Korjattiin juuri yksi "Full Metall Jacket". Oireet olivat juuri samat, mitä täällä on kerrottu. Eli ei pitänyt, wägätti ja antoi räpsyjä ja oli aivan liian "yliherkkä".
Vika oli se, että sisuskalut ottivat kiinni metalliseen ulkokuoreen, jolloin kaikki tärinät siirtyivät satunnaisesti tai tietyissä liikkeissä suoraan gyron anturille.
Gyron sisukalut on ankkuroitu kahdella sivulla olevilla muoviosilla, missä on syvennykset pk-levyille. Nuo sisuskalut olivat kuitenkin siirtyneet johtojen vastaisella seinämällä kiinni eloksoituun ulkokuoreen siten, että eloksointi oli lähtenyt hankauskohdista pois. Purin gyron, viilasin kiinniottokohdasta pk-levyä hieman ja laitoin kaksipuoleisen gyroteipin pehmusteeksi ja estämään pk-levyn kontaktin seinän kanssa. Pakotin myös gyron johtoja kääntymään tiukemmin gyron sisällä, koska johdot painavat gyron sisuskaluja vastaseinään päin.
Gyro nippuun ja koelennolle. Gyro toimi erinomaisesti, uskomaton pito, pironopeus ja pysäytykset ilman takapotkuja ja erittäin tarkka heading hold, ei kierrä ja perä tekee juuri sen mitä pyytää, eikä mitään ylimääräistä. Pitch pumpingissa ei kierry yhtään. Testattiin oikein ja väärinpäin kovaa ja hiljaa, tictocceja, piroflippejä, silmukoita sivuttain ja myös kääntämällä vauhdista perä sivulle - ei ongelmia. JR radion gain arvot Norm/Idl1/Idl2 72/70/68, liikealueet +/-90% ja expoa +50% kaikkilla lentotiloilla.
- Jari
(Ps. Heitin vain Spartanin tilalle K3D:hen, en keskittänyt)
(Pss. Oli muuten tuo JRu:n gyro, mistä oli tässä säikeessä aikaisemminkin juttua)