen on. Prosentit vaikuttaa eri radioissa eri tavalla. Jotkut tykkää herkemmästä ja jotkut sitten taas että tikkua saa pitää melkein laidassa kun vasta alkaa jotain tapahtua.
Ok, tarkoitin ennemminkin pelkkää noparin kalibrointia. Yritin etsiä RCGstä uudestaan siitä mutta en löytänyt just sitä mitä muistelin. Eli tarkoitin noparin kalibroinnissa jos antaa ilmeisesti loppupään yli -100% ja sitten kalibroinnin jälkeen nostaa takas 100% niin poistaa armaus ongelmia. Ja jotain keskustelivat että ei sammu moottorit liian aikaisin... No mutta kun nyt oma kone toimii niin onko tuolla nyt niin väliä
Sitten
ongelma ratkaistu!Kun mulla tuli ekan kerran tuo moottoin pyörimisnopeus ero niin silloin 1. moottori pyöri nopeammin kuin muut. Kokelin sitten vaihtaa 1 ja 2 noparit päittäin = ei vaikutusta. Vaihdoin 1 ja 2 moottorit päittäin ja ongelma hävis
Ajattelin että runko ehti lämmetä sisällä sen verran että vika korjaantui. Sitten kalibroin kaikki noparit vielä kerran varmuuden vuoksi. Sisällä kaikki näytti toimivan ok mutta kun menin ulos niin selvästi osa moottoreista pyöri nopeammin. Olin varma että johtuu pakkasesta.
Tänään sitten ajattelin kokeilla uudestaan ja ensin testasin sisällä ja kaikki näytti tasaiselta, vein kopun saman tien ulos ja kokeilin ja näytti hyvältä. Mutta meinas ihan väkisin kipata eteenpäin. Hetken päästä tajusin että 1 ja 2 ropellit tietenkin pyörii väärin päin!!! Olin unohtanut siirtää ne omille paikoilleen kun siirsin moottorit
Sitten vaihdoin ropellit ja testasin niin nyt taas moottorit pyöri eri tahtiin, mutta huomasin että NAZA vilkuttaa tupla valoa eli että tikut ei ole keskellä. Testailin tikkuja ja jossain vaiheessa kaikki pyöri tasaisesti ja nostin kopun varovasti ilmaan ja se oli vakaa kuin kallio. Sen jälkeen kalibroin ohjaimen NAZA assistentilla vaikka kaikki näytti vihreää.
Mulla on joskus aiemminkin NAZA vilkuttanut tupla väriä että ei olis noi tikut keskellä ja silloin auttoi trimmin edestakas naksautus. Tänään en saanut sillä sitä pois, vaan nostin sen mutulla ilmaan. Nyt on akku latauksessa kun häly piippas 3.5 jännitteellä, joten saas nähdä paljon akkuun menee virtaa...
Eli pitää vielä testata ja tarkkailla josko kylmä aiheuttaa tuota ongelmaa että tikut vaeltaa pois keskeltä. Se myös selittää sen miksi moottorit ei pyöri tasaisesti. Pitänee ulkona laittaa läppäri kiinni NAZAan ja katsoa miltä se siellä näyttää.